#


نکاتی که باید قبل از وکس کردن بدانید

وکس کردن
4 نوامبر 2017 بدون نظر 825 بازدید

نکاتی که باید قبل از وکس کردن بدانید

نکاتی که باید قبل از وکس کردن بدانید

قبل از وکس کردن باید پوست تان را آماده سازی کنید ، این مسئله با این که یک امر مهم به حساب می آید ولی اکثر افرار این کار را انجام نمی دهند. شما قبل از اینکه ژل وکس را به بدن تان بزنید باید مطمئن شوید که پوست تان هیچ گونه آلودگی و یا ذرات اضافی روی آن نیست و کاملا تمیز می باشد.

بهترین راه برای اینکه بتوانید پوست تان را آماده سازی کنید این است که ده تا پانزده دقیقه قبل از انجام وکس ، با استفاده از چند تکه یخ پوست تان را ماساژ دهید. به همین ترتیب بای در ابتدا پوست تان را به وسیله ی یک ماده پاک کننده تمیز کنید و سپس بر رو آن یخ بگذارید.

اگر این کار را انجام دهید باعث می شود که از جوش های بعد از وکس جلوگیری کند و یا اینکه آن ها را به حداقل برساند. در ادامه به شما چند نکته را در این رابطه گوشزد می کنیم.

وکس کردن

وکس کردن

ضرورت مراقبت های لازم بعد از وکس کردن

چنانچه پوستی حساس دارید که بعد از وکس کردن سریع جوش می زند ، به شما پیشنهاد می کنیم که مراقبت های لازم را بعد از وکس کردن سریع انجام دهید. بنابراین زمانی که کار وکس کردن تان تمام شد اول از همه پوست تان را با مقدار زیادی آب ولرم بشویید. با این کار ذراتی که از ژل وکس باقی مانده است به طور کامل از روی پوست تان جدا می شوند.

پس از این کار باید با آب سرد پوست تان را شست و شو دهید و مجددا چند تکه یخ بر روی آن بگذارید. البته این را به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید از یخ استفاده کنید باید آن را درون یک پارچه ای که نرم و مناسب است بریزید ، در غیر این صورت اگر یخ به طور مستقیم بر روی پوست تان بخورد باعث می شود که پوست تان تحریک شود. بعد از انجام این کار در مرحله ی آخر مقداری ژل آلوئه ورا را بر روی قسمتی که وکس کرده اید بزنید تا التهابات به وجود آمده بهبود یابند.

جوش های قرمز پس از وکس کردن

زمانی که فولیکول های مو بعد از وکس کردن کنده می شوند باعث می شود که جوش های قرمز به وجود بیایند. این جوش ها برای زنانی که پوست روشن و حساس دارند یکی از مشکلات طبیعی به حساب می آید. زنانی که پوست شان این گونه است ، بعد از اینکه عمل وکس را انجام دادند باعث می شود که پوست شان کمی بسوزد و زبر و ملتهب شود. در هر صورت این علائم رنج آور عموما بعد از سه روز از بین می روند.

وکس کردن

وکس کردن

جوش های سفید پس از وکس

زمانی که بعد از وکس کردن جوش های قرمز بر روی پوست باقی می ماند به مرور ملتهب و بزرگ می شوند. در نتیجه باعث می شود که به شکل جوش های بزرگ و سفید رنگ بر روی پوست به وجود بیایند. این جوش ها درون خود باکتری هایی هم دارند. به این مشکل فولیکولیت هم گفته می شود. فولیکولیت ، یک نوع عفونت است که زمانی که فولیکول از جای خود کنده می شود در جای آن ایجاد می شود. شما می توانید این جوش ها را در خانه تان هم ان را درمان کنید به طور مثال می توانید از عصاره آلوئه ورا و یا حتی نمک هم استفاده کنید ، این مواد تاثیر خوبی در درمان آن ها دارند.

اقدامات احتیاطی قبل از وکس کردن

1-زمانی که می خواهید وکس را انجام دهید ، یادتان باشد که در آن روز پوست تان را لایه برداری نکنید. به دلیل اینکه لایه برداری پوست تان را صاف و نرم می کند و زمانی که می خواهید وکس را انجام دهید دچار درد می شوید.

2-زمان هایی که دمای بدن بالا می باشد ، مانند زمان هایی که عادت ماهانه می شوید نباید کار وکس را انجام دهید. علاوه بر این نوسانات هورمونی که در این دوره به سراغ شما می آیند باعث می شود که انجام وکس را برای شما رنج آور کند.

3-اگر از داروهایی استفاده می کنید که برای درمان است ، نباید در آن دوره از وکس استفاده کنید. به طور مثال کسانی که داروهای رتین آ و آکوتان را مصرف می کنند هرگز نباید وکس را انجام دهند.

4-از کسی که کار وکس را برای شما انجام می دهد بخواهی که از دستکش استفاده کند و وکس های گیاهی برای تان به کار ببرد. اگر از ترکیبات شیمیایی استفاده کنیدباعث می شود که بر روی پوست تان اثرات نامطلوبی بر جای بگذارند.

5-زمانی که در حین وکس کردن قسمتی از پوست تان دچار خونریزی شد می توانید از قالب یخ استفاده کنید تا از زیاد شدن خون ریزی جلوگیری کنید.

6-چند ساعت مانده به انجام وکس سعی کنید که به حمام نروید ، زیرا باعث می شود منافذ پوستی شما و فولیکول های موی تان نرم شود و زمان انجام این کار دچار درد شوید.

وکس کردن

وکس کردن

لوسیون بعد از وکس

انجام کار وکس باید با استفاده از لوسیون بعد از وکس به پایان برسد. این لوسیون ها باعث می شود که هم درد و هم سایر ناراحتی های دیگر پوست را کاهش دهد. علاوه بر این حواس تان باشد که لوسیونی که استفاده می کنید دارای روغن های مینرال باشد. بسته شدن منافذ پوستی بر عهده ی این روغن ها می باشد و می تواند از به وجود آمدن مشکلات پوستی دیگر جلوگیری کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *