#


رژ لب و تأثیرات مثبت و منفی آن

رژ لب
29 می 2017 بدون نظر 1327 بازدید

رژ لب و تأثیرات مثبت و منفی آن

رژ لب و تأثیرات مثبت و منفی آن

رژ لب یکی از جدایی ناپذیرترین وسیله در کیف هر خانمی است که موجب زیباتر دیده شدن لب ها می گردد . اما بیایید بدانیم مواد تشکیل دهنده این رژ لب ها چیست و چه تأثیراتی دارند .

موم

این ماده به دلیل حالت پذیری زیادی که دارد به عنوان یک عنصر شکل دهنده در رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد . در برخی از رژ لب ها می توان ترکیب سه موم را یافت که عبارتند از : موم زنبور عسل ، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ های نخل برزیلی گرفته شده و از موم های دیگر گران تر است .

روغن

یکی دیگر از مواد مصرفی در رژ لب ها روغن است همچون روغن کرچک ، روغن نباتی ، لانولین و روغن معدنی . کره کاکائو نیز یکی از مواد تشکیل دهنده رژ لب ها می باشد . حدود 60 درصد وزن رژ لب ها به خاطر وجود موم و روغن در آن ها است .

علاوه بر مواد فوق مواد سمی نیز در رژ لب ها وجود دارد که می تواند بسیار خطر ناک باشد .

سرب

عوارضی که سرب در صورت استفاده غیرمجاز در ترکیب رژ لب دارد و با خورده شدن به وجود می آید عبارت است از ناباروری ، کم خونی ، عقب ماندگی ذهنی و سرطان .

رژ لب

رژ لب

قطران زغال سنگ

از این ماده به عنوان رنگ دانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده می شود . اگر این مخلوط سمی بلعیده شود موجب تهوع ، سردرد و سوزش پوست می گردد .

رنگ های دریاچه ای

استفاده از رنگ های محلول در آب دریاچه ها که در اثر واکنش شیمیایی ، گیاهان و سنگ های موجود در رودخانه ها به وجود می آیند بسیار سمی و سرطان زا می باشند که باعث تحریک پوست و ایجاد سرطان های پوستی می گردند .

خوشبو کننده ها

این وع عطرها به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی می توانند التهاب ، خشکی و ترک خوردگی لب ها را به وجود بیاورند . بر اساس آماری که جمع آوری شده صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی زنان در طول زندگی خود حدود 2 کیلوگرم رژ لب را می بلعند که موجب افزایش چشم گیر سرطان های ریه و سینه در زنان می گردد .

حالا که به مواد تشکیل دهنده رژلب ها پی بردید بهتر است هنگام انتخاب دقت بسیاری به خرج دهید و رژلبی را انتخاب کنید که تا حد امکان از ترکیبات طبیعی تولید شده و هیچ گونه مواد سمی در تولید آن بکار نرفته باشد . به این ترتیب می توانید تا حد زیادی از بیماری های خطرناکی که با استفاده از این مواد سمی به وجود می آیند مصون بمانید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *