#


روغن کرچک چه فوایدی برای پوست دارد؟

6 فوریه 2018 بدون نظر 1441 بازدید

روغن کرچک چه فوایدی برای پوست دارد؟

روغن کرچک چه فوایدی برای پوست دارد؟

روغن کروچک نوعی روغن گیاهی می باشد که طرفداران زیادی را هم دارد، این روغن هم در لوازم آرایشی وجود دارد و هم در کاربردهای طبی. افارد معمولا از این روغن به عنوان ملین به کار می برند ولی این روغن فوایدی هم برای پوست دارد.

روغن کرچک از دانه های کرچک به دست می آید که بومی مناطق گرمسیری آسیا و آفریقا می باشد. از این روغن هم به طور مستقیم و هم با استفاده از پنبه بر روی پوست می مالند. این روغن تاحدودی بی خطر می باشد ولی ممکن است که برخی از افراد بعد از استفاده از آن دچار عواری شوند. روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی، مرطوب کنندگی و ضد میکروبی می باشد.

روغن کرچک چیست؟

این روغن در ظاهر یک مایع شفاف است که ته مایه ای از رنگ زرد دارد. این روغن در بسیاری از چیزها وجود دارد. از شوینده ها گرفته تا رنگ ها. از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود که اکثر آن ها مشکلات گوارشی می باشند. این روغن در ورده کوچک به اسید ریسنولئیک تجزیه می شود که روند گوارش را در روده ها سرعت می بخشد. همچنین روغن کرچک دارای فایده های بسیاری هم برای پوست می باشد.

روغ کرچک و اسید ریسینولئیک، از طریق پوست به خوبی جذب می شوند و برخی مواقع برای درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده می شود، مثل آکنه و پسوریازیس.

علاوه بر این از قدیم گفته شده که این روغن باعث تقویت رشد مو نیز می شود ولی تا به الآن هیچ شواهد علمی برای تایید آن وجود ندارد.

5فایده ی روغن کرچک برای پوست

1-آکنه: ویژگی های ضد میکروبی و ضد التهابی این روغن موجب شده است که در کاهش آکنه موثر باشد. اسید ریسنولئیک که از طریق روغن کرچک تولید شده است می تواند مانع رشد باکتری های تولید کننده آکنه شود.

2-بافت پوست: این روغن دارای اسیدهای چرب دیگری هم می باشد که می تواند باعث افزایش نرمی و لطافت پوست صورت شود.

3-رنگ پوست صورت: اسیدهای چربی که در این روغن وجود دارد می تواند باعث تقویت رشد بافت سالم پوست شود و برای یکنواخت کردن رنگ پوست موثر است.

4-پوست حساس: این روغن حدودا غیر کومدوژنیک می باشد، به این معنی که احتمال اینکه چربی آن موجب انسداد منافذ پوستی شود بسیار پایین است و به همین خاطر برای استفاده پوست های حساس که مستعد ابتلا به جوش های سرسیاه هستند موثر می باشد.

5-ارزان قیمت بودن: معمولا محصولاتی که برای مراقبت از پوست هستند و مخصوصا کرم ها و لوسیون های مخصوص صورت گران می باشند. ولی این روغن تقریبا قیمت ارزانی دارد و از لحاظ خاصیبت و تاثیرگذاری با اکثر این محصولات برابری می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *