#


دوام بلیچینگ بر روی دندان ها

11 ژوئن 2018 بدون نظر 1395 بازدید

دوام بلیچینگ بر روی دندان ها

چگونه دوام بلیچینگ بر روی دندان ها را بیشتر کنیم؟

زمانی که فرد برای انجام بلیچینگ تصمیم می گیرد از مدت زمانی که سفیدی دندان ها باقی می مانند اطمینان و آگاهی کاملی ندارد و بر همین اساس تحقیقات بسیاری در این زمینه خواهد کرد. در خصوص سفیدی که در اثر بلیچینگ بر روی دندان ها باقی می ماند باید مدت زمان1 تا5 سال را در نظر گرفت که البته مدت زمان آن به عادت های شخصی که هر فردی دارد بستگی بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال استفاده از نوشیدنی هایی همچون چای و قهوه و استعمال سیگار می تواند مدت زمان این سفیدی را کم کند. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که در این مدت شما می توانید مجددا نسبت به انجام عمل بلیچینگ اقدامات لازم را انجام دهید.

در خصوص انجام دوباره این روش باید بگوئیم هزینه کمتری را باید تقبل کنید زیرا احتمال دارد گارد دهانی که دفعه پیش مورد استفاده قرار گرفته بازهم به کار گرفته شود و علیرغم این مساله مدت زمانی که در عمل دوباره در نظر گرفته می شود بسیار کمتر از درمان اصلی می باشد. همین دو مساله موجب می شود تا هزینه بلیچینگ مجدد کاهش داشته و افراد با اطمینان بیشتری نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

البته علاوه براین موارد می توان با به کارگیری روش های دیگر نیز دوام بلیچینگ را افزایش داد که در ادامه برخی از این روش ها را عنوان خواهیم کرد تا بدون صرف هزینه های بالا نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

به کارگیری چسب های سفید کننده و انجام این عمل به تعداد دفعات مکرر

چنانچه تمایلی به حضور در مطب ندارید می توانید در خصوص سفید کردن دندان های خود از چسب های مخصوصی که تولید شده است استفاده نمایید. باید این نکته را نیز خاطر نشان شویم که در صورت استفاده از این چسب ها باید مراحل درمانی را به صورت مداوم و بدون هرگونه وقفه ای انجام دهید زیرا سفیدی و درخشندگی ای که دندان های تان به دست می آورد پس از مدت شش ماه محو خواهد شد. چنانچه به سراغ مواد سفید کننده با کیفیت بالاتری بروید می توان گفت سفیدی دندان ها برای مدت زمان بیشتری باقی خواهد ماند.

طبق تحقیقاتی که به عمل آمده به کارگیری چسب های سفید کننده موجب می شود تا مواد میکروسکوپی نامناسبی که بر روی سطح دندان ها وجود دارد خارج شود. در خصوص این مواد نامناسب باید بگوئیم گاهی اوقات موجب به وجود آمدن حساسیت شده و گاهی حتی پوسیدگی دندان ها را نیز به دنبال دارند که این مسایل می تواند مشکلات عدیده ای را برای افراد ایجاد کند.

توجه به مواد خوراکی مورد استفاده

برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها در تغییر رنگ دندان ها تاثیر بسیار زیادی دارند. به طور مثال نوشیدن قهوه و چای و شراب و استفاده از نوشیدنی هایی که دارای رنگ سبز مخلوط هستند می تواند موجب تغییر رنگ دندان ها شود. در صورتی که قادر به حذف این مواد نیستید بهتر است مصرف آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید تا موجب دوام بیشتر سفیدی دندان های خود شوید.

البته ناگفته نماند علیرغم مواردی که نام برده شد مصرف موادی همچون توت فرنگی و گل کلم و دانه های گیاهی و استفاده از آجیل در سفید شدن و دوام بلیچینگ تاثیر بسزایی دارند؛ بنابراین توصیه می کنیم این مواد را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی مدت زمان بیشتری دندان های سفیدی داشته باشید.

استفاده از محصولات سفید کننده موجود در داروخانه

استفاده از محصولات سفید کننده ای که در داروخانه ها عرضه می شود یکی از ساده ترین روش های بلیچینگ به شمار می رود چرا که افراد می توانند به نزدیک ترین داروخانه محل زندگی خود رفته و این محصولات را تهیه نمایند. برخی از دندان پزشکان معتقد هستند استفاده از محصولات سفید کننده در خصوص دندان هایی که حساس نیستند به عنوان یک گزینه بسیار مناسب توصیه می شود و هزینه زیادی نیز دربر نخواهد داشت.

در بین کلیه این محصولات آن دسته ای که دارای ترکیبات ملایم تر با میزان خطر کمتری هستند به عنوان بهترین گزینه شناخته می شوند. استفاده از روغن نعناع برای از بین بردن حساسیت می تواند گزینه ای موثر باشد. گاهی اوقات حساسیت در بخش های زیرین لایه های لثه ایجاد می شود که در این صورت استفاده از نیترات پتاسیم می تواند سپری محافظ و قوی محسوب شود.

استفاده از این محصولات موجب می شود تا افراد درد کمتری را مجبور به تحمل باشند. برخی از محصولات سفید کننده این قابلیت را دارند که با استفاده سه بار در هفته و طی یک دوره بیست روزه کلیه لکه هایی که بر روی دندان ها وجود دارد را از میان بردارند. علاوه براین زدن مسواک و به کارگیری خمیردندان هایی که مناسب است نیز می تواند به عنوان یک گزینه مناسب در سفیدتر شدن دندان ها باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند موجب سفیدی بیشتر دندان ها شود استفاده از مسواک های الکترونیکی است که به دلیل داشتن نور آبی در این امر کمک بسیار زیادی می کنند. بهترین کار این است که مواد سفید کننده را بر روی خمیردندان قرار دهید و دوبار در طول روز و هر بار دو دقیقه با آن به مسواک زدن بپردازید. این کار موجب می شود نتیجه بهتری دریافت کنید و علاوه براین دوام بلیچینگ نیز بیشتر باشد و مدت بیشتری دندان های سفیدی داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *