#


رنگ موها با روش گیاهی

رنگ موی گیاهی
8 می 2017 بدون نظر 1267 بازدید

رنگ موها با روش گیاهی

رنگ موها با روش گیاهی

این روزها محصولات مختلفی برای رنگ کردن موها در بازار وجود دارد که همه این محصولات شیمیایی اند و مواد شیمیایی موجود در آن اسیب جدی ای به مو وارد می‌کند.برای همین باید به سراغ محصولات طبیعی بروید.یکی از مزایای مهم این رنگ‌ها این است که این رنگها ساختار اصلی مو را حفظ می‌کنند وقتی رنگ موهای شیمیایی به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب شکسته شدن مو می‌شوند و به تدریج از سلامت آن می‌کاهد.و خوشبختانه، رنگ موهای گیاهی حاوی این اثرات نیستند. این رنگ موها بافت و ساختار اصلی مو را تغییر نمی‌دهند.و مو را نرم تر می‌کنند.

انواع رنگ موی گیاهی:

چند نوع رنگ موی گیاهی وجود دارد. می‌توان به رنگ موهای میوه و گل، ریشه، پوسته و ساقه اشاره کرد. رنگ‌های ساخته شده از برگ‌ها متداول‌تر هستند. اما رنگ‌هایی که از عصاره گل‌ها و میوه‌ها هستند از این جهت بهترند که دارای رنگ‌های متنوعی هستند که در ساخت رنگ موی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های معدنی از نمک معدنی طبیعی و آهن اکسید شده به‌دست آمده و به‌سختی پیدا می‌شوند.

طلایی طبیعی

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای ترکیب رنگها برای موهای سفید است. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

رنگ موی آبی

افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آنها می‌شود، می‌توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم‌لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰‌دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره‌رنگ شدن موهای سفید می‌شود.البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

اول تست کنید

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است بخش کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید

روشن‌سازی با اسپرک

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴‌قاشق غذاخوری از آن را در ۳‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *