#


منع مصرف محصولات مخصوص پوست و موی آقایان برای بانوان

16 مارس 2018 بدون نظر 1293 بازدید

منع مصرف محصولات مخصوص پوست و موی آقایان برای بانوان

بانوان نباید از محصولات مخصوص پوست و موی آقایان مصرف کنند

مدتی پیش در یک مطلب محصولات مردانه ‌ای را معرفی کرده بود که زنان نیز می ‌توانند از آن ها به کار ببرند. در بین این محصولات، مواردی یافت می ‌شد که علاوه بر این که مناسب خانم ها نبود، بلکه می ‌توانست باعث آسیب رسیدن شوند. احتمالا در ظاهر پوست زن و مرد تفاوتی وجود نداشته باشد، ولی در صورتی که علمی به این مسئله بنگریم، پوست آن ها بسیار با یکدیگر تفاوت دارد.

1) چون پوست آقایان ضخیم ‌‌تر است

این اصطلاح که می‌ گویند پوست مردان ضخیم ‌‌تر است، حقیقت دارد. پوست مردان 25 درصد نسبت به پوست زنان کلفت ‌‌تر می باشد و علت آن تراوش هورمون آندروژن می باشد. به همین خاطر محصولات ضد چروک مردانه برای پوست زنان مناسب نمی باشد.

2) چون میزان کلاژن در پوست آقایان بیشتر است

مقدار تراکم کلاژن در پوست مردان در مقایسه با پوست زنان بیشتر می باشد. کم شدن تراکم کلاژن یکی از علل پیری پوست و ایجاد چین و چروک می باشد. از آن جایی که اندازه کلاژن در پوست زنان کمتر می باشد، پوست آن ها 15 سال زود‌‌تر از پوست مردان پیر می ‌شود. این مسئله علت  دیگری است که نشان می ‌دهد استفاده از محصولات ضد چروک مردانه کارایی کافی برای تحریک تولید کلاژن در پوست زنان و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ندارد.

3) چون پوست آقایان خشن ‌‌تر و پرمو‌‌تر است

پوست مردان ضخیم ‌‌تر می باشد و کلاژن زیادی دارد و طبیعی است که ساختارش زبر و خشن باشد. ضمنا موی مردان نسبت به موی زنان کلفت ‌‌تر می باشد. به طور معمول محصولات مردانه برای خانم ‌ها قوی‌ تر می باشد و منجر به خشکی پوست در آن ها می گردد. در ضمن تقویت‌ کننده ‌های موی مردانه و شامپوها باعث ضخیم شدن مو در خانم ‌ها و حجیم شدن آن نمی‌ شود.

4) چون میزان ترشح چربی در پوست آقایان بیشتر است

پس از سن بلوغ مقدار تراوش سبوم در پوست مردان در مقایسه با پوست زنان بیشتر می باشد. این مطئله به تراوش آندروژن مربوط می باشد و به همین خاطر است که مردان نسبت به زنان بیشتر دچار آکنه می‌ گردند و جوش‌ ها در آن ها ماندگار‌‌تر می باشد. پس از یائسگی تراوش سبوم در پوست زنان متوقف می گردد و به همین خاطر پوست آن ها خشک و پرچروک می ‌شود. اگر شما دارای پوست آکنه‌ دار و چرب هستید احتمال دارد استفاده از محصولات پوست آقایان اندکی کمک ‌کننده باشد، ولی این درمان دائمی نیست.

 

5) چون میزان تعریق در آقایان بیشتر است

مردان نسبت به زنان بیشتر عرق می‌ کنند و طبیعی است که ترکیبات عرق روی پوست شان باقی بماند. ضمنا پوست مردان پر مو و احتمال ازدیاد باکتری در آن بسیار زیاد می باشد. همه ی این مسائل به این معنی است که بوی عرق مردان تند‌‌تر و ماندگار‌‌تر می باشد. اگر بوی عرق خانمی تند باشد، به کار بردن محصولات خوشبوکننده مردانه می ‌تواند تاثیر گذار باشد، در غیر این صورت به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود.

6) چون پوست آقایان مثل پوست خانم‌ها حساس نیست

پوست زنان نسبت به پوست مردان حساس ‌‌تر می باشد. این مسئله به این معنا است که پوست زنان در مقابل تهاجمات خارجی زود ‌‌تر قرمز و ملتهب می گردد. مصرف بعضی از محصولات مردانه روی پوست زنان می ‌تواند منجر به حساسیت و بروز التهاب در پوست زنان گردد.

7) چون آقایان کمتر از خانم‌ها دچار سلولیت می‌شوند

مقدار چربی زیر پوستی در زنان نسبت به مردان بیشتر می باشد. به همین خاطر امکان ایجاد سلولیت در زنان بیشتر می باشد. محصولات مردانه خاصیت ضدسلولیت ندارند.

8) چون پوست خانم ‌ها از پوست آقایان روشن‌ تر است

پوست خانم‌ ها به طور معمول روشن ‌تر از پوست آقایان می باشد و به همین دلیل به طور معمول اثر ضدآفتاب و ویژگی های آنتی‌ اکسیدانی کرم ‌های زنانه بیشتر می باشد. از طرفی دیگر، پوست آقایان در مقابل نور خورشید مقاوم ‌‌تر می باشد و به همین خاطر پوست زنان زود‌‌تر پیر می ‌شود. استفاده از ضدآفتاب مردانه نیز برای بانوان مناسب نمی باشد چرا که فرمول شیمیایی متفاوتی دارد، ولی آقایان می ‌توانند از کرم ضدآفتاب زنانه مصرف کنند چون مقدار  فاکتورهای محافظتی در آن بیشتر می باشد. در مجموع استفاده از محصولات مردانه ممکن است که در کوتاه‌ مدت و در سنین جوانی آسیب‌ زننده نباشد، ولی به تدریج و با افزایش سن به نفع خانم ‌ها می باشد که تنها از محصولات مخصوص بانوان مصرف کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *