#


چگونه جوشهایتان را از بین ببرید؟

جوش صورت
7 می 2017 بدون نظر 599 بازدید

چگونه جوشهایتان را از بین ببرید؟

چگونه جوشهایتان را از بین ببرید؟

عامل اصلی جوشها چربی زیاد پوست صورت و بدن است.ترشحات چربی وقتی راهی برای خارج شدن از پوست ندارند باعث تشکیل غده های چربی میشوند.در طب سنتی درمان هایی خانگی برای این عوارض موجود میباشد که در اینجا مواد غذایی و ماسکهایی را در این زمینه معرفی خواهیم :

مواد غذایی

زرشک سیاه یا زرشک آبگیریزرشک را به مقدار ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم تهیه کنید و پس از شستشو با ۸ تا ۱۲ لیوان آب به مدت ۲۴ ساعت در ظرفی چینی و یا لعابی خیس کنید و هر صبح و شب یک لیوان از ان را میل کنید.

خاکشیرهرشب ۲ قاشق خاکشیر را با یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به آن مقداری آب لیموترش و عسل را اضافه کرده و میل کنید.

سرگل بنفشه مقدار ۲ قاشق از سرگل بنفشه را هر شب با یک لیوان آب خیس کرده و روز بعد صاف کرده و میل نمایید.تفاله باقی مانده از آن را نیز میتوانید به صورت ماسک روی صورت قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه پوست را باا آب ولرم بشویید.

جوانه گندمجوانه گندم چون سرشار از ویتامین های گروه ب و فیبر است راهی مناسب برای از بین بردن جوشهای پوستی است.میتوان مقداری از پودر جوانه آن را به همراه  مقداری شیر کم چرب به صورت ماسک روی صورت قرار داد و قبل از خشک شدن ماسک پوست را با آب ولرم شستشو داد.

مخلوط عرق شاه تره و عرق کاسنیمخلوط عرق کاسنی و شاه تره بطور مساوی و مصرف روزانه دو لیوان از آن،برای از بین بردن جوشها بسیار اثر بخش خواهد بود.

مخلوط عرق بید و کاسنیمخلوط عرق بید و کاسنی به صورت مساوی و مصرف به صورت روزانه به جای آب در روند پیشرفت هر چه سریعتر به سوی درمان تاثیر شگفت آوری خواهد داشت.

 ماسکها

ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های آکنه دار  می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و رویپوستتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست راا بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید..

ماسک ریواس و عسل:این ماسک یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای برطرف کردن جوش های سرسیاه درصورت است. برای تهیه این ماسک مخلوط آب ریواس و عسل را روی صورت بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشوئید.

ماسک گیاه سنا و سرکه :این ماسک یکی دیگر از ماسک های طبیعی مناسب برای درمان جوش های سرسیاه است. برای تهیه این ماسک برگ خشک شده درخت سنا را با سرکه مخلوط کرده و روی صورت ماسک کنید. این ماسک را بعد از ۲ ساعت شسته و صورتت خود را با دستمالی نرم و لطیف خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *