#


زرده تخم مرغ و تقویت موها با استفاده از آن

4 آوریل 2018 بدون نظر 1039 بازدید

زرده تخم مرغ و تقویت موها با استفاده از آن

مو‌های تان را با زرده تخم مرغ تقویت کنید

زرده تخم مرغ یک توپ زرد رنگی می باشد که در دل سفیده‌ تخم مرغ جای دارد و همین توپ زرد رنگ کوچک، دارای مقدار زیادی مواد مغذی و پروتئین ‌هایی مانند بیوتین، اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین D می باشد. مواد مغذی که در زرده تخم مرغ وجود دارد همان ‌هایی می باشند که موهای سالم و شاداب به آن ها نیاز دارند. می ‌توانید با استفاده از زرده تخم مرغ برای پوست سرتان، ریزش موها را متوقف کنید و موهایی شاداب داشته باشید و رشد آن ها را تقویت سازید.

خواص زرده تخم مرغ برای مو

برای این که بفهمید که زرده تخم مرغ چطور به رشد موها کمک می ‌کند، در آغاز باید دلیل ‌های شایع مشکلاتی که برای موها به وجود می‌ آید را بدانید. رژیم غذایی نادرست، مصرف بیش از اندازه از مواد شیمیایی، استرس اکسیداتیو بر اثر محیط و استفاده از حرارت بالا برای آرایش مو همه و همه می ‌توانند به موهای‌ شما آسیب ‌های جدی وارد کنند.

زرده تخم مرغ کمک می ‌کند تا مقاومت موهای ‌تان در مقابل آسیب افزایش یابد

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین ‌هایی می باشد که می‌ توانند موها را در مقابل آسیب مقاوم ‌تر سازند. زرده تخم مرغ به خصوص برای رطوبت رسانی موهای خشک موثر می باشد. زرده تخم مرغ می ‌تواند سوپرفودی برای موهای شما باشد به خاطر این که ترکیب منحصر به فردی از ویتامین‌ها می باشد. ویتامین A و E، بیوتین و اسید فولیک فقط بعضی از مواد مغذی می باشند که پژوهشگران آن ها را برای رشد و سلامت موها سودمند می‌ دانند. متداول ‌ترین کمبود مواد مغذی برای موها، کمبود آهن می باشد. آهن برای ساخت سلول‌ های جدید در بدن مهم می باشد. هر زرده تخم مرغ دارای مقدار کم ولی قابل توجهی از آهن می باشد.

زرده تخم مرغ می ‌تواند به رشد سریع ‌تر موها کمک کند

مصرف زرده تخم مرغ روی پوست سر می‌ تواند ریشه ‌ی موها را با ویتامین ‌ها تقویت سازد. یعنی موهای جدید، قوی ‌تر می باشد و کمتر مستعد آسیب خواهند بود. زمانی که موهای‌ تان ریزش فراوانی نداشته باشند، پُرپشت‌ تر به نظر می رسند و حتی این گونه به نظر می‌‌ رسد که سریع‌ تر رشد می ‌کنند.

روش استفاده از زرده تخم مرغ برای موها

ماسک مو

شما می‌ توانید با مصرف زرده تخم مرغ و روغن زیتون، ماسک مو به دست بیاورید. علاوه بر این می ‌توانید با یک تخم مرغ کامل و بدون نیاز به ترکیب با ماده ‌ی دیگری، به خوبی موهای ‌تان را رطوبت رسانی نمایید.

از یک دستکش استفاده کنید و تخم مرغ کامل یا ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون را با انگشت‌ ها بر روی پوست سر ماساژ دهید. پوست سر و آخر موها را به خوبی با استفاده از این ماسک پوشش دهید. بگذارید تقریبا یک ساعت بماند و س از آن با آب سرد آبکشی کنید.

تغذیه با تخم مرغ

علاوه بر این خوب است تخم مرغ بسیاری را در رژیم غذایی ‌تان اضافه کنید تا سلامت موهای تان را تقویت سازید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می ‌تواند دریافت مواد مغذی ‌تان را بهبود بخشد.

مکمل

قرص‌ هایی در بازار وجود دارند که عصاره‌ ی پروتئین ‌های زرده‌ ی تخم مرغ می باشند. شما می ‌توانید با مصرف این مکمل‌ ها به مواد مغذی زرده‌ تخم مرغ دست پیدا کنید بدون این که مجبور شوید تخم مرغ زیادی را بخورید یا ماسک آن را استفاده کنید. البته پیشنهاد می ‌کنیم پیش از استفاده از مکمل، با پزشک صحبت کنید.

عوارض جانبی احتمالی

زرده تخم مرغ برای تقویت موها، ریسک مخصوصی ندارد ولی احتمال دارد عوارضی وجود داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما به تخم مرغ حساسیت داشته باشید نباید از آن حتی به شکل موضعی به کار ببرید. این را نیز از یاد نبرید که زرده تخم مرغ، دارای کلسترول بالایی می باشد و نباید در استفاده آن زیاده روی کنید. با این که خوردن یک تخم مرغ در روز ضرری برای سلامتی ندارد ولی در صورتی که دچار بیماری قلبی یا دیابت باشید، استفاده بسیار از تخم مرغ توصیه نمی ‌شود.

حرف آخر

احتمال دارد چند هفته طول بکشد تا خواص استفاده از زرده تخم مرغ برای موها خودش را بروز دهد. البته اثر زرده تخم مرغ روی سلامت و زیبایی موها روی تمام افراد برابر نمی باشد ولی در هر صورت شیوه ای است ساده و کم هزینه که ارزش امتحان کردن را دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *