#


راه های درمان پوست خشک

پوست خشک
12 آوریل 2017 بدون نظر 811 بازدید

راه های درمان پوست خشک

راه های درمان پوست خشک :

یکی از معضلاتی که همه ما داریم پوست خشک و خشکی پوست است. هرچند که می توان با آرایش پوست را چرب نگاه داشت ولی باید به دنبال راه حل اساسی برای حل این مشکلات بود.

1. دوش گرفتن با آب داغ :

ممکن است که دوش گرفتن با آب گرم به شما لذت بدهد ولی باید بدانید که به پوست شما این آرامش را نمی دهد و برای پوست خشک و پوست هایی که می خارند مناسب نیست. سعی کنید که در فصل زمستان هم به سراغ آب گرم نروید و دوش گرفتن را در حالت متعادل خود نگه دارید و به دنبال مرطوب کننده های حمام باشید تا رطوبت آب گرم را تنظیم کنند آب داغ باعث می شود که چربی پوست شما از بین برود.

2. استفاده از شوینده های صابونی :

یکی از اشتباهاتی که خانم ها انجام می دهند صورت خود را با شوینده های ضد جوش و صابونی می شویند درحالی که اصلا نباید از این شوینده ها برای پوست های خشک استفاده کرد. زیرا باعث می شوند چربی کمی هم که روی پوست شما است از بین برود. برخی از شوینده های صابونی برای پوست های چرب و مرطوب مناسب هستند ولی نباید برای پوست های خشک مورد استفاده قرار بگیرند سعی کنید به جای استفاده از این شوینده ها به دنبال کرم های چرب و معمولی باشید. زیرا علاوه بر این که پوست شما تمیز می شود چربی آن هم حفظ می شود.

3. استفاده از محصولات مخصوص برای از بین بردن سلول های مرده :

این محصولات که Exfoliantsنام دارند و استفاده از آنها در کشور آمریکا ممنوع است و اصلا برای پوست هایی که خشک هستند مناسب نیست. زیرا یک لایه از پوست شما را بر می دارد و چربی پوستتان از بین می رود و احساس خارش و خشکی بیشتری در پوست خود احساس می کنید.در محصولاتی که آلفاهیدروکسی اسید به کار رفته است استفاده کنید. برای بدنتان هم از لوسیون هایی استفاده کنید که در آنها گلیکولیک یا لاک هیدرین به کار رفته است. برای صورت هم از کرم هایی استفاده کنید که در آنها گلیکولیک و AHA به کار رفته باشد.

4. محصولات آرایشی محافظ پوست :

در واقع می توان گفت که مرطوب کردن پوست خشک نیمی از کاری است که باید انجام دهید. بعد از این کار باید کرم ها را به صورت لایه ای روی صورتتان بزنید و بعد از شوینده ها استفاده از سرم مخصوص پوست خشک به شما پیشنهاد می شود. پس از استفاده از این ها روی پوستتان سریع کرم بزنید تا رطوبت و چربی به پوستتان برگردد. این کار هم باعث می شود هم پوست شما تمیز شود و هم رطوبت و چربی خود را حفظ کند. با وجود اینکه کار اگر باز هم در پوسستان احساس خشکی کردید بهترین انتخاب برای شما روغن نارگیل و یا روغن گل رز می باشد.

5. خریدن محصولات الکل دار و محافظ پوست :

الکل از جمله مواردی است که افرادی که پوست خشک دارند نباید از آنها استفاده کنند زیرا رطوبت پوست را می گیرد و آن را خشک می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *