#


علت پرپشتی و درخشندگی موی هندیان

3 دسامبر 2018 بدون نظر 3027 بازدید

علت پرپشتی و درخشندگی موی هندیان

دلیل پرپشتی موی هندیان

از جمله مواردی که در نظر هندیان بسیار حائز اهمیت است روغن زدن به موها است. هندیان در طول هفته حداقل دو مرتبه موهای خود را روغن می زنند و برای اینکه این کار نتیجه بهتری داشته باشد پیش از شست و شو آن را انجام یم دهند. روغن می تواند بر روی مو معجزه کند و به عنوان یک لایه محافظ باعث درخشندگی خاص موها خواهد شد. استفاده از روغن باعث شده هندیان همواره موهایی پرپشت و بلند داشته باشند که به زیبایی می درخشند. در ادامه چند نکته را عنوان خواهیم کرد که دلیل پرپشتی موی هندیان به شمار می رود.

شانه کردن موها پیش از حمام نه بعد از آن

یکی از مواردی که در نظر هندی ها از اهمیت بالایی برخوردار است شانه کردن موها بوده و در تمام توصیه هایی که دارند شانه کردن موها را در اولویت قرار می دهند. هندی ها معتقدند درصورتی که موها را به صورت مرتب شانه کرد دیگر حالت شکنندگی نخواهند داشت. البته شانه کردن موها دارای اصول و قواعد خاصی است که باید به آن توجه داشت. یکی از مهم ترین این اصول عدم خیسی موها در حین شانه کردن است. مو زمانی که خیس است حالت شکنندگی بیشتری داشته و بسیار ضعیف است. برهمین اساس بهتر است که موها را درصورت خیس بودن شانه نکرد. خشک کردن موها به حالت طبیعی نیز در تقویت موها موثر خواهد بود. اگر زمان کافی در اختیار ندارید و قصد دارید موهای خود را خشک کنید بهتر است از سشوار استفاده کنید. پیش از اینکه موهای خود را بشوئید بهتر است آن ها را شانه کنید تا گره های موجود باز شوند.

روغن های هندی قدیمی

در طب سنتی هندی اعتقاد براین است که روغن نارگیل می تواند بهترین تاثیر را در احیا و نوسازی موها داشته باشد. در طب سنتی هند روغن نارگیل جایگاه ویژه ای دارد و از مواد مغذی تشکیل شده است و باعث می شود موها حالت مرطوب داشته باشند. روغن نارگیل در درمان رشد مو نیز موثر بوده و می تواند ماده ای مغذی شناخته شود. درخصوص استفاده از روغن نارگیل ابتدا باید آن را با روغن کرچک و عطر ترکیب نموده و در هنگام ماساژ پوست سر آن را به کار گرفت. زمانی که از روغن نارگیل بر روی موها استفاده شود دیگر شوره سر و موخوره و یا ریزش مو ایجاد نخواهد شد. در حال حاضر محصولات تجاری ویژه ای برای موها تولید شده اند که در آن ها از روغن نارگیل استفاده شده و می توانند بهترین تاثیر را در رشد موها داشته باشند.

اهمیت روغن در فرهنگ هندی

روغن به قدری در بین هندی ها حائز اهمیت است که سعی می کنند در طول روز از آن استفاده کنند. زمانی که از روغن برای ماساژ استفاده می شود درواقع جریان خون را در پوست سر سرعت بخشیده و باعث می شود تا موها رشد قابل توجهی داشته باشند. البته زمانی که از روغن استفاده می شود باید توجه داشت که به سراغ استفاده از شامپوها و مواد شوینده ای که آسیب بسیاری به پوست وارد می کنند استفاده نشود. این مواد باعث می شوند تا موها آسیب دیده و خشک شوند. اگر موها دچار شوره شده باشند باید به وسیله شامپوی ضدشوره خوب آن ها را حذف کرد. در واقع باید همواره موها تمیز باشند و در برابر هوای آلوده و گرد و خاک و بادهای شدید قرار نگیرند.

استفاده از روغن داغ بر روی موها

استفاده از روغن داغ بر روی موها و ماساژ با آن باعث می شود تا موها و پوست سر رطوبت از دست رفته خود را به دست بیاورد. برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی را به دست بیاورید بهتر است از روغن هایی که کیفیت خوبی دارند استفاده نمائید. روغن نارگیل و روغن بادام و یا روغن زیتون می توانند اثربخشی فوق العاده ای را داشته باشند. برای اینکه روغن داغ داشته باشید ابتدا باید مقداری از روغن را در ظرفی ریخته و در ماکروویو گرم نمائید اما گرمای آن نباید به اندازه ای باشد که موجب سوختن دست های شما شود. پس از این مرحله می توانید روغن گرم را بر روی موهای خود ریخته و کمی موها و پوست سرتان را ماساژدهید تا رطوبت کافی را به دست بیاورد.

استفاده از شیرین بیان برای تسریع در رشد موها

دکتر ورت یکی از پزشکانی است که آشنایی کافی به طب سنتی دارد و شیرین بیان را به عنوان گیاهی موثر در رشد موها معرفی می کند. براساس نظر این متخصص ریشه شیرین بیان باعث می شود تا رشد موها تحریک شود البته هنوز دلایل علمی برای اثبات این مساله وجود ندارد. مردم هند از ریشه شیرین بیان استفاده کرده و آن را با روغن کرچک ترکیب کرده و برای رشد موها و درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می دهند. از شیرین بیان به همراه شیر نیز می توان برای ماساژ موها و پوست سر استفاده کرد اما اگر استفاده طبیعی از آن سخت است می توان به سراغ محصولات مراقبتی مو که دارای ریشه شیرین بیان هستند رفته و از آن ها برای ماساژ موها استفاده کرد.

متخصصان طب سنتی هندی براین باور هستند که مزاج بدن و ساختار ذهنی ارتباطی عمیق با ریزش مو دارد. اگر به این موارد توجه شود ریزش موها به صورت کامل از بین خواهد رفت. در طب سنتی هندی که تحت عنوان آیوردیک شناخته می شود مو مو به عنوان محصول جانبی برای حالت دهی استخوان ها درنظر گرفته می شود. درواقع بافت هایی که باعث شکل گیری استخوان ها می شوند در رشد موها نیز دخیل هستند. براساس نظریات متخصصان طب سنتی بهر است روزانه حدود یک سوم فنجان آب آلوئه ورا را نوشیده و یا حدود یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه وورا را در کنار مقدار کمی زیره حدود2 تا3 ماه روزانه مصرف نمائید.

مصرف یک مشت کنجد سفید هر روز به دلیل داشتن منیزیم و کلسیم می تواند تاثیر بسزایی در رشد موها داشته باشد. مصرف ماست نیز به صورت روزانه می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. استفاده از سبزیجاتی همچون برگ سبز، سالاد، شیر، غلات، میوه ها و جوانه ها این امکان را دارند که پروتئین کافی را به موها برسانند که این ماده در رشد موها و پیشگیری از ریزش مو تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *