#


رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی

3 آوریل 2018 بدون نظر 2071 بازدید

رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی

موهای خود را با مواد طبیعی رنگ کنید

در حال حاضر تعداد زیادی از افراد سراغ رنگ ‌هاي شيميايي مي ‌روند، غافل از اين كه موهاي رنگ ‌شده آسيب‌ پذير خواهند شد و نگهداري از آن ها سخت می گردد. مصرف بسیار از رنگ‌ هاي شيميايي به ريشه مو آسيب می زند و موجب ريزش مو، كدر شدن، موخوره، گره خوردن، تغيير در ضخامت مو، خشك و زبر شدن، سوختن موها و در نتیجه سوختگي پوست سر مي گردد.

درست است كه رنگ‏ هاي طبيعي محدود هستند و برخی مواقع رنگ مورد نظرتان در بين آن ها وجود ندارد ولی چنانچه شما نیز از آن دسته از خانم ‌هايي هستيد كه به تغيير رنگ موي تان علاقه داريد يا براي پوشاندن سفيدي موهاي‌ تان دنبال رنگ كردن آن ها می باشید، پیشنهاد می شود که براي يك مرتبه هم كه شده رنگ‌ هاي طبيعي را استفاده كنيد. برخی اوقات نیاز است براي تقويت مو و كاهش آسيب‌ هاي وارده از رنگ‌ هاي طبيعي مانند حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… مصرف كنيد.

مشکی رنگه عشقه

معروف‌ ترين رنگ طبيعي حنا می باشد؛ رنگي كه ممکن است شما را ياد مادربزرگ‌ هاي ‌تان بیندازد. حنا برگ درختچه‌ اي به همين اسم می باشد كه آن را مي ‌كوبند و براي رنگ كردن مو و ناخن از آن مصرف مي ‌كنند. حتما با خود می گویید که حنا موهاي تان را قرمز مي ‌كند ولی جالب است بدانيد تركيب حنا با سایر مواد طيف مختلفی از رنگ‌ هاي مورد نظرتان را ایجاد می کند؛ به عنوان مثال رنگ مشكي كه دائما يكي از رنگ ‌هاي پرطرفدار می باشد.

در صورتی که بخواهيد رنگ مو‌های ‌تان را با استفاده از حنا مشكي كنيد، دستورالعمل‌ هاي مختلفی وجود دارد. ولی از یاد نبرید همیشه قبل از استفاده از هر يك از اين راه ‌ها، کمی از مواد را روي پوست تان امتحان كنيد و چنانچه حساسيت ایجاد شد، از استفاده از آن خودداری كنيد ضمن اين كه مواد گفته شده در دستورهاي رنگ مو را مي ‌توانيد از عطاري‌ ها خریداری كنيد.

  • چهار قاشق غذاخوري حنا را درون آب جوش ریخته و آن را ترکیب كنيد و بگذارید دو ساعت روي سر بماند. چهار قاشق غذاخوري وسمه (رنگ حنا) را نیز بخیسانید تا بعد از شست‌ و شوي حنا آن را استفاده کنید، پس از دو ساعت سر حنامالي شده را با آب ولرم شست و شو دهید و بعد از خشك كردن موها وسمه را بر روي آن ها بماليد و همچون مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشوييد.
  • در صورتی که چند تار موي سفيد داريد، چهار قاشق غذاخوري تنباكو را به همراه دو ليوان آب به مدت نيم ‌ساعت بجوشانيد و بگذارید تا خنك شود، پس از آن موها را با آن ماساژ دهيد.
  • يك قاشق غذاخوري برگ كنجد، يك قاشق غذاخوري سناي مكي و يك قاشق غذاخوري حنا را به صورت پودر در آورید و سپس با يك ليوان آب جوش ترکیب کنید و به شکل خمير درآوريد. بعد از دو ساعت خمير را به آرامي روی موها بماليد و بگذارید دو ساعت روي موهاي‌ تان باقی بماند پس از آن موها را با آب ولرم به طور کامل بشویید.
  • براي موهايی که تيره هستند دو قاشق غذاخوري حنا و چهار قاشق غذاخوري وسمه را با يك ليوان آب جوش ترکیب نمایید و پس از پنج دقيقه يك عدد تخم ‌مرغ را به آن بیفزایید. پیش از رنگ كردن، موها را با يك قاشق غذاخوري روغن جوانه گندم ماساژ دهيد و پس از آن موها را با اين مواد رنگ كنيد. يك تا دو ساعت منتظر بمانید، سپس موها را با آب ولرم بشویید.
  • پنج قاشق حنا و يك ليوان سركه را ترکیب كنيد و بعد از يك ساعت آن را روی سر بماليد. يك ساعت منتظر بمانید، سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید.
  • دو قاشق غذاخوري پودر گل شقايق، دو قاشق غذاخوري پودر پوست گردو را همراه با يك ليوان آب ترکیب كنيد. بعد از دو ساعت رنگ را به آرامي روی موها بماليد. دو ساعت منتظر بمانید و سپس موها را با آب ولرم بشویید.
  • چهار قاشق غذاخوري حنا را به همراه نصف ليوان آب جوش ترکیب كنيد و روی مو بماليد. پس از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید. فورا چهار قاشق غذاخوري وسمه و يك قاشق مرباخوري سريش را با ماست ترکیب کرده و روی مو بماليد. پس از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.
  • جالب است بدانيد چنانچه چندين مرتبه موهاي تان را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشكي مي‌ شود.
  • براي موهايی که سفيد هستند دو قاشق غذاخوري پودر گل شقايق و دو قاشق غذاخوري پودر پوست گردو را به همراه يك ليوان آب جوش ترکیب نمایید و به شکل خمير درآوريد. پس از دو ساعت خمير را به آرامي روی موها بماليد. يك ساعت منتظر بمانید و سپس موها را با آب ولرم بشویید.

 رنگ موي قهوه ‌اي روشن

رنگ قهوه‌ اي دارای طيف‌ هاي گوناگونی می باشد و هميشه يكي از گزينه ‌هاي اول رنگ مو به شمار می رود. براي قهوه ‌اي شدن مو روش هاي زير پيشنهاد مي ‌شود:

  • هفتاد گرم ريشه ريواس را ده دقيقه بجوشانيد. پس از 24ساعت این جوشانده را صاف نمایید و با شش قاشق كايولين، يك عدد تخم ‌مرغ و چهار قاشق سركه سيب ترکیب نمایید. هم اکنون آن را روي سر بماليد و بعد از يك ساعت بشویید.
  • يك قاشق غذاخوري قهوه، دو قاشق غذاخوري بابونه و دو قاشق چاي خوري روناس را پودر کنید و به همراه يك ليوان آب جوش ترکیب نمایید تا به صورت خميري در بیاید. چهار ساعت بعد خمير را به آرامي روی موها بماليد. يك ساعت منتظر بمانید و سپس موها را با آب ولرم بشویید.
  • دو قاشق غذاخوري پوست گردو، يك قاشق چاي‌ خوري پودر زاج، دو قاشق غذاخوري عرق‌ بهارنارنج و دو عدد زرده تخم ‌مرغ را با یکدیگر ترکیب نمایید و روی موها بماليد. يك ساعت منتظر بمانید و سپس موها را با آب ولرم بشویید.
  • دو قاشق غذاخوري گل بابونه، يك قاشق غذاخوري چاي و يك قاشق غذاخوري وسمه را به همراه دو ليوان آب بر روي حرارت ملايم قرار دهید تا بجوشد. بعد از سرد شدن يك عدد زرده تخم ‌مرغ را به آن بیفزایید و خمير را روی موها بماليد. سه ساعت بعد موها را بشویید.
  • پوست گردوي سبز تازه را بكوبيد و به همراه چهار ليوان آب روي حرارت بگذارید تا نصف آن بخار گردد. زمانی که سرد شد آن را روی موهاي تان بماليد و پس از نيم ‌ساعت موهاي‌ تان را آبکشی کنید.
  • يك قاشق چاي ‌خوري چاي را در 200ميلي ‌ليتر آب بجوشانيد تا اندازه آن به نصف برسد پس از آن چاي صاف ‌شده، يك فنجان پودر حنا، يك قاشق چاي‌ خوري پودر انگور خشك‌ شده و دو قاشق چاي‌ خوري روغن نارگيل (يا زيتون) را با یکدیگر ترکیب نمایید و اجازه دهید يك شب در ظرفي آهني بماند. صبح کمی پودر گل ميخك به آن بیفزایید و روی موي سرتان بماليد و پس از يك يا دو ساعت آن را آبکشی کنید.
  • آب دو عدد ليموترش، يك قاشق غذاخوري حنا، يك قاشق غذاخوري پودر قهوه و يك ليوان آب جوش را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت پنج دقيقه بر روی حرارت ملايم قرار دهید تا بجوشد و به حالت خمير نرم به خود بگيرد. مواد را از روی حرارت‌ برداريد و پس از نيم ‌ساعت يك عدد زرده تخم ‌مرغ به آن بیفزایید. موهاي تان را با يك قاشق غذاخوري روغن جوانه گندم ماساژ دهيد و سپس مواد را به آن بماليد. يك ساعت و نيم بعد موها را با آب ولرم بشویید. در صورتی که چند مرتبه اين عمل را تكرار كنيد رنگ آن بسیار روشن خواهد شد.

رنگ موي قهوه ‌اي بسيار روشن

  • سه قاشق غذاخوري قهوه، دو قاشق غذاخوري پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوري حنا و يك قاشق غذاخوري وسمه را با یکدیگر ترکیب نمایید و روی موهای تان بماليد. پس از دو ساعت موهاي‌ تان را بشویید.
  • دو قاشق غذاخوري حنا، سه قاشق غذاخوري قهوه، دو قاشق غذاخوري پودر كاكائو و يك قاشق غذاخوري وسمه را با کمی آب به صورت خمیر در بیاورید و به سر بماليد. بگذارید دو ساعت بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

رنگ موي قهوه ‌اي بلوطي

  • پودر حنا را به همراه آب اكسيژنه و قهوه ترکیب نمایید و روی موهاي تان بماليد. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم آبکشی کنید.

رنگ موي طلايي

  • پنج قاشق غذاخوري گل بابونه و پنج قاشق غذاخوري گل ريواس را به همراه سه ليوان آب روي حرارت ملايم قرار دهید تا بجوشد. پس از بیست دقيقه آن را صاف نمایید و بعد از خنك شدن روي موهاي تان ماساژ دهيد. ماساژ اين عصاره بر موهاي سفيد و بي ‌رنگ منجر به طلايي شدن آن ها مي ‌شود.
  • پنج قاشق غذاخوري پودر بابونه را به همراه يك ليوان آب به مدت پنج دقيقه بر روی حرارت قرار دهید و بجوشانید، بعد از سرد شدن يك قاشق غذاخوري صابون به آن بیفزایید به صورتی که در آن حل شود. در آغاز سر را صابون بزنید، بدون اين كه سرتان را آبكشي نمایید اين مخلوط را روي سرتان ماساژ دهيد بعد از يك ساعت موها را با آب ولرم به طور کامل شست و شو دهید.
  • بابونه، قهوه، آبليمو، سركه و زعفران را به يك اندازه با یکدیگر ترکیب نمایید و به موهاي تان بماليد و بعد از دو ساعت آبکشی نمایید.

رنگ موي شرابي پررنگ

  • يك عدد چغندر متوسط را در کمی آب بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید و بجوشانید و به همراه شش قاشق حنا ترکیب نمایید و روی موهای‌ تان بمالید و بعد از يك ساعت آبکشی کنید.
  • دو قاشق غذاخوري حنا، يك قاشق غذاخوري رنگ حنا، سه قاشق غذاخوري روناس، دو قاشق غذاخوري گل ريواس را به همراه آب لبو قرمز ترکیب نمایید و روي مو‌ها بماليد و پس از دو ساعت آبکشی نمایید.

رنگ موي مسي

  • چهار قاشق غذاخوري گل ريواس، چهار قاشق غذاخوري گل بابونه، چهار قاشق غذاخوري حنا و سه ليوان آب را بر روی حرارت قرار دهید و آن را بجوشانید. پس از صاف كردن مواد، آن را بر روی موها ماساژ دهيد و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.
  • حنا و بابونه، آبليمو و سركه را با یکدیگر مخلوط کنید و روی موهاي تان بماليد.

رنگ موي شرابي

  • 300سي ‌سي دم كرده بابونه و يك قاشق سركه يا آبليمو را به همراه شش قاشق غذاخوري ‌حنا ترکیب نمایید و يك ساعت روي موهاي تان قرار دهید و پس از آن بشویید.
  • پنج قاشق غذاخوري روناس را به همراه يك ليوان آب جوش به مدت بیست دقيقه بر روی حرارت قرار دهید و آن را بجوشانید، بعد از سرد شدن آن را صاف کرده و نصف آن را روی موهاي‌ تان بماليد، پس از نيم ‌ساعت باقي مانده مواد را روی موهای تان بزنید و يك ساعت منتظر بمانید و سپس با آب ولرم بشویید.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *