#


موهای زیر پوستی را با راهکارهای خانگی از بین ببرید

16 مارس 2018 بدون نظر 1597 بازدید

موهای زیر پوستی را با راهکارهای خانگی از بین ببرید

از بین بردن موهای زیر پوستی با شیوه های خانگی

بروز موهای زیر پوستی مشکلی است که در آن موها در زیر لایه‌ های پوست رشد خود را آغاز می ‌کنند. این مشکل اغلب در کسانی مشاهده می ‌شود که دارای موهای فر یا مجعد می باشند. موهای زیر پوستی در ابعاد و اندازه و حتی محل رشد گوناگونی می باشند.

به عنوان مثال امکان دارد این نوع موها در قسمت های گوناگون صورت، پاها و یا هر ناحیه ی دیگری از بدن مشاهده شوند. علائم یا نشانه ‌های تشکیل این گونه از موها شامل خارش پوست، قرمزی، سوزش، تورم و بروز جوش یا کورک می شوند. در ادامه این مطلب چند درمان خانگی مفید را در این خصوص در اختیارتان خواهیم گذاشت که استفاده از آن ‌ها می‌ تواند بسیار سریع و به صورت طبیعی موجب از بین رفتن این معضل گردد.

خیار

به کار بردن خیار می‌ تواند در درمان این مشکل بسیار تاثیر گذار باشد. این خوراکی طبیعی دارای فایده ی ضدالتهابی می باشد و می ‌تواند آب‌ رسانی مورد نیاز برای پوست تان را انجام دهد. به غیر از این، ویتامین C موجود در خیار منجر به کاهش یا رفع خارش و درد در قسمت مورد نظر می گردد. کافی است تا ۱ عدد خیار را به مدت زمان ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک شود. پس از آن خیار را حلقه ‌حلقه برش بزنید و بر روی پوست‌ تان بکشید.

آسپیرین

از جمله راه های دیگر از بین برن موهای زیرپوستی استفاده از قرص آسپیرین می باشد. این راه منجر به کاهش التهاب، عفونت، تورم و قرمزی ناشی از ایجاد موهای زیر پوستی می‌ گردد. در این شیوه کافی است تا چند قرص آسپیرین را در کمی آب‌ گرم حل کنید و سپس کمی عسل به آن اضافه کنید تا محلول به خمیر تبدیل گردد. پس از آن خمیر را بر روی قسمت های ملتهب قرار دهید و ۱۲ دقیقه منتظر بمانید تا جذب پوست‌ تان گردد. پس از گذشت مدت زمان مورد نیاز آن را با آب ‌گرم شست و شو دهید.

عسل

عسل یکی از بهترین درمان ‌هایی می باشد که برای از بردن موهای زیر پوستی می ‌توانید به کار ببرید. این ماده معجزه‌ گر دارای فایده آنتی ‌باکتریالی می باشد و با مرطوب نگه داشتن پوست ‌تان التهاب و تورم روی آن را کم می کند. برای انجام این درمان کافی است تا کمی عسل خالص را روی پوست صدمه دیده بمالید و اجازه دهید ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند و سپس با آب سرد پوست خود را آبکشی کنید.

شیر گرم و نان تست

پیشنهاد می ‌کنیم که پیش از مصرف داروهای خاص، برای درمان موهای زیر پوستی از این شیوه ساده و طبیعی استفاده کنید. در این روش درمانی کافی است تا یک تکه نان تست را درون کمی شیر گرم قرار دهید و برای چند دقیقه بر روی قسمت های مورد نظر بگذارید و پس از آن با آب تمیز کنید.

سرکه سیب

به کار بردن این سرکه برای پوست به طور کامل بی ‌خطر می باشد و  هم ‌زمان پوست شما را نرم خواهد کرد. این سرکه دارای خاصیت ضدالتهابی می باشد و شانس بروز عفونت را به میزان زیادی کاهش می‌ دهد. یک پنبه را آغشته به سرکه سیب نمایید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست‌ تان ماساژ دهید و پس از آن با آب ‌ولرم شست و شو دهید.

چای سیاه کیسه ‌ای

در صورتی که به دنبال بهترین شیوه درمان برای موهای زیر پوستی می باشید به هیچ عنوان نباید استفاده از چای سیاه کیسه ‌ای را از یاد ببرید. این شیوه بسیار ساده ولی تاثیر گذار می باشد. کافی است تا پس از نوشیدن ۱ فنجان چای دل‌ چسب، کیسه خنک شده چای را روی پوست‌ تان ماساژ دهید. سعی کنید برای اثر بخشی مورد نیاز ۲ بار در روز از این درمان به کار ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *