#


خواص روغن بچه برای پوست و مو

3 مارس 2018 بدون نظر 3047 بازدید

خواص روغن بچه برای پوست و مو

روغن بچه چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

بیشتر روغن های بچه دارای عاص اضافه ای مانند روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا می باشند که ویژگی های آن را بیشتر می کند. آیا می دانستید که مصرف روغن کودک به رشد و نگه داری موهای تان کمک کرده و موهای تان را قوی و براق می کند؟

روغن بچه یکی از وسایل مورد علاقه مادران می باشد به ویژه مادرانی که نوزاد دارند. باید بدانید که روغن بچه به خاطر ویژگی های مرطوب کننده شگفت انگیزی که دارد برای مصرف کسانی که پوست خشک دارند بسیار مناسب می باشند. تعداد زیادی از روغن های بچه دارای عاص اضافه ای نظیر روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا می باشند که خاصیت های آن را بیشتر خواهد کرد. آیا می دانستید که استفاده روغن کودک به رشد و نگهداری موهای شما کمک کرده و موهای تان را قوی و براق می کند؟

نحوه استفاده از روغن بچه برای مراقبت مو

طبق گزارش دانشمندان، موها در ماه تقریبا 1تا 1.5سانتی متر رشد می کند. رشد موها به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله رژیم غذایی (مو از پروتئینی به نام کراتین keratin تولید شده)، سن، نوع مو و سلامت شما( بعضی از بیماری ها باعث ریزش موها می شوند). شما می توانید با مصرف روغن بچه به رشد موهای تان بیفزایید. روغن بچه از خشکی و شکنندگی و موخوره جلوگیری می کند. چنانچه روغن بچه را به ریشه موها بزنید از بروز وضعیت محیطی خشک که باعث شکنندگی موها می شود پیشگیری می کند.

علاوه بر این می توانید پوست سرتان را با استفاده از روغن بچه ماساژ دهید تا بیشتر شدن جریان خون در پوست سر سبب شود مواد مغذی راحت تر به فولیکول مو برسند فقط حواس تان باشد که صورت و لباس تان را چرب نکنید زیرا جای لک آن بر روی لباس باقی می مانده و چربی اش بر روی صورت احتمال دارد موجب بروز جوش شود. ماساژ موها با روغن بچه ممکن است موجب تحریک تولید روغن طبیعی در پوست سر و ایجاد رطوبت و جلوگیری از شکستن و دو شاخه شدن موها شود. مصرف روغن بچه برای کسانی که موهای خشک یا معمولی دارند بسیار مناسب می باشد. کسانی که دارای موهای چرب هستند بهتر است از روغن بچه تنها در انتهای ساقه مو استفاده کنند تا از ایجاد موخوره و دوشاخه شدن موهای شان جلوگیری کنند.

تمیز کردن موها بعد از استفاده از روغن بچه

بهترین راه جهت تمیز کردن موها شستن آن با استفاده از روغن بچه می باشد. ماندن مدت طولانی روغن روی موها احتمال دارد موجب تجمع ناخالصی روی موها شود. بهتر است موها را با آب گرم و شامپوی مناسب بشویید و پس از آن به جای خشک کردن تنها موها را با یک حوله بپوشانید تا آبشان گرفته شود.

فواید روغن بچه برای زیبایی پوست و مو

مصرف روغن بچه پوست تان را مرطوب و ابریشمی خواهد کرد و ظاهری زیباتر به آن می دهد. بعضی از کابردهای روغن بچه برای زیبایی شامل موارد زیر می باشد:

بعد از استحمام کل بدن تان را با روغن بچه ماساژ دهید. حواس تان باشد که بدن تان را به طور کامل با حوله خشک نکنید تا زمان ماساژ روغن کودک با رطوبت روی بدن تان ترکیب شود.

روغن بچه عایقی بر روی پوست شما به وجود می آورد که مانع از دست رفتن حرارت بدن را می شود، به همین دلیل در روزهای سرد زمستان پیش از پوشیدن لباس گرم می توانید از آن استفاده کنید.

آیا می دانید که تنش موجب استرس می شود که تاثیر منفی روی زیبایی شما خواهد گذاشت؟ با مصرف روغن بچه برای ماساژ، تنش ها را از خود برانید تا احساس آرامش بهتری داشته باشید.

برای تمیز کردن رنگ از روی پوست تان می توانید از روغن بچه استفاده کنید. رنگ هایی که بعد از نقاشی روی دست تان می ماند را می توانید با روغن بچه و دستمال کاغذی به آسانی پاک کنید.

پیش از اصلاح از روغن بچه برای ماساژ دادن به موهای ریش، زیر بغل و سایر موهای زائد بددن استفاده کنید تا پوست تان پس از شیو کردن نرم تر شود و اصلاح کردن موها آسان تر صورت گیرد.

از روغن بچه برای پاک کردن آرایش به طور روزانه هم می توانید مصرف کنید. چند تکه پنبه را به روغن بچه آغشته کنید و برای از بین بردن آرایش صورت از آن استفاده کنید. بهترین پاک کننده برای انواع رژ لب نیز روغن بچه می باشد.

از روغن بچه می توانید برای پاک کردن احساس چسبندگی روی پوست پس از موم انداختن به کار ببرید. به راحتی منطقه چسبنده را مرطوب کنید و بر روی آن روغن بچه بکشید تا از احساس ناخوشایند چسبندگی رهایی یابید.

چنانچه لبهای تان خشک شده است به سادگی می توانید با اسکراب خانگی روغن بچه همراه با شکر و چند قطره آب لیمو ترش مشکل تان را برطرف کنید. پیش از خواب از این اسکراب مصرف کنید. پس از مدت کوتاهی متوجه نرم و صورتی شدن لبهای تان می شوید. از این اسکراب برای نرم و روشن تر شدن آرنج نیز می توانید مصرف کنید.

جلوگیری و درمان ترک پاشنه پا در زمستان

از آنجا که روغن بچه یک مرطوب کننده فوق العاده می باشد بر روی پاشنه پا کارکرد خوبی دارد. هر روز پیش از خواب به پاشنه پا روغن بچه بمالید و با جوراب روی آن را بپوشانید. برای نتیجه بهتر برش های لیمو را بر روی قسمت مورد نظر به مدت نیم ساعت بگذارید پس از آن از روغن بچه استفاده کنید. خیلی سریع شاهد تغییرات مثبتی خواهید بود.

چنانچه می خواهید در خانه ناخن های تان را مانیکور کنید می توانید به جای این که هزینه اضافه برای خرید روغن کوتیکول کنید از روغن بچه برای از بین بردن کوتیکول های پیرامون ناخن ها مصرف کنید.

برای زیبایی ابروها می توانید کمی روغن بچه بر روی ابروها بکشید و به شکل دلخواه آن ها را حالت دهید.

روغن بچه یک جادوی همه کاره می باشد و نتیجه های شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و موی شما خواهد داشت. به سادگی در دسترس می باشد و مصرف آن بسیار آسان می باشد. توصیه ما به شما این است که دائما یک بطری روغن بچه برای استفاده در خانه داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *