#


راه هایی برای از بین بردن خال روی پوست

12 آوریل 2018 بدون نظر 1889 بازدید

راه هایی برای از بین بردن خال روی پوست

چگونه خال های روی پوست را با روش خانگی از بین ببریم؟

برطرف کردن خال های پوست به خصوص پوست صورت احتمال دارد اندکی چالش بر انگیز باشد. به مجموعه ای از سلول های رنگدانه ای که به شکل لکه های تیره در رنگ های قرمز، سیاه، قهوه ای و صورتی روی پوست به وجود می آید خال می گویند. رنگ، شکل و اندازه خال از شخصی به شخص دیگر تفاوت دارد. بعضی از آن ها صاف و تعدادی هم به شکل گوشتی و گنبدی مانند می باشد. خال ها بیشتر در صورت، گردن، بازو و پاها به جود می آیند.

در برخی از موارد، آن ها حتی در زیر ناخن ها، روی پوست سر و بین انگشتان پا نیز ایجاد می شوند. درمان های گوناگون شیمیایی برای از بین بردن خال ها موجود می باشد، ولی تعداد زیادی از افراد شیوه های طبیعی مقرون به صرفه، بدون درد و آسان را برای برطرف کردن خال ها انتخاب می کنند. در ادامه می خواهیم چند راه حل خانگی برای از بین بردن خال ها را در اختیارتان قرار دهیم.

1.استفاده از پوست موز

پوست موز دارای آنزیم های طبیعی و اسیدهایی نظیر اسید اسکولیک و اسید آسکوربیک می باشد که برای از بین بردن خال های پوستی موثر می باشد.

یک تکه از پوست موز را بردارید و از بخش سفید رنگ درون آن، روی خال بگذارید و آن را با استفاده از یک باند یا نوار چسب، در همان جا ثابت کنید. بگذارید کل شب پوست موز بر روی خال بماند. این شیوه را تا هنگامی که خال از بین رود، تکرار کنید.

2.استفاده از روغن کندر برای از بین بردن خال

خاصیت های موجود در روغن کندر منجر به سفت شدن پوست کناره ی خال، جذب روغن های اضافی و خشک شدن آن می گردد. این روغن باعث می شود خال به شکل یک زخم در آمده و به مرور زخم تسکین پیدا کند.

یک تا دو قطره روغن کندر را بر روی خال زده و اجازه دهید تا خشک شود. این شیوه را سه تا چهار بار در روز تکرار نمایید.

3.استفاده از روغن کتان

روغن بذر کتان به منظور بهتر شدن بافت پوست، خلاص شدن از شر خال ها، لکه ها و کک و مک مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری می باشد که باعث بهبود زخم می شود.

جهت استفاده از این روش دو قطره از روغن کتان را با دو قطره عسل مخلوط کنید و بر روی خال بمالید. اجازه دهید یک ساعت بماند و پس از آن با آب شست و شو دهید. روزانه این کار را دو مرتبه برای گرفتن نتیجه ای مناسب تکرار نمایید.

4.استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از عوامل تسکین دهنده پوست به حساب می آید. این گیاه دارای پلی ساکارید ها، تانن ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که سلامت طبیعی پوست را باز می گرداند.

به منظور با کار بردن این روش در آغاز پوست نقطه ای که خال روی آن قرار گرفته است را تمیز نمایید. آلوئه ورا را نصف کنید و ژل آن را خارج نمایید. ژل را بر روی خال بمالید. پس از آن با استفاده از یک چسب یا باند نخی آن را ببندید و بگذارید سه ساعت بماند. این شیوه را دو مرتبه در روز تکرار کنید.

5.استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب که از جمله بهترین راه های درمان خانگی تعداد زیادی از امراض به حساب می آید، در از بین بردن خال هم تاثیر گذار می باشد. اسیدیته موجود در سرکه سیب باعث خشک شدن خال می شود و آن را به شکل یک زخم تبدیل می کند و در نتیجه از بین می رود.

به منظور استفاده از این شیوه، تکه ای پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی خال قرار دهید. با استفاده از یک باند یا نوار چسب آن را ثابت نمایید. بگذارید پنج تا شش ساعت روی خال بماند. سپس پوست را تمیز کنید و دوباره این شیوه را تکرار کنید.

6.استفاده از برگ گشنیز

برگ گشنیز حاوی خاصیت های جمع کنندگی می باشد. هنگامی که از این گیاه به شکل موضعی استفاده شود، موجب گرم شدن پوست می گردد. این ویژگی موجب شده که خال به سرعت جمع و کوچک و در نتیجه از بین برود.

یک چهارم فنجان برگ گشنیز را همراه با مقدار اندکی آب در مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر یکنواختی به وجود بیاید. آن را بر روی خال بزنید و بگذارید ده دقیقه بماند. پس از آن با آب شست و شو دهید. این شیوه را روزانه به مدت دو هفته تکرار کنید.

7.استفاده از روغن کرچک و جوش شیرین

روغن کرچک و جوش شیرین می توانند به صورت طبیعی در از بین بردن خال ها تاثر گذار باشند. جوش شیرین منجر به خشک شدن خال می شود، در صورتی که روغن کرچک برای فرآیند بهبود آن موثر می باشد.

یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه سه قطره روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی خال بمالید. آن را با استفاده از یک باند یا نوار چسب ببندید و با آن بخوابید. این شیوه را هر شب تکرار نمایید.

8.گل کلم برای خلاص شدن از خال

گل کلم دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشد که می تواند باعث خشک شدن خال و افتادن آن گردد.

آب تکه ای کوچک از گل کلم تازه را بگیرید و آن را بر روی  جای خال بمالید. دست کم سی دقیقه منتظر بمانید پس از آن با آب شست و شو دهید. این شیوه را چندین بار در روز انجام دهید تا خال های شما از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *