#


رفع اشتباهات رایج در آرایش کردن

12 می 2017 بدون نظر 1323 بازدید

رفع اشتباهات رایج در آرایش کردن

رفع اشتباهات رایج در آرایش کردن

گاهی مشکلاتی در آرایش کردن پیش می‌آید که با روش‌های معمولی قابل حل نیستند و باید ترفند‌های مقابله با آن‌ها را به خوبی بدانیم مثل چشم‌های پف کرده یا حلقه‌های سیاه دور چشم و یا آرایش ناخن‌ها یا رنگ کردن موها.در این مطب میخواهیم شما را با ترفندهای مختلف رفع اشتباهات متداول در آرایش آشنا کنیم.

رنگ کردن مو:

یکی از مشکلات خانم ها در رنگ کردن مو این است که موها به صورت یک نواخت رنگ نمی شوند. مهم ترین علت این مشکل این است که انتهای مو به مدت زیادی رشد کرده است و در اثر رنگ های متنوع روی آن و گرمای سشوار در طی زمان خشک و مرده شده است.برای همین رنگ موهای نزدیک ریشه با رنگ موهای ساقه متفاوت می شود. برای سالم ماندن موها، به خصوص موهای رنگ شده، بهتر است به طور مداوم نوک موها را قیچی کنید. کوتاه نکردن به موقع مو باعث خراب شدن مو و رنگ مو می شود.نوک موها را هر هفته  کوتاه کنید تا هم سالم تر بمانند و هم در موقع رنگ کردن رنگ مو به خوبی در مو نفوذ کند.

آرایش درست  پلک‌های پف دار:

اگر شما جزو افرادی هستید که پشت پلکشان کمی پف دارد باید طوری آرایش کنید که پف چشم تان آشکارتر و نمایان تر نشود.مثلا میتوانید با استفاده از سایه تیره پشت پلک بالا را کامل تیره کنید تا پف کمتر به چشم بیاید و در نهایت گوشه‌های خارجی چشم را به سمت بیرون محو کنید.

و یا میتوانید یک خط چشم پهن سراسری روی پلک بالا بکشید، یعنی خط چشم را از گوشه داخلی به سمت انتهای چشم بکشید و گوشه‌های خارجی را کمی پهن‌تر کنید. همچنین برای اینکه چشم‌ها بیشتر خود را نشان دهند میتوانید داخل چشم را هم خط‌چشم بکشید.برای درشت تر جلوه دادن چشم ها هم خط چشم پایین را با فاصله بکشید، یعنی از گوشه داخلی تا انتها با فاصله کمی از خط مژه بکشید و بعد از گوشه داخلی کمی به سمت بیرون بروید، با این کار چشم بزرگ‌تر و درشت‌تر جلوه می‌کند.

فراموش نکنید که برای گرفتن اشکالات صورت باید بدانید که خط‌های افقی صورت را گردتر نشان میدهد و خطوط عمودی صورت را درازتر می‌کند. مثلا برای صورت کشیده و دراز باید کاری کنید که صورت تان گردتر به نظر برسد بنابراین کجی رژگونه باید کمی افقی باشد، یعنی از پایین لاله گوش شروع کرده و زیر خط گونه را آرایش کنید.همچنین کسانی که پیشانی بلندی دارند بهتر است که آرایش موهایشان به صورت خرد مدل داده شود.و تا جایی که امکانش هست موها روی پیشانی بیاید.

سیاه شدن زیر چشم:

حتما شما نیز با این مشکل مواجه شده اید که پس از ریمل زدن دور چشم تان سیاه میشود.برای جلوگیری از این اتفاق یادتان باشد زمان استفاده از ریمل برس ریمل را روی انتهای مژه های‌تان قرار داده و به جای آن‌که مژه ها را شانه کنید، به آرامی برس را تکان تکان دهید. در همان حال، آرام آرام به مچ دست‌تان پیچ و تاب دهید تا بدین ترتیب ریمل به طور یکنواخت تمام مژه های تان را پوشش دهد.

از به جای ماندن تکه ها و توده‌های کوچک نیز جلوگیری کنید.میتوانید برای جلوگیری از ریختن ریمل و لکه‌های احتمالی، و یا برای اجتناب از آنکه باران یا رطوبت آرایش شما را خراب کند، از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که ریمل‌های ضد آب ممکن است مژه‌های‌تان را خشک کنند و پاک کرد‌ن‌شان نیز سخت تر است.پس سعی کنید تنها در روزهایی که واقعا نیاز دارید آرایش‌تان تکان نخورد، از این ریملهای ضدآب استفاده کنید.

جوش و لک پوستی:

وقتی جوشی روی پوستتان ظاهر میشود قبل از آرایش روی آن کیسه یخ بگذارید تا ورم و قرمزی آن را کم کند سپس می‌توانید از کانسیلر‌های ضد جوش که حاوی بنزوئیل پراکساید هستند برای محو کردن و درمان جوش استفاده کنید و بعد روی جوش از کرم پودر و پنکک استفاده کنید.

سفیدی موها

برای پنهان کردن سفیدی مو لزومی ندارد حتما موهایتان را رنگ کنید.چرا که فاصله رنگ کردن موها باید حداقل ۴ تا ۶ هفته باشد و معمولا در این مدت ریشه موها رشد می‌کنند و سفید می‌شود.شما میتوانید برای پنهان کردن این سفیدی‌ها به جای اینکه موهایتان را رنگ کنید از روش‌هایی مثل ریمل هم رنگ موی سر استفاده کنید.

رنگ نامناسب

گاهی همه اصول استفاده از لوازم آرایشی را بلدید اما رنگ ها را نامناسب انتخاب و استفاده می کنید.و این یکی از اشتباه های آرایشی است که صورتتان را زشت جلوه خواهد داد.مثلا استفاده از رژ گونه با رنگی کاملا متفاوت از رژ لب یکی از این اشتباه هاست.رژ لب و رژ گونه باید هم رنگ باشد و هر دوی آنها باید با رنگ پوست نیز سازگار باشند.ضمنا اگر رنگ پوست شما سفید است  استفاده از کرم ها و پودر هایی با رنگ های روشن تر ازرنگ پوست اشتباهی فاحش است و باعث پریدگی رنگ شما خواهد شد.و این در حالیست که آرایش باید چهره را بشاش و شاداب تر نشان دهند.

رژ لب روشن و خط لب تیره

استفاده از خط لب در آرایش شما باعث می شود که لب هایتان مشخص و حدود لبتان برای زدن رژ لب معلوم شود و اگر شکل لب تان نیاز به اصلاح داشته باشد آن را ترمیم کند. اما اگر این ترفند به طور صحیح به کار گرفته نشود نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه زیبایی لب های شما را کم میکند.یاد تان باشد که رنگ خط لب شما باید نزدیک به رنگ طبیعی لب هایتان باشد.اگر می خواهید طبق مد این روزها از رژ لب تیره، مثل قرمز، بنفش یا قهوه ای پر رنگ استفاده کنید، می توانید از خط لبی همرنگ با رژ لبتان استفاده کنید.

استفاده اغراق آمیز از مداد ابرو در آرایش

درست است که این روزها ابروهای پهن مد شده اند، اما زیاده روی و ایجاد حالت غیر طبیعی در هیچ چیزی درست نیست.اگر ابروهای پرپشتی دارید، به ویژه اگر ابروهایتان مشکی هستند، از کشیدن مداد در آنها جدا خودداری کنید و تنها با ژل ابرو به آنها فرم دهید.و اگر ابروهایتان کم پشت هستند بهتر است با استفاده از سایه های مخصوص ابرو به آنها شکل دهید. برس های زاویه دار مخصوص این کار را به سایه ابرو آغشته کرده و قسمت های کم پشت ابرویتان را پر کنید.

اگر ابرویتان زیادی کم پشت است ابتدا با مداد ابرو به حالت هاشوری به آن شکل دهید و سپس از سایه ابرو استفاده کنید.در ضمن اگر میخواهید چشمانتان درشت تر به نظر برسد، روی استخوان ابرو یک سایه ی هایلایتر بزنید.میتوانید در گوشه ی داخلی چشمتان هم از سایه ی طلایی محو شده استفاده کنید. این کار باعث درخشندگی و برجستگی چشم می شود.

خط مشخص رژ گونه

خیلی رژ گونه شان را بطور یکنواخت روی گونه هایشان پخش نمیکنند.برای جلوگیری از این اشتباه باید برس کوچکی که داخل بسته بندی رژ گونه تان بوده است را دور بیندازید.و یک برس بزرگ تر برای رژ گونه تهیه کنید که بتواند آن را به صورت یکسان روی صورتتان پخش کند. بعد از آغشته کردن برس به رژ گونه ابتدا با آن یک بار روی دستتان ضربه بزنید تا پودرهای اضافه گرفته شوند. سپس لبخند بزنید و رژ گونه را با ضربه های ملایم برس از قسمت برجسته گونه رو به بالا، به سمت گوش هایتان بر روی گونه ها پخش کنید و با این کار رنگی طبیعی به گونه هایتان بدهید. اگر رنگ به دست آمده بیش از آن چیزی شد که می خواستید کمی پنکیک روی آن بزنید.قطعا استفاده زیادی از رژ گونه باعث زیبایی بیشتر شما نخواهد گردید پس در مصرف رژ گونه اغراق نکنید.

پرتر نشان دادن صورت لاغر:

یادتان باشد برای کمتر معلوم شدن لاغری صورت و پرتر نشان دادنش به هیچ وجه  از کرم پودرهای تیره استفاده نکنید،بهتر است برای پر تر جلوه دادن چهره تان ازکرم پودرهایی که دو درجه از رنگ  پوست تان  روشن ترند استفاده کنید. کرم پودر تیره باعث مسن تر نشان دادن صورت و لاغرتر دیده شدن آن می شود.ضمنا بهتر است ابروها نیز پهن، کشیده و صاف باشد.چرا که ابروهای قوس دار به صورت های لاغر نمی آید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *