#


در مراقبت از پوست چه اشتباهاتی را مرتکب می شویم؟

6 ژانویه 2018 بدون نظر 895 بازدید

در مراقبت از پوست چه اشتباهاتی را مرتکب می شویم؟

در مراقبت از پوست چه اشتباهاتی را مرتکب می شویم؟

برخی مواقع بدون این که بدانیم پوست مان را در شرایطی قرار می دهیم که بسیار بد می باشد و همین مسئله باعث می شود که با گذشت زمان پوست مان دچار خشکی و چین و چروک شود. ولی برای این که پوستی سالم داشته باشیم باید چه کارهایی را انجام دهیم که مفید باشد؟ در ادامه می خواهیم برخی از اشتباهاتی که در مراقبت از پوست رایج است را در اختیارتان بگذاریم که بسیاری از متخصصین پوست این اشتباهات را در طی سال تجربه کرده اند.

پوست هایی که جنس شان چرب است قطعا پوست های مرطوبی نمی باشند. کارکردن ایجاد چربی پوست با نگه داری رطوبت پوست به طور کامل متفاوت می باشد. به همین دلیل اگر پوست تان چرب است باز هم باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

نادیده گرفتن بخش های گوناگون پوست بدن

از جمله مهم ترین نقاط مهم بدن گردن و سر شانه می باشند که دارای پوست حساس و نازکی همانند پوست صورت می باشند، بنابر این همان گونه که پوست صورت تان پیر می شود این نقاط نیز دچار آسیب دیدگی می شوند. به همین دلیل می توانید بر روی این قسمت ها از کرم ضد آفتابی که استفاده می کنید بمالید.

مصرف بیش از اندازه از کرم

ممکن است که با خود فکر کنید هر چه بیشتر از کرم های مراقبت از پوس ت استفاده کنید برای تان بهتر می باشد ولی واقعیت چیز دیگری را می گوید. گاهی اوقات با انجام این کار احتمال دارد که آسیب بیشتری به پوست تان برساند. اگر از رتینول، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک استفاده کنید باعث می شود که پوست تان دچار التهاب شود. به همین دلیل از هر محصول مراقب از پوستی که استفاده می کنید باید تعادل را حفظ کنید.

استفاده ی بیش از حد از رتینول

اگر برای ضد پیری از رتینول استفاده می کنید خوب است ولی این را به یاد داشته باشید که در استفاده از این ماده زیاده روی نکنید چون باعث ایجاد التهاب در پوست می شود. برای این که بتوانید این کار را کاهش دهید بهتر است که پیش از استفاده از این ماده صورت تان را با کرم مرطوب کننده ای بپوشانید تا هیدراته شود پس از آن رتینول را بر روی پوست تان بمالید. استفاده از کرم مرطوب کننده باعث می شود که دیواره ای برای جلوگیری از التهاب، خشکی پوست و قرمزی شود.

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری

اگر در زمان هایی که هوا ابری است بیش از ده تا پانزده دقیقه در معرض آن قرار بگیرید باعث می شود که با گذشت زمان پوست تان دچار آسیب دیدگی شود. به خاطر همین مسئله روز آفتابی و ابری هیچ تفاوتی ندارد و باید در روزهایی هم که آفتاب نیست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده ی بیش از حد از لایه بردارها

اگر از لایه بردارها بیش از اندازه استفاده کنید به این معنی نیست که پوست بهتری دارید، بلکه با انجام این کار باعث می شود که پوست تان ضعیف شود و قطعا منجر به آسیب رسیدن به کارکرد مقاومتی پوست تان می شود که در این صورت پوست در برابر عفونت ها و باکتری ها نمی توانند هیچ عکس العملی از خود نشان دهند. حتی اگر این اتفاق رخ ندهد باعث بروز التهاب در پوست می شود و همچنین پیری زودرس را به همراه خواهد داشت. پس به شما توصیه می شود که در استفاده از لایه بردارها تعادل را حفظ کنید.

شستن صورت با آب گرم

علاوه بر این که آب گرم باعث آسیب رسیدن به چربی های طبیعی پوست و ایجاد خشکی در آن می شود بلکه پوست را دچار التهاب می کند. به همین دلیل توصیه می شود که صورت را با آب داغ نشویید.

عدم رعایت ترتیب کرم ها

چنانچه برای مراقبت از پوست تان از چند محصول با هم استفاده می کنید این را به یاد داشته باشید که ترتیب آن ها را فراموش نکنید تا بتوانند به خوبی وارد پوست شما شوند. اول باید از سرم پوست استفاده کنید و پس از آن از لوسیون و سپس کرم پوست را بر روی پوست تان بمالید. بهتر است این نکته را بدانید که مواد تشکیل دهنده ی این مواد احتمال دارد که با یکدیگر ترکیب شوند و عملکردی برخلاف چیزی که باید باشد نشان دهند. به همین خاطر باید علاوه بر این که ترتیب آن ها را به یاد می سپارید از ترکیب مثبت آن ها نیز اططلاعاتی داشته باشید، در این غیر این صورت وقت خود را بیهوده گذرانده اید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *