#


زیبایی و استفاده از ویتامین سی

زیبایی
13 اکتبر 2017 يك نظر 951 بازدید

زیبایی و استفاده از ویتامین سی

زیبایی و استفاده از ویتامین سی

در میوه هایی که تازه رسیده اند مانند آناناس، پرتقال، توت فرنگی و لیمو ویتامین C به عنوان یک ماده ی اصلی درون آن ها وجود دارد. دانشمندان تا دو دهه قبل چیزی در مورد ویتامین C و اثراتی که آن بر روی سلول ها دارد را نمی دانستند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است دانشمندان این را متوجه شده اند که ویتامین C می تواند باعث شود که سلول های جدیدی تولید شوند که در نهایت پوست تان را صاف، جوان و روشن می کند.

طبق این تحقیقات فرمولاسیون هایی را ارائه داده اند که برای تولید فرآورده های بهداشتی شخصی بر اساس ویتامین C برای صاف، جوان و روشن شدن پوست می شود که این محصولات عبارتند از: کرم ویتامین سی، کرم های ضد چروک، کرم های روشن کننده، کرم های مرطوب کننده و کرم های جوان کننده.

زیبایی

زیبایی

بر اساس همین بررسی ها دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان رادیکال آزاد داخل سلولها هستند. رادیکال های آزاد ذراتی هستند که بسیار فعال می باشند که سلول های پوستی را به صورت برگشت ناپذیر محو می کنند و باعث پیری زودرس می شوند. ویتامین سی مهم ترین ویتامینی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ویتامین های دیگری هم وجود دارد که همین کار را انجام می دهند که این ویتامین ها E و آلفالیپوئیک هستند.

به چه دلیلی ویتامین سی شگفتی ساز می باشد؟

مکانیزم و فعالیت های ریشه ای که در ویتامین سی وجود دارد قدرت اصلی باز تولید سلول های جوان پوست را در بر می گیرند. این مسئله طبق موارد حیاتی که در زیر می گوییم خلاصه می شود.

افزایش ایمنی سلول های بدن

زمانی که ویتامین سی میزان سلول های سفید خونی را افزایش می دهد به عنوان یک ماده اصلی برای مکانیزم دفاعی بدن در برابر باکتری ها و بیماری ها عمل می کند. نخستین کسی که متوجه فعالیت ها و تاثیرات ویتامین سی شد کارل لینوس پائولینگ بود که از سال 54میلادی تا 62میلادی دانشمند نوبلی بود.

زیبایی

زیبایی

افزایش انرژی بدن

ویتامین سی باعث می شود که تولید ال- کارنیتین را افزایش دهد. این ماده می تواند چربی های بدن را به انرژی میتوکندری سلولی تبدیل کند. اگر ویتامین سی در بدن کم باشد باعث می شود که متابولیسم به سختی بتواند چربی را در بدن تبدیل کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *