#


جراحی شکم و عوارض مخرب آن

جراحی شکم
12 ژوئن 2017 بدون نظر 903 بازدید

جراحی شکم و عوارض مخرب آن

جراحی شکم و عوارض مخرب آن

جراحی زیبایی شکم دارای عوارض و مخاطراتی است که هر فردی پیش از انجام این عمل زیبایی باید از آن آگاه باشد . متخصصان معتقدند انجام جراحی زیبایی شکم برای بیماران عوارض مخرب و در اغلب موارد جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت .

اولین عمل های جراحی که صورت گرفت در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بود و این عمل های جراحی که معمولاً با جراحی فتق ناف صورت می گرفت قسمتی از پوست و چربی پایین شکم را به صورت قاچ هندوانه د رمی آورند و پوست دو طرف را بهم می دوختند .

جراحی زیبایی شکم ، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

در جراحی شکم پوست اضافه و چربی های اضافه شکم برداشته می شود و جدار شکم نیز دوخته می شود و در نتیجه شلی و افتادگی و بر آمدگی جدار شکم هم برطرف می گردد . در جراحی زیبایی شکم برش جراح همان برش عمل سزارین بوده و بسته به وسعت عمل ناف جدیدی ساخته می شود و یا در صورتی که حجم شلی پوست زیاد نباشد از همان ناف قبلی بیمار استفاده می گردد .

آنچه قبل از جراحی زیبایی باید بدانید

جراحی شکم

جراحی شکم

آن دسته از بیمارانی که سیگار می کشند باید یک ماه قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنند و چنانچه قصد حاملگی دارند باید عمل زیبایی شکم را به بعد از حاملگی خود موکول کنند چرا که در این گونه عمل ها ساکشن پهلوها نیز به طور همزمان انجام می شود . بهتر است بیماران حدود 3 هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنند . محل اصلی جراحی روی خط سزارین است ک به مرور کمرنگ می شود ولی بهتر است که سه ماه بعد از جراحی شکم محل اسکار لیزر بشود تا اسکار به حداقل برسد . در این جراحی شکم پوست اضافه و چربی های زاید شکم برداشته می شود و ناف مجدداً گذاشته می شود .

انواع جراحی زیبایی شکم

در جراحی زیبایی شکم از سه روش ابدومینوپلاستی ، لیپوساکشن و یا ترکیب این دو روش با یکدیگگر مورد استفاده قرار می گیرد که اگر در ظاهر موفقیت آمیز به نظر می رسد و موجب رضایت مندی فرد را فراهم می کند اما عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد .

عوارض جراحی به روش ابدومینوپلاستی

یکی از شایع ترین عوارض عمل زیبایی شکم تنگی محل ناف جدید می باشد . به مرور زمان و به علت انقباض زخم ناف به مرور تنگ می شود . یکی از بهترین درمان هایی که برای این کار می توان استفاده کرد گذاشتن گاز چرب در داخل ناف می باشد . برخی پیشنهاد میدهند که تیله های اسباب بازی شیشه ای داخل ناف گذاشته شود و هر روز این تیله شست وشو و چرب شود . یکی دیگر از عوارض جراحی زیبایی شکم که متاسفانه وخیم ترین عارضه نیز به شمار می رود سیاه شدن یا نکروز پوست شکم مخصوصاً در نزدیکی محل برش می باشد .

در این گونه موارد باید پوستی که نکروز شده برداشته شود و پانسمان خیس گذاشته شود تا به مرور زمان بعداً گرافت پوستی صورت بگیرد . شایع ترین علت این عوارض سیگار کشیدن بیمار و کشش بیش از حد پوست و دوختن توسط جراح می باشد . از جمله عوارض دیگری که ممکن است به وجود بیاید عدم تقارن شکم و بالا بودن محل برش شکمی و محل نامناسب ناف می باشد. از جمله عوارض دیگری که در جراحی زیبایی شکم به وجود می آید تشکیل سروما می باشد که لازم است به طور مکرر با سوزن تخلیه گردد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *