#


دلیل زیباتر بودن انگشت و ناخن برخی از افراد چیست؟

25 دسامبر 2017 بدون نظر 1075 بازدید

دلیل زیباتر بودن انگشت و ناخن برخی از افراد چیست؟

دلیل زیباتر بودن انگشت و ناخن برخی از افراد چیست؟

تا حالا شده به این موضوع دقت کنید که چرا انگشت دست برخی از خانم ها کشیده و زیبا است ولی برخلاف آن ها برخی از خانم ها دست ها کوتاه و چاق و نه خیلی زیبا دارند. این مسئله درست است که مدل دست هر کسی طبق ژنتیک او شکل می گیرد ولی برخی از طراحی های ناخن می تواند انگشتان تان را زیباتر جلوه دهد. شما باید بر اساس شکل دست ها و انگشتان تان بهترین شکل ناخن را برای خود پیدا کنید تا زیبایی دست های تان را بیشتر کنید.

این را به خاطرتان بسپارید که فرقی نمی کند که ناخن های تان بلند باشد و یا کوتاه، مهم این است که آن ها را به خوبی کوتاه کرده باشید و مناسب ترین شکل را به آن ها بدهید. اگر ناخن های تان را همیشه سالم  و براق نگه دارید ساده ترین آرایش ملایمی می باشد که برای ناخن های تان می توانید انجام دهید.

چه سوهانی را انتخاب کنید

اگر ناخن هایی طبیعی دارید باید از سوهان هایی که دانه ریز و ظریف دارند استفاده کنید. ولی اگر ناخن های مصنوعی برای خود انتخاب کرده اید باید از سوهان هایی که زمخت هستند به کار ببرید. البته به شما پیشنهاد می کنیم که از سوهان هایی که دو سطح زبری مختلف دارند را انتخاب کنید تا بتوانید تنوع بیشتری را در دسترس داشته باشید. چون برای شکل دادن به ناخن های تان باید از زبری بیشتری استفاده کنید. این را به یاد داشته باشید که اگر از سوهان نادرست استفاده کنید می تواند اثرات سوء بر روی ناخن های تان بر جای بگذارد و باعث می شود که ناخن ها بیشتر ضعیف شوند.

سوهان را باید فقط به یک طرف حرکت دهید و از کنار ناخن به وسط بکشید. سطح سوهان را باید در زیر ناخن و با زاویه ی کمی از ناخن قرار دهید. زمانی که کار با سوهان تمام شد با انگشت مطمئن شوید که لبه ناخن تان صاف شده باشد و هیچ زوائدی نداشته باشد. ولی مهم تر از همه چیز این است که تمام ناخن های تان باید یک اندازه باشند.

از یک طرف سوهان بزنید

این را به یاد داشته باشید که همیشه سوهان را از یک طرف بر روی ناخن های تان بزنید، از کناره ناخن ها به سمت وسط بکشید. اشتباهی که ممکن است به آن دچار شوید این است که سوهان را به جلو و عقب می کشید. این کار موجب ترک خوردن و شکستن ناخن های تان می شود.  حواستان باشد که سوهان را زیاد به سمت کنار لبه های ناخن نبرید چون باعث می شود که دیواره های ناخن ضعیت شوند. سوهان را از کناره های به سمت وسط ناخن به آرامی بکشید تا به شکلی که به دلخواه تان است برسید.

همیشه چسب به همراه تان داشته باشید

مسئله ای که بسیار ناراحت کننده است این است که شما ناخن های تان را بعد از مدتی بلند می کنید و به شکل و اندازه ی دلخواه تان در می آورید. ناخن های تان به هر شکلی که شکسته باشد اگر برای ترمیم آن به وسیله چسب سریعا اقدام کنید می توانید آن را به خوبی اصلاح کنید و این را به یاد داشته باشید که قبل از اینکه این کار را شروع کنید لاک روی ناخن تان را پاک کنید. برای تهیه ی چسب ناخن کافیست به یک فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید. به شما یشنهاد می کنیم برای زمان های اضطرای این چسب را به همراه تان داشته باشید و حواستان باشد که دست تان به این چسب آلوده نشود.

همیشه ارتفاع ناخن ها باید بیشتر از عرض آن ها باشد و اگر علاقه دارید که انگشتان تان را بلندتر و لاغرتر نشان دهید باید با شکل دادن به ناخن های تان این کار را انجام دهید. به طور مثال ناخن های مربعی و یا گرد که پهنای آن ها نسبت به ارتفاع شان بیشتر است و باعث می شود که انگشتان را کوتاه و چاق نشان دهید و اگر انگشت های تان کوتاه است هرگز این مدل ها را انتخاب نکنید.

اشتباه نکنید، نیازی نیست که ناخن های تان را برای این کار بلند کنید، ناخن هایی که کوتاه هستند نیز می توانند این کارکرد را داشته باشند. فقط کافست که قد ناخن های تان کمی بلند از پهنای ناخن تان باشد که به طور کامل به مدل ناخن های تان بستگی دارد. اگر به ناخن های تان کمی ارتفاع  و شکل مستطیلی دهید فرم انگشتان شما بسیار متفاوت می شود.

اگر انگشتان دست شما کمی کوتاه و پهن است باید کمی ناخن های تان را بلند کنید. این را به یاد داشته باشید اگر ناخن های تان هرچقدر بلندرتر باشد باعث می شود که انگشتان تان را باریک تر جلوه دهد. به همین خاطر اگر علاقه دارید که انگشتان تان را کشیده تر جلوه دهید باید ناخن های تان را بلند کنید که البته برای بلندی ناخن ها نیز محدودیتی وجود دارد. اگر ناخن های تان را بیش از اندازه بلند کنید علاوه بر اینکه هیچ زیبایی ندارند بلکه باعث می شود که در انجام کارهای روزانه تان مشکلاتی را به وجود بیاورد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که فقط چند میل بلند کنید.

سراغ مثلث معکوس نروید

برخی از ناخن ها زمانی که بلند می شوند حالت مثلث شکلی پیدا می کنند ولی از نوع برعکس آن. یعنی سر ناخن ها نسبت به قسمت های دیگر ناخن و مخصوصا پایین آن ها پهن تر می باشد. این مدل ناخن ها انگشتان شما را بسیار زشت، کوتاه و چاق نشان می دهد. اگر ناخن هایی به این شکل دارید باید سر ناخن ها را هم اندازه سایر قسمت های ناخن کنید.

مواد آرایشی ناخن چه هستند؟

موادی آرایشی که برای ناخن ها استفاده می شوند برای رنگ کردن آن ها، افزایش مقاومت ناخن و افزایش طول ناخن به طور مصنوعی استفاده می شوند ولی هر یک از این موادها ضررهایی را می توانند به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشد:

لاک قرمز ناخن ها را زرد می کند

ممکن است که لاک ناخن باعث درماتیت تماس آلرژیک شود. کسی که به لاک ناخن حساسیت دارد اگر از آن استفاده کند ممکن است که در انگشتان، پلک، گردن، صورت و جاهایی که لاک ناخن در حین خشک شدن با آن ها تماس داشته  است دچار حساسیت شوند. فرمالدئید ترکیبی آلرژی زا می باشد. کسانی که به لاک ناخن حساسیت دارند می توانند از لاک های هیپوالرژیک که هیچ فرمالدئیدی ندارد استفاده کنند. لاک هایی که به رنگ قرمز هستند ممکن است که ناخن ها را زرد و یا بی رنگ کنند.

مراقب کوتیکول ناخن باشید

اگر مراقب کوتیکول ناخن های تان باشید از عفونت ناخن پیشگیری می کنید و از سلول های مولد ناخن محافظت می کند. به همین دلیل بهتر است که آن ها کوتاه و یا چیده نشوند. زمانی که ناخن های تان را کوتاه می کنید باید به گونه ای کوتاه کنید که گوشه های آن حفظ شوند و خط رویش ناخن را به صورت مستقیم در بیاورید. اگر ناخن های تان را به طور اشتباه کوتاه کنید ممکن است که گوشت تان به داخل ناخن فرو برود که باعث می شود بافت اطراف ناخن دچار درد شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *