#


روش هایی برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

29 دسامبر 2017 يك نظر 1303 بازدید

روش هایی برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

روش هایی برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

بسیاری از بانوان بعد ازاینکه دوران بارداری را سپری کردند و به مرحله بعد از زایمان رسیده اند نگران اندام شان هستند که بر اثر بارداری فرم بدی گرفته است و همیشه این سوال را می پرسند که چطور می توانند شکم شان را کوچک کنند. بعضی از افراد بستن شکم را با استفاده از شکم بندها را پیشنهاد می دهند و تعداد دیگری از افراد راه حل ها دیگری را پیشنهاد می کنند. در ادامه شما را با بهترین راه حل های کوچک کردن شکم بعد از زایمان آشنا می کنیم.

اندازه دور شکم خانم هایی که باردار هستند به طور معمول تقریبا 127سانتی متر می باشد، با اشاره به این نکته که هر زن سالمی با قدی متوسط باید اندازه دور شکم او فقط 60سانتی متر باشد. این نکته به این معنی است که بسیاری از خانم ها باید تقریبا 67سانتی متر اندازه دور شکم خود را بعد از زایمان کم کنند. زمانی که نوزاد متولد می شود باعث می شود که تقریبا چهل سانتی متر از اندازه دور شکم کم شود ولی چربی ها در جای خودشان باقی می مانند. چربی که در دور شکم وجود دارد نسبت به سایر نقاط بدن کمی تفاوت دارد و برای آب کردن آن ها با سختی روبه رو می شوید.

یکی از دلایلی که باعث افزایش چربی در دور شکم می شود بارداری می باشد. تعدادی از خانم ها هستند که بعد از زایمان خود موفق می شوند که وزن شان را کم کنند و همچنین اندام های شان را لاغر تر می کنند. ولی زمانی که با چربی های دور شکم روبه رو می شوند امیدشان را از دست می دهند. دلیل این مسئله این است که چربی هایی که در دور شکم است نسبت به سایر بخش های بدن تفاوت دارد و اگر می خواهید که آن ها را از بین ببرید باید سعی تان را بیشتر کنید.

چربی های شکم به دو دسته تقسیم می شوند: یکی چربی های درونی و دومی چربی های بیرونی. منظور از چربی های درونی این است که در دور اندام های داخلی بدن جمع می شوند. این گونه چربی ها را نمی توان مشاهده کرد و به ظاهر اندازه دور شکم زیاد نمی شود، ولی این را بدانید که می توانند بسیار خطرناک باشند.

نوع دیگر چربی های دور شکم چربی های بیرونی می باشند. این چربی ها را می توان دید و با آن ها اندازه دور شکم افزایش پیدا می کند. اگر شخصی هر دو نوع چربی ها را داشته باشد باعث می شود که چربی درونی، چربی بیرونی را به سمت جلو متمایل کند و شکم را بزرگ تر نشان دهد. یکی از دلیل هایی که باعث بیشتر شدن چربی های شکم می شود دوران بارداری می باشد.

چربی های شکم که در این دوره به وجود می آید به دو علت رخ می دهند: اول این که پوست دور شکم باید قابلیت این را پیدا کند که کشیده شود و چربی ها در این مواقع کمک می کنند. دوم این که هر چه شکم بزرگ تر و چربی های آن بیشتر باشد باعث می شود که از جنین بهتر مواظبت کند.

به فرزندان تان حتما شیر دهید

طبق تجربه و تحقیقاتی که به دست آمده است نشان می دهد که اگر بعد از زایمان به نوزاد شید دهید باعث می شود که اندازه شکم تان کوچک تر شود. این مسئله می تواند دو دلیل به همراه داشته باشد. شیر دادن باعث می شود که اندازه رحم فورا به اندازه ی اولیه ی خود برگردد و در نتیجه شکم تان کوچک تر خواهد شد.

هر خانمی که به نوزادش شیر می دهد به طور میانگین 35کالری نسبت به سایر افراد بیشتر می سوزاند. این سوزاندن کالری باعث می شود که چربی هایی که در بدن وجود دارد و مخصوصا چربی های دور شکم سریع تر از بین برود.

درست غذا بخورید

اگر از غذاهای سالم استفاده کنید مسلما باعث می شود که شکم تان کوچک تر شود. غذاهایی که فرآوری شده اند و یا آماده هستند باعث می شود که چربی های بدن مخصوصا دور شکم بیشتر افزایش پیدا کند، حتی اگر میزان کالری که دریافت می کنند به اندازه میزان کالری دریافتی در طول روز باشد. شما می توانید با استفاده از مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین های کم چرب در هر روز علاوه بر حفظ سلامتی چربی هایی که در دور شکم تان وجود دارد را کاهش می دهد.

بدن تان را قوی کنید

تمام افراد این را می دانند که برای این که چربی های موجود در بدن شان را کم کنند باید ورزش کنند. ولی اگر عضلات بدن تان قوی نیست باعث می شود که آسیب ها و صدمات فیزیکی وارد بدن تان شود. در نهایت هر فردی که حرکات ورزشی سنگین و تخصصی انجام دادند بدن شان تقویت شده است. برای این که بدن تان را تقویت کنید فقط نباید به تغذیه تان فکر کنید. اگر برخی از حرکات همچون یوگا را انجام دهید می تواند برای بدن تان بسیار مفید باشد. این دو مدل ورزشی که به شما معرفی کردیم علاوه بر اینکه اندام بدن را هماهنگ و متوازن باشد بلکه به افزایش قوا نیز کمک می کند.

انگیزه تان را از دست ندهید

کلید کاهش وزن انگیزه می باشد. اگر قصد از بین بردن چربی های سخت دور شکم تان را دارید و می خواهید که از شر آن ها خلاص شوید باید همیشه انگیزه داشته باشید. خانم هایی که به تازگی مادر شده اند انجام برخی از ورزش ها برای شان سخت می باشد. برخی مواقع برای این کار زمان کافی ای  ندارید و برخی اوقات انرژی تان بسیار کم می باشد. بهترین راهی که در پیش رو دارید حفظ انگیزه، پیگیری وزن و اندازه دور شکم و آگاهی از جریان توسعه می باشد. هر چه که این عددها رو به پایین می باشند انگیزه تان را برای ادامه روند بالا ببرید.

صبر داشته باشید

ممکن است که اکثر خانم ها این مسئله را از اطرافیان و یا آشنایان شنیده باشند که خانمی که باردار بوده است بعد از زایمان بدنش را به شکل قبلی برگردانده است. این را بدانید که اگر این مسئله وجود داشته باشد بسیار کمیاب می باشد. بسیاری از خانم ها تا چند ماه و یا چند سال بعد از زایمان نمی توانند که اندام شان را به شکل اولیه در بیاورند. با این حال در این مواقع باید صبر کنید. دور شکم شما 9ماه است که این چربی ها را به وجود آورده است. حال برای اینکه شکم تان را کوچک کنید حداقل باید به همین اندازه صبر کنید و در پی آن به تلاش و پشتکار بپردازید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *