#


دلیل زیبایی و جوانی پوست زنان ژاپنی چیست؟

11 آوریل 2018 بدون نظر 1129 بازدید

دلیل زیبایی و جوانی پوست زنان ژاپنی چیست؟

اهمیت استفاده از ویتامین K در زیبایی و جوانی پوست زنان ژاپنی

ویتامین K از اهمیت بالایی برخوردار است و به سلامت پوست و استخوان ها کمک بسیاری خواهد کرد. ولی استفاده بیش از حد از این ویتامین به کلیه ها و کبد آسیب وارد می کند.

خانم هایی که قصد دارند در سن بالا پوستی شاداب داشته باشند باید در رژیم غذایی شان استفاده از یک ویتامین ضروری را در اولویت قرار دهند. کارشناسان در تحقیق های جدیدی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مکمل ویتامین k، علاوه بر سلامت پوست و مو، منجر به  کنترل ضربان قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری ‌های قلبی هم می گردد.

تعداد زیادی از افراد در خصوص مزایای ویتامین هایی مانند A، B، C وD اطلاعات بسیاری دارند، ولی ویژگی های ویتامین K برای تعداد زیادی از افراد ناشناخته می باشد.

ویتامین K و K۲ منجر به پیشگیری از افتادگی پوست، از بین رفتن ورید‌های واریسی می باشد و یک مکمل طبیعی مناسب برای پیشگیری از پیری سلول‌ های بدن می باشند. ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی می باشد که برای انعقاد خون مناسب می باشد و به سلامت قلب، استخوان‌ ها و دستگاه ایمنی بدن کمک می‌ کند. خانم ها باید بدانند که چین و چروک صورت اصلی‌ ترین علامت ابتلا به پوکی استخوان می باشد.

این ویتامین در دو نوع گوناگون وجود دارد، ویتامین K۱ که به صورت عمده در سبزیجات حاوی برگ سبز نظیر اسفناج، کلم و کلم بروکلی موجود می باشد و ویتامین K۲ که در گوشت، لبنیات، تخم مرغ، کلم بروکلی، مواد غذایی تخمیر شده و بعضی از پنیر‌های تخمیر شده و ماست موجود می باشد. ویتامین K۲ باعث می شود پروتئین‌ هایی را در بدن فعال ‌کند که منجر به ورود کلسیم به استخوان‌ ها می گردند و در نتیجه برای سلامت استخوان‌ ها، چگالی حجم آن ‌ها و سلامت گردش خون موثر می باشد، این ویتامین باعث جذب کلسیم در استخوان ‌ها برای تقویت آن ها می گردد و از جذب کلسیم در رگ‌ های خونی و ایجاد گرفتگی عروق جلوگیری می کند.

کمبود این ویتامین در بدن منجر به ابتلای اشخاص به بیماری فشارخون بالا، بیماری ‌های دستگاه گوارش، دیابت نوع دو، بیماری‌ های مزمن کلیوی و بیماری‌ های قلبی عروقی می‌ گردد. مقدار ویتامین K۲ در خون نقش به سزایی در جذب ویتامین D لازمه بدن دارد. از علائم کمبود ویتامین K در بدن می‌ توان به خونریزی بسیار را از جای زخم ها، پوسیدگی دندان، عفونت لثه، سست شدن استخوان و مشکل ‌های قلبی عروقی اشاره کرد.

استفاده از ویتامین K۲ به خصوص برای خانم ها پس از یائسگی اهمیت بسیاری دارد، چرا که در اثر یائسگی سطح هورمون استروژن در بدن کم می شود که باعث از دست رفتن تا ۲۰ درصد از تراکم استخوان می گردد و در نتیجه منجر به زیاد شدن خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی می شود. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است خانم هایی که دارای چین وچروک زیادی بر سطح پوست شان می باشند، تراکم استخوانی کمتری داشته اند، به همین خاطر بانوان ژاپنی که در رژیم غذایی شان نوعی خوراک به دست آمده از سویای تخمیر شده را استفاده می‌ کنند از پوست زیبا و هم تراکم استخوانی بالاتری برخوردار می باشند.

کارشناسان توصیه می‌ کنند به منظور استفاده از مکمل ویتامین K در صورت نیاز بعد از آزمایش خون، حتماً با پزشک متخصص مشاوره کنند، چرا که استفاده بیش از حد آن می ‌تواند منجر به آسیب کبد و کلیه گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *