#


نکاتی که باید پیش از تزریق لب بدانید

تزریق لب
9 دسامبر 2017 4 نظر 1113 بازدید

نکاتی که باید پیش از تزریق لب بدانید

نکاتی که باید پیش از تزریق لب بدانید

در چند سال اخیر بسیاری از مردم جهان از پرکننده های لب استفاده می کنند و این کار در بین جهانیان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. در سال گذشته در کشور انگلستان 23درصد به تمایل به این کار افزوده شده است. موضوعی که ممکن است باعث نگرانی شود این است که نیمی از کسانی که به این کار علاقه دارند جوانان بین 18تا 24ساله می باشند و مسلما افراد معروفی مانند هنرپیشه ها در زندگی این جوانان تاثیر دارند.

به همین دلیل گفت و گوی مفصلی با دکتر آنجالی ماهتو، متخصص پوست و نماینده بنیاد بریتانیا، در مورد پرکننده های لب انجام شد. دکتر ماهتو نکات مهمی را در این گفت و گو بازگو کردند که به نظرش تمام کسانی که به این کار علاقه دارند باید بدانند. در ادامه با این نکات آشنا می شوید.

1.درمورد پزشک مورد نظرتان تحقیق کنید

قانون این اجازه را به کسی که این تخصص را ندارد نمی دهد که این مواد را برای افراد دیگر تزریق کند. در نتیجه این کار در هیچ محیطی به جز محیط های کلینیکی و معتبر انجام نمی شود. بنابر این، این را به یاد داشته باشید که تزریق پرکننده لب را در سالن های زیبایی و یا خانه دوستان تان انجام ندهید.

کسی که می خواهد تزریق پرکننده لب را برای تان انجام دهد باید اعتبار تخصصی و صلاحیتش را با تمام دقت بررسی کنید. این مواد را باید دکتران متخخص پوست واجد شرایط و یا جراحان پلاستیک انجام دهند که از طرف سازمان رسمی صلاحیت شان تایید شده است. اگر در این کار تخصصی وجود نداشته باشد باعث می شود کهعروق لب آسیب ببیند و بافت لب به خاطر عفونت ناشی از تزریق نادرست از دست برود.

تزریق لب

2.مواد پرکننده لب اثر موقتی دارند

شایع ترین موادی که برای برجسته کردن لب ها از آن استفاده می شود دارای اسید هیالمرونیک می باشند. این ماده به طور طبیعی هم در بدن وجود دارد و هنگامی که به لب ها تزریق می شود باعث می شود که لب ها را از سه جنبه، ساختار، شکل و حجم بزرگ تر کند.

البته نتایجی که از این تزریق به دست می آید موقتی هستند و به طور معمول له مدت شش ماه دوام دارند. پس کسانی که برای بزرگ تر کردن لب های شان از پرکننده های لب استفاده می کنند باید بعد از گذشت مدتی این کار را مجددا انجام دهند.

3.پرکننده‌های لب برای همه مناسب نیستند

از لحاظ علمی و کاربردی احتمال دارد که تمام افراد نتوانند از این مواد پرکننده لب استفاده کنند. در اصل، در سراسر دنیا باید ارزیابی را بر روی چهره افراد انجام دهند تا میزان سازگاری که پرکننده های لب دارند در میان افراد گوناگون مورد مطالعه قرار بگیرد.

قرار نیست نتیجه ای که از تزریق پرکننده لب به دست می آید منطبق با تصوری باشد که در ذهن فرد مراجعه کننده وجود دارد. پس نتایجی که در نهایت به دست می آید باید طبق انتظارات واقع بینانه باشد. از نظر سلامت عمومی کسانی که به هرپس دهانی و یا تبخال فعال هستند نباید از پرکننده های لب استفاده کنند. در افرادی که به اختلالات لخته شدن خون، لوپوس و بیماری دیابت مبتلا هستند باید تزریق پرکننده لب را برای این افراد با احتیاط انجام دهند.

4.آماده‌سازی و اقدامات مقدماتی، نقش کلیدی دارند

شما باید پیش از اینکه تزریق پرکننده لب را انجام دهید باید در مورد لزوم استفاده و یا منع استفاده از داروهای تجویزی گوناگون و یا مکمل های مختلف با متخصص تان صحبت کنید. مواردی را که در ادامه گفته می شود نبای قبل از اینکه تزریق پرکننده لب را انجام دهید استفاده شود؛ داروهای ضد التهابی غیر استروییدی مانند ایبوپروفن و آسپیرین، روغن ماهی، گیاه دارویی جینگو بیلوبا، ویتامین E و جینسینگ. این عناصر باعث رقیق شدن خون می شوند و ممکن است که دچار کبودی و یا خونریزی در لب ها شود. البته داروهایی که ضد درد هستند مانند کدیین و یا پاراستامول هیچ مشکلی را به وجود نمی آورند.

تزریق لب

  1. تزریق پرکننده لب نباید بیش از حد دردناک باشد

برای تزریق مواد پرکننده لب از سوزن های گوناگونی استفاده می شود و روش تزریق بستگی به تخصص پزشک و تصمیم گیری های تخصصی اش دارد و بعضی از متخصصان پیش از آن که تزریق را شروع کنند از کرم بی حس کننده در قسمت تزریق استفاده می کنند و به مدت بیست دقیقه می گذارند تا این کرم بر روی قسمت مورد نظر بماند. روش دیگری که برای بی حسی لب ها استفاده می شود بخ می باشد. این روش به جای اینکه باعث ایجاد درد شود فقط کمی احساس ناراحتی را به فرد منتقل می کند و زمانی که تزریق مواد پرکننده لب انجام می شود فرد فقط احساس سوزش در قسمت لب می کند.

علاوه بر این اکثر پرکننده های لب دارای مواد بی حسی موضعی می باشند. به همین دلیل با شروع تزریق مواد احساس در هم کاهش پیدا می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *