#


دندان های تان را با این شیوه ها سفید و زیبا کنید

4 ژانویه 2018 بدون نظر 1641 بازدید

دندان های تان را با این شیوه ها سفید و زیبا کنید

دندان های تان را با این شیوه ها سفید و زیبا کنید

برای سفید کردن دندان دستگاه ها و محصولات بسیاری وجود دارد که این محصولات عبارتند از: خمیر دندان های سفید کننده، دهانشویه ها، قالب ها، ژل ها، نوارها و محصولات سفید کننده ای که دندان پزشک ها در اختیارتان قرار می دهند. کسانی که دندان هایی سالم و بدون پرشدگی و همچنین لثه هایی سالم دارند می تواند برای سفید کردن دندان های شان اقدام کنند. کسانی که دندان های شان ته رنگ زردی دارد نسبت به بقیه بهتر می توانند از این روش  جواب بگیرند، ولی این شیوه به تمام افراد توصیه نمی شود. شما باید برای سفید کردن دندان های تان وسیله ای را بیابید که برای دندان های تان مطلوب می باشد.

خمیردندان های سفید کننده

تمام خمیردندان های موجود می توانند به طور سطحی رنگ های دندان ها را بردارند، چرا که هر کدام از آن ها دارای لایه بردارهای ضعیفی می باشند. تعدادی از خمیردندان ها دارای مواد براق و یا شیمیایی می باشند که عملکرد بهتر و بیشتری در برداشتن رنگ های سطحی دندان دارند. خمیردندان های سفید کننده تنها می توانند رنگ های سطحی روی دندان ها را بردارند و دارای مواد سفید کننده نیستند. محصولاتی که دارای پراکسید کاربامید و یا پراکسید هیدروژن هستند می توانند رنگ عمق دندان را روشن کنند. خمیردندان هایی که سفید کننده هستند تنها قادرند که یک درجه و یا یک سایه رنگ دندان را روشن کنند. سفید کننده هایی که در مطب دندان پزشکی وجود دارند بر عکس خمیردندان های سفید کننده می توانند رنگ دندان ها را 3تا8 برابر سفید تر کنند.

نوارها و ژل های سفید کننده

نوارهای سفید کننده ای که برای دندان استفاده می شود بسیار نازک می باشند و تا حدودی نامرئی هستند که توسط یک ژل سفید کننده با پایه پراکسید پوشش داده شده است. این نوارها را باید طبق دستور بر روی برچسب استفاده شوند. نتایج اولیه ای که به دست می آید طی چند روز قابل مشاهده می باشد ولی نتایج نهایی مدت چهار ماه باقی می مانند.

دهانشویه های سفید کننده

دهانشویه های های سفید کننده به عنوان یکی از جدیدترین محصولات سفید کننده در دسترس می باشند. آن ها همانند سایر دهانشویه ها دهان را خوشبو می کنند و همچنین از ایجاد پلاک دندانی و بیماری های لثه جلوگیری می کنند. ولی بعضی از این محصولات دارای اجزایی نظیر پراکسید هیدروژن می باشند که به سفید شدن دندان ها کمک می کنند. طبق گفته ی تولید کنندگان احتمال دارد که برای ظاهر شدن نتیجه حدود دوازده هفته طول بکشد.

برای این کار کافیست که قبل از اینکه مسواک بزنید دهان شویه را به مدت شصت ثانیه و روزی دو بار در دهان تان بگردانید. البته تعدادی از کارشناسان بر این اعتقادند که این دهان شویه ها احتمالا نتوانند به اندازه ی محصولات سفید کننده ی دیگر تاثیر گذار باشند. دهان شویه های سفید کننده به خاطر این که مدت کوتاهی با دندان ها در تماس هستند ممکن است که اثر کمتر به همراه داشته باشد.

قاب های دندانی سفید کننده

این قاب ها را می توانید به طور مستقیم و یا از طریق دندان پزشک ها می توانید تهیه کنید. این قاب ها را با پر کردن یک وسیله گارد دهان با یک ژل سفید کننده ای که دارای ماده ی سفید کننده ی پراکسید می باشد استفاده می کنند. طبق تغییر رنگ دندان های تان می توانید این قاب را به مدت چند ساعت در روز و یا هر روز و یا این که در طول شب به مدت چهار هفته و یا بیشتر استفاده کنید و بر روی دندان های تان قرار دهید.

سفید کردن دندان در مطب

سریع ترین راهی که می توانید دندان های تان را سفید کنید رفتن به مطب دندان پزشکی می باشد. در مطب دندان پزشکی ماده سفید کننده را به طور مستقیم بر روی دندان ها قرار می دهند. این محصولات را همراه با گرما، نور مخصوص و یا لیزر استفاده می کنند. پس از اینکه درمان سی تا شصت دقیقه ای را گذراندید می توانید نتیجه را مشاهده کنید. ولی برا یانکه دندان های تان را به طور کامل سفید کنید نیاز دارید که چند بار به مطب دندان پزشکی مراجعه کنید.

این روش گران قیمت ترین روشی است که می توانید برای سفید کردن دندان های تان استفاده کنید. سفید شدن دندان ها مدت زیادی دوام نمی آورند و دائمی نمی باشند. کسانی که از غذاها و نوشابه هایی استفاده می کنند که باعث رنگ گرفتگی دندان های شان می شود احتمال دارد که پس از گذشت یک ماه دندان های شان مجددا رنگ بگیرد. ولی کسانی که از این غذاها و نوشابه ها استفاده نمی کنند می توانند دندان های شان را برای حدود یک سال سفید نگه دارند. مقدار سفیدی دندان ها نیز از فردی نسبت به فرد دیگری تفاوت دارد و همچنین نسبت به وضعیت دندان، نوع سیستم سفید کننده و میزان رنگ گرفتگی آن بستگی دارد.

مقایسه روش های خانگی و مطبی

بین شیوه های خانگی برای سفید کردن دندان ها و شیوه های مطبی تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

قدرت ماده سفید کننده

محصولات سفید کننده ای که می توان از داروخانه بدون هیچ نسخه ای تهیه کرد و یا اینکه محصولاتی که دندان پزشکان برای استفاده خانگی تجویز می کنند، نسبت به ماده سفید کننده از غلظت کم تری برخوردارند و تقریبا ده تا 22درصد دارای کربامید پراکسید می باشند که برابر با پراکسید هیدروژن سه درصد می باشد. محصولات سفید کننده ای که در مطب دندان پزشکی از آن استفاده می شود دارای پراکسید هیدروژن همراه با غلظت های میان 15تا 43درصد می باشند.

قالب های دهانی

زمانی که از مواد سفید کننده ای در خانه با تجویز دندان پزشک استفاده می کنید، دندان پزشک قالبی از دندان های تان تهیه می کند و برای تان یک قاب دندان می سازد که دقیقا به اندازه ی دندان های تان می باشد. به همین دلیل دندان های تان با ژل سفید کننده ای که بر روی قاب است نهایت تماس را دارد. با این روش ژل تماس کمتری با لثه های تان خواهد داشت. محصولات سفید کننده ای که در داروخانه ها وجود دارد نیز دارای قاب قطعه دهانی می باشند.

ولی سایز آن ها برای تمام دندان ها می باشد و به همین خاطر بر روی دندان های تان به طور دقیق چفت نمی شوند. این قاب ها به خاطر چفت نشدن شان با دندان احتمال دارد که باعث تحریک شدن لثه ها و بافت نرم شود چون مقدار نشتی ژل سفید کننده از آن ها بیشتر می باشد. ولی در مطب دندان پزشکی این ماده ی سفید کننده را مستقیما بر روی دندان قرار می دهند.

اقدامات محافظتی اضافی

دندان پزشک تا در مطب قبل از سفید کردن دندان ها بر روی بافت لثه یا از ژل استفاده می کنند و یا از حفاظ لاستیکی تا از لثه ها و حفره دهان تان در برابر ماده سفید کننده حفظ کند. در محصولاتی که در خانه استفاده می شود این محافظت وجود ندارد. سفید کننده هایی که در خانه به کار برده می شوند دارای ارزان ترین قیمت می باشند ولی سفید کردن دندان در دندان پزشکی هزینه ی زیادی را می خواهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *