#


راه هایی برای زیباتر شدن با استفاده از نمک

نمک
29 اکتبر 2017 بدون نظر 899 بازدید

راه هایی برای زیباتر شدن با استفاده از نمک

راه هایی برای زیباتر شدن با استفاده از نمک

بدن ما دارای املاح و مواد مغذی فراوانی می باشد. اکثر این املاح ها در آب اقیانوس ها و دریاها موجود هستند. به خاطر همین موضوع است که نمک دریایی می تواند باعث ایجاد زیبایی و بازسازی بدن و پوست می شود. یکی از تفاوت هایی که بین نمک عادی و نمک دریا می باشد وجود املاح بیشتر در آن است.

نمک دریا دارای املاح هایی مانند کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و سدیم می باشد. تمام این املاح ها در سلامت و عملکرد پوست نقش بسزایی دارند. زمانی که تعادل پوست تان به هم بریزد برخی از علائم به وجود می آیند از جمله: خشکی ، خارش و قرمزی پوست. هنگامی که هوا سرد می شود این علائم شدت بیشتری می گیرند. شما می توانید از نمک دریا استفاده کنید. نمک دریا علاوه بر این که پوست تان را مقاوم می کند بلکه می تواند از پیری زود رس نیز پیشگیری کند و به پوست آبرسانی نماید.

ماسک متعادل کننده

نمک و عسل دارای خاصیت ضد التهاب می باشند و همین ویژگی باعث شده است تا بتواند جوش ها  و قرمزی پوست را از بین ببرد. همچنین این دو مواد می توانند در تولید چربی پوست تعادل را به وجود بیاورند و رطوبت را به لایه هایی که بیشتر به آب نیاز دارند می رساند.

نمک

نمک

دستور تهیه ماسک

شما می توانید این ماسک را با استفاده از دو قاشق چای خوری نمک دریایی و چهار قاشق چای خوری عسل تهیه کنید. این دو مواد را باید طوری ترکیب کنید که حالت خمیری به وجود بیاید. بعد از به دست آمدن این خیر تمام نقاط صورت  تان که خشک و تمیز هستند بمالید. بگذارید تا این ماسک به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی صورت تان بماند.

قبل از اینکه صورت تان را بشویید پارچه ی تمیزی را در آب گرم خیس کنید و سپس آبش را بگیرید. این پارچه گرم را بر روی صورت تان بگذارید و اجازه دهید سی ثانیه بماند و سپس صورت تان را با آب ولرم شست و شو دهید. زمانی که دارید صورت تان را می شویید پوست تان را به آرامی ماساژ دهید تا تمام پوست های مرده و آلودگی هایی که بر روی آن وجود دارد از بین بروند.

تونر تنظیم کننده چربی پوست

نمک دریا می تواند منافذ عمیق پوست را به خوبی تمیز کند و مقدار چربی ای که در پوست به وجود می آید را کنترل نماید. با این وجود به این نتیجه می رسیم که نمک می تواند به خوبی چربی و آکه پوست را کنترل کند.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای اینکه آثار نمک را بر روی پوست تان مشاهده کنید می توانید یک قاشق چای خوری نمک را درون 120میلی لیتر آب گرم بریزید و آن را ترکیب کنید و سپس بر روی یک طرف صورت تان بریزید. شما باید از این محلول هر روز یک تا دو بار استفاده کنید و بر روی صورت تمیز و خشک تان بپاشید. این را یادتان باشد که درون چشم های تان نریزید.

اسکراب نرم کننده پوست بدن

نمک به عنوان یک لایه بردار طبیعی و ملایم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند پوست های مرده را نابود کند. همچنین املاحی که در نمک وجود دارد باعث می شود که پوست نرم تر شود و رطوبت آن با استفاده از نمک بر گردد. شما می توانید یک چهارم پیمانه نمک را در نصف پیمانه روغن نارگیل و یا روغن زیتون بریزید و به قدری هم بزنید تا خمیری را به دست بیاورید. همچنین شما می توانید چند قطره روغن گیاهی را که مورد علاقه تان است به این خمیر بیفزایید. زمانی که به حمام می روید این خمیر را باید با استفاده از لیف و یا پارچه به صورت دورانی بر روی پوست بدن تان بمالید.

درمان شوره های سر

علاوه بر این که نمک شوره های سر را محو می کند بلکه می تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد و سلامت پوست را افزایش دهد. همچنین نمک می تواند چربی ها و رطوبت هایی که در سر اضافی هستند را جذب خودش بکند و نمی گذارد که در سر باکتری ها و قارچ ها رشد کنند.

نمک

نمک

در ابتدا موهای تان را به چند دسته تقسیم کنید و سپس مقداری نمک را بر روی هر دسته ازموهای تان بپاشید. پس از آن انگشت های خود را خیس کنید و به مدت ده تا پانزده دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. شما می توانید برای این کار از شخص دیگری کمک بخواهید. بعد از اینکه ماساژ سرتان به اتمام رسید موهای خودرا با استفاده از نرم کننده ی مورد علاقه تان بشویید. بافاصله بعد ازا ین کار شاهد نتایج این کار خواهید بود.

سفید کننده دندان ها

دو ماده ای که باعث سفیدتر شدن دندان ها و از بین رفتن جرم روی آن ها می شود نمک و جوش شیرین می باشد. همچنین نمک به عنوان یک فلوراید طبیعی عمل می کند و برای دندان ها و لثه های شما فواید بسیاری دارد. یک قاشق چای خوری نمک را درون دو قاشق چای خوری جوش شیرین بریزید و آن دو را با هم مخلوط کنید. سپس مسواک تان را خیس کنید و به این مواد آغشته کنید و مثل همیشه دندان های تان را مسواک بزنید. اگر طعم این مخلوط را دوست ندارید می توانید مقداری خمیر دندان بر روی آن بزنید.

دهان شویه طبیعی

نمک به عنوان یک ضد عفونی طبیعی نیز عمل می کند و می تواند باکتری هایی که در دهان وجود دارد از بین ببرد و از به وجود آمدن بوی بد دهان و خراب شن دندان ها پیشگیری کند. درون مقداری آب نصف قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری جوش شیرین بریزید و آن را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن این محلول را در دهان تان بریزید و در بین دندان های تان به طور کامل بچرخانید. سپس این محلول را از دهان تان بیرون بریزید و بعد از آن دهان تان را با آب بشویید.

نمک

نمک

روشن کننده ناخن ها

همچنین از کاربردهای دیگر نمک این است که پوست های سخت دور ناخن را نرم می کند و علاوه بر ان می تواند ناخن را مستحکم کند. علاوه بر این ترکیب جوش شیرین و آبلیمو می تواند زردی ناخن را از بین ببرد و به ناخن های تان ظاهری سالم و درخشان بدهد.

برای این کار باید یک قاشق چای خوری نمک را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کنید و درون نصف پیمانه آب بریزید و به مدت ده دقیقه ناخن های تان را درون آن بگذارید و پس از آن با استفاده از یک برس بر روی آن را بکشید. سپس دست های تان را بشویید و برای مرطوب کردن آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *