#


راه هایی برای حفظ زیبایی مو

1 آگوست 2018 بدون نظر 1573 بازدید

راه هایی برای حفظ زیبایی مو

داشتن موهایی زیبا با این روش ها

بسیاری از افراد دوست دارند که هر روز جذاب تر از قبل به نظر بیایند و این یک مسئله طبیعی و غریزی است. در ادامه چند راهکار برای زیباتر شدن موهای تان در اختیارتان قرار داده ایم. شما می توانید با رعایت این روش ها زیبایی موهای تان را دو چندان کنید.

انواع مراقبت از مو

یکی از ضروریات زیبایی، موهای سالم و براق است، به گونه ای که در زمان باستان زیبایی زنان را بر مبنای حجم، کیفیت و بلندی مو ارزیابی می کردند. یکی از اصلی ترین عوامل زیبایی و جذابیت چهره، داشتن موهایی سالم و مراقبت شده است.

این روزها زندگی در هوای آلوده و وجود انواع آلاینده ها باعث شده است تا نیاز به مراقبت از موها افزایش پیدا کند. شما می توانید با عادت های خوب و صبر کردن در مدت طولانی موهای جذابی داشته باشید. اگر بدون هیچ اطلاعات درست به مراقبت از موها بپردازید، با چند اشتباه کوچک باعث از بین رفتن موهای سالم خود می شوید. در ادامه چند روش ساده برای داشتن موهایی جذاب و سالم را به شما معرفی می کنیم.

1-دوری از گرما و آب داغ

آب داغ باعث می شود تا روغن های طبیعی موجود در سطح مو از بین برود، به همین دلیل موجب کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. به همین دلیل از موهای خود را با آب داغ و در دفعات مکرر بشویید به راحتی درخشندگی طبیعی موهای خود را از دست خواهید داد. ما نمی گوییم که برای شستن موهای تان از آب سرد استفاده کنید و یا این که دیر به دیر به حمام بروید، بلکه توصیه ای که به شما می کنیم این است که برای شستن موهای تان از آب ولرم استفاده کنید و این را به یاد داشته باشید که پوست سر خود را به آرامی بشویید.

2-خداحافظی با بالشت پنبه ای

بالشت های پنبه ای باعث آسیب رسیدن به موهای شما می شود. زیرا موجب کشیده شدن تارهای موی شما می شود و این مسئله اصلی ترین عامل موخوره است. بالشت های پنبه ای چربی طبیعی پوست را به خود جذب می کنند و باعث وز شدن و خشکی پوست می شوند.

برای مقابله با این مشکل:

برای رویه بالشت تان از ابریشم و یا ساتن استفاده کنید. موها بر روی این سطوح به راحتی حرکت می کنند و چربی پوست را کمتر جذب می کند.

با موی خیس نخوابید. این کار باعث می شود اصطکاک بین مو و بالش بیشتر شود. موهای خود را با استفاده از حوله و یا سشوار خشک کرده و یا اینکه با استفاده از یک گیره سر آن را ببندید. با این کار اصطکاک کمتر شده و مو آسیب نمی بیند.

3-موهای خود را تمیز نگه دارید

3مرتبه در طول هفته موهای خود را با شامپوی مخصوص سرتان شست و شو دهید. با این کار دیگر خاک و گرد و غبار در فولیکول های مو جمع نمی شود. ذرات خاک فولیکول های سر شما را مسدود کرده و موجب ریزش مو و متوقف شدن رشد مجدد آن ها می شود.

4-برای داشتن موهایی سالم ماهی و مغزهای روغنی مصرف کنید

این مواد غذایی دارای ترکیباتی هستند که باعث تقویت موها می شود. بنابراین برای داشتن موهایی زیباتر از ماهی ها به خصوص ماهی قزل آلا و مغز ها مانند آجیل مصرف کنید. این مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین میزان زیادی چربی امگا3 هستند که باعث حفظ سلامت پوست سر و تقویت موی سر می شود.

همچنین سایر مواد غذایی که برای سلامت و تقویت مو مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از: سبزیجات برگ سبز، حبوبات، لوبیاها و هویج.

5-شامپو مناسب انتخاب نمایید

برای انتخاب شامپوی مناسب باید به جنس مو و آب و هوای منطقه سکونت خود توجه کنید. این را به یاد داشته باشید که برند شامپوی خود را زود به زود تعویض نکنید و از برند شامپوی سازگار با موی خود استفاده نمایید.

6-موهای خود را ببندید

در صورتی که دارای موهای بلند هستید همیشه موقع خواب موهای خود را ببافید. با این کار می توانید از آشفتگی و به هم ریختگی موهای خود جلوگیری کنید. یکی از مزایای بافتن موها این است که صبح برای مرتب کردن موهای تان دیگر نیازی به زمان طولانی ندارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *