#


علائم عفونت پیرسینگ گوش و راه های درمان آن

12 نوامبر 2018 بدون نظر 6407 بازدید

علائم عفونت پیرسینگ گوش و راه های درمان آن

راه های درمان عفونت پیرسینگ گوش

عفونت پیرسینگ گوش قسمت ناجالب این عمل زیبایی می باشد که امکان دارد به علل زیادی اتفاق بیفتد ولی چگونه، خب اول باید بگوییم که پیرسینگ یک زخم باز است که به گذر زمان و مراقبت های مناسب برای بهبود نیاز دارد.

پیرسینگ گوش در بخش غضروف طبق معمول زمان بیشتری برای بهبود لازم دارد و نسبت به نرمه گوش بیشتر استعداد عفونت دارد. حتی هنگامی که فردی مراقبت های بعد از پیرسینگ را انجام می‌ دهد باز هم امکان دارد عفونت اتفاق بیفتد.

امکان دارد عفونت پیرسینگ گوش مدت ها پس از انجام پیرسینگ به وجود آید. طبق معمول عفونت ها معمولی می باشند و فرد آن ها را بدون هیچ مشکلی درمان می ‌کند، لمس مرتب و مستمر پیرسینگ گوش با دست های کثیف یا تمیز نکردن آن ناحیه باعث عفونت می‌ شود. علاوه بر این گوشواره ‌هایی که خیلی سفت به گوش می ‌چسبند امکان دارد اجازه نفس کشیدن و بهبود را به زخم ندهند.

ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با علائم عفونت پیرسینگ گوش و راه ‌های درمانی آن توضیحاتی را دهیم و این که به چه صورت از عفونت هایی که امکان دارد در آینده پیش آید در امان بمانیم، مواردی را به شما خواهیم گفت.

عفونت پیرسینگ گوش چگونه به وجود می ‌آید

پیرسینگ گوش در قسمت نرمه طبق معمول بین شش تا هشت هفته به طول می انجامد تا کاملاً خوب شود. پیرسینگ غضروف به این دلیل که روی قسمت سفت‌ تری از گوش انجام می ‌شود اصولاً زمان بیشتری را لازم دارد تا درمان شود و خیلی بیشتر استعداد گرفتن عفونت را دارد. چند راه برای بروز عفونت پیرسینگ گوش وجود دارد.

هر نوع از باکتری که چرک بر جای می ‌گذارد زودتر می ‌تواند به عفونت تبدیل شود. در صورتی که پیرسینگ گوش با دست یا ابزار آلوده لمس شود، می ‌تواند عفونت به وجود آورد. چنانچه گوشواره‌ ها بیش از اندازه تنگ باشند، جایی برای تنفس و درمان زخم نمی‌ گذارند، بنابراین عفونت رشد خواهد شد. علاوه بر این در صورت زیاد دست مالیدن به پیرسینگ یا زمانی که قسمت پشتی گوشواره تیز باشد، باعث ایجاد عفونت پیرسینگ می شود.

چنانچه وسایل غیر استریل استفاده شده باشد یا در صورتی که فردی که پیرسینگ گوش را انجام داده، دستکش به دست نکرده باشد، یا چنانچه قطعات پیرسینگ استریل نشده باشند، در این صورت هم عفونت ایجاد خواهد شد.

علائم عفونت پیرسینگ گوش

علائم عفونت پیرسینگ گوش به شرح زیر است:

  • التهاب
  • قرمزی
  • درد
  • حساسیت
  • سوزش
  • ترشح زرد رنگ

درمان پیرسینگ گوش

معمولاً عفونت های ساده را در منزل هم می توان درمان کرد. برخی از عفونت ها کنترل کردن شان سخت تر است و امکان دارد نیاز به آنتی بیوتیک باشد. خیلی کم پیش می آید که فردی در بیمارستان بستری شود ولی چنانچه فردی در عضروف گوشش عفونت شدیدی داشته باشد، امکان دارد لازم باشد که بستری شود. برای عفونت های معمولی این مراحل را می توان انجام داد:

شست و شوی دست ها پیش از تماس، تمیز کردن یا دست زدن به گوشواره

تمیز کردن جای پیرسینگ با سرم نمکی استریل یا آب مقطر ترکیبی با نمک سه مرتبه در روز.

بیشتر متخصصان پیرسینگ و متخصصان درمانی در خصوص استفاده از الکل، کرم های آنتی بیوتیک یا پروکسید هیدروژن هشدار داده اند زیرا آن ها موجب تحریک پوست و کند شدن دوره درمان می‌ شوند.

گوشواره را بر ندارید زیرا امکان دارد این کار موجب شود سوراخ گوش بسته شود و عفونت را تشدید کند.

این نحوه مراقبتی را تا وقتی که پیرسینگ به صورت کامل بهبود یابد، ادامه دهید و چنانچه هر کدام از مشکلات زیر را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

  • عفونتی که در طول چند روز درمان نشود
  • عفونتی که با تب همراه باشد
  • زیاد شدن عفونت
  • گوشواره حرکت نکند
  • گوشواره داخل پوست گیر کند

روش پیشگیری

اولین قدم برای پیشگیری از عفونت، رفتن نزد یک متخصص پیرسینگ است نه اینکه پیرسینگ گوش را در منزل به شخصه انجام دهید.

برای پیرسینگ هایی که روی نرمه گوش انجام نشده اند، سوزن ها قابل اطمینان تر از تفنگ پیرسینگ (دستگاهی که مثل تفنگ عمل می کند و با یک ضربه روی گوش سوراخ را به وجود می آورد) می باشند. بهداشت برای هر دو شیوه به یک میزان اهمیت دارد و مراقبت های بعد از آن هم به همان میزان مهم است.

ادامه دادن مراقبت های بهداشتی بعد از انجام پیرسینگ گوش با دقت زیادی می بایست انجام پذیرد و یک امر کاملاً ضروری است. گوش ها را دو دفعه در روز با سرم نمکی استریل یا محلولی که با پیرسر درست شده شست و شو دهید.

از دست زدن اضافی به گوشواره یا بازی کردن زیاد به آن جداً خودداری نمایید. دقت داشته باشید که در زمان پوشیدن لباس، داخل لباسهای تان گیر نکند.

امکان دارد در زمان بهبود نیاز باشد به یک طرف دراز بکشید تا از له شدن گوش جلوگیری شود.

عفونت در پیرسینگ قدیمی گوش

نشانه های عفونت در پیرسینگ گوش که در گذشته انجام شده باشد با پیرسینگ گوش جدید، برابر است. برای برطرف شدن عفونت یک پیرسینگ قدیمی می بایست گوشواره و هر دو طرف گوش را با سرم نمکی استریل تمیز کنید و در زمان دست زدن آن دست های تان کاملا تمیز باشد.

در صورتی که عفونت برطرف نشد و شدیدتر شد یا همراه با تب شدید بود، می بایست حتماً این موضوع را مهم شمرده به دنبال مراقبت های بهداشتی باشید.

چنانچه علائم یا نشانه‌ های عفونت به صورت مستمر ایجاد می شود، باید به دنبال خرید جواهراتی که حساسیت زایی ندارند باشید زیرا امکان دارد دلیل عفونت حساسیت به گوشواره باشد.

چه زمانی پیرسینگ گوش را برداریم

برداشتن گوشواره بهترین راهکار برای یک پیرسینگ که به تازگی انجام شده است و عفونی شده نیست. برداشتن پیرسینگ می ‌تواند موجب بسته شدن زخم و نفوذ عفونت به درون پوست شود. به این ترتیب، برداشتن گوشواره از روی عفونت گوش توصیه نمی شود مگر آن که پزشک یا متخصص پیرسینگ آن را توصیه کرده باشد. زمانی که زخم خوب شده باشد که تقریباً دو تا سه ماه در رابطه با نرمه گوش یا زمانی بیشتر در خصوص پیرسینگ عضروف است، فرد می ‌تواند با خیال آسوده گوشواره خود را بردارد.

خلاصه مطلب

در صورتی که قصد دارید پیرسینگ جدید انجام دهید، مهم ترین کار این می باشد که به یک متخصص پیرسینگ با درجه عالی مراجعه نمایید.

علاوه بر این همواره باید مراقبت های بعد از پیرسینگ را با دقت زیاد انجام دهید تا وقتی که زخم به طور کامل خوب شود. اغلب موارد عفونت پیرسینگ گوش را می‌ توان در منزل درمان کرد و در مدت چند روز درمان خواهد شد هر چند در برخی موارد، امکان دارد مصرف آنتی بیوتیک ضروری باشد. در صورتی که علائم بهبود نیافتند و شدت عفونت بیشتر شد یا علائم دیگری پدید آمد باید با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *