#


محافظت و نگهداری از موهای فر

26 جولای 2018 بدون نظر 1259 بازدید

محافظت و نگهداری از موهای فر

چگونه می توان از موهای فر و وز وزی مراقبت کرد؟

موهای فر همچون سایر جنس های مو دارای مزایا و معایب خود است، به عنوان مثال با اینکه موهای فر شده پر حجم و زیبا نشان داده می شوند ولی مراقبت از این نوع موها کار دشواری است و در صورت مراقبت نادرست از آن ها ممکن است مو آسیب ببیند.

چنانچه دارای مویی فر هستید و با نگهداری آن در تابستان مشکل دارید ما به شما در این مطلب راه هایی برای نگهداری از موی فر در اختیارتان قرار می دهیم تا با رعایت آن ها بتوانید موهایی طبیعی و زیبا داشته باشید.

نکات مهم برای مراقبت از موهای فر در فصل تابستان

تمام افراد این تجربه را داشته اند که در فصل تابستان موهای شان خیس و به هم می چسبند. ولی خانم هایی که دارای موهای فر هستند از این مسئله ناراحت می باشند، زیرا گرما و رطوبت علاوه بر آسیب رساندن به موهای فر باعث ایجاد موخوره و شکستگی می شود. ولی شما با تغییراتی که می توانید در برنامه مراقبت از موهای خود به وجود آورید، این مشکلات را کاهش دهید تا در فصل تابستان دچار مشکل نشوید.

موها را بیش از حد نشویید: شستن موها با شامپوهای پاک کننده با این که می تواند ظاهر زیبایی به موهای تان دهد ولی موجب خشکی و وز شدن موها می گردد. به همین خاطر توصیه می کنیم برای مراقبت از موهای فر تا جایی که امکان دارد استفاده از شامپو را به حداقل برسانید و از شامپوهایی که دارای خاصیت نرم کنندگی، آبرسانس و ضد میکروبی هستند استفاده نمایید.

از نرم کننده به میزان لازم استفاده کنید: نرم کننده ها قدرت بسیاری دارند و شما در فصل تابستان نیز باید از این نرم کننده ها نیز استفاده کنید. از ماسک های نرم کننده می توانید برای نرم کردن موهای تان استفاده کنید. این ماسک ها را می توانید شب ها روی موهای خود زده و صبح بشوید تا رطوبت موهای تان تامین گردد و موهایی نرم و خوش حالت داشته باشد.

از نوک موها بیشتر مراقبت کنید: نوک موها نسبتا بیشتر دچار خشکی می شوند و به همین دلیل در نوک موها موخوره ایجاد می شود. شما باید از نوک موها مراقبت بیشتری کنید و با توجه به جنس موها آن ها را با انواع روغن و ماسک مو مرطوب نمایید تا بتوانید از تبخیر شدن رطوبت آن از نوک مو جلوگیری کنید. شما می توانید روغن بادام و یا جوجوبا را برای این منظور به کار ببرید. با استفاده از این روغن می توانید کف سر خود را چرب نمایید.

برای مراقبت از موهای فر از بخار استفاده کنید: چیزی که موجب به هم ریختگی حالت و زیبایی موهای فر می شود بخار است. در فصل تابستان این بخار بیشتر است. برای حجیم تر کردن موهای فر می توانید در زمان حالت دادن به موها از بخار استفاده کنید. با این کار دیگر بخاری که در هوا وجود دارد نمی تواند بر روی موهای شما تاثیر بگذارد.

از حرارت کمتر استفاده کنید: توصیه ای که همیشه به شما می شود این است که همیشه استفاده از حرارت را برای موهای تان به حداقل برسانید. ولی این مسئله برای خانم هایی دارای موهای فر هستند در تابستان بیشتر توصیه می شود. درصورتی که به سشوار نیاز دارید باید درجه حرارت آن را روی کمترین دما بگذارید تا موهای شما کمتر آسیب ببینند.

روی موهای فر از مواد سیلیکونی استفاده نکنید: توصیه ای که به شما می شود این است که هیچوقت از موادی که دارای سیلیکون هستند استفاده نکنید. سیلیکون با این که می تواند به موهای شما حالتی صاف و یکدست دهد ولی همچون یک عایق می ماند و از جذب رطوبت بر روی مو جلوگیری می نماید و باعث خشکی و سنگینی مو می شود. به همین دلیل باید سیلیکون را از برنامه مراقبت موهای تان کنار بگذارید تا موهای زیبایی داشته باشید.

از مواد مغذی برای حالت دادن به موها استفاده کنید: برخی اوقات بهترین روش برای نگهداری از موها این است که در مقابل عوامل آسیب رسان از آن ها محافظت کنید. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از گره خوردن و بهم ریختگی، بافتن موها است. حال چنانچه قبل از بافتن موها، از یک ماده مقوی و محافظ نیز استفاده کنید باعث می شود سلامت و زیبایی موهای شما تامین شود. یکی از این محافظ ها روغن های طبیعی و جوجوبا است که می توانند هم حالت خوبی به موهای تان دهند و هم طبیعی بدون ضرر می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *