#


تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن با چند راهکار ساده

تقویت مو
27 سپتامبر 2017 بدون نظر 1201 بازدید

تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن با چند راهکار ساده

چگونه می توان مو را تقویت و از ریزش آن جلوگیری کرد؟

عوامل مهمی که برای بهداشت و سلامت مو می باشد در درجه اول جریان گردش خون و تغذیه سالم در پوست سر است. علاوه بر اینکه ماساژ و مصرف مواد موثر روی پوست سر رشد مو را سریع می کند از آن ها نیز محافظت و نگه داری می کند و ریزش غیر طبیعی مو را کاهش می دهد.

عوامل مهمی که در ریزش مو موثر هستند چربی کبد و خون است که باعث چربی پوست و در نهایت ریزش مو می شود. در این زمان فرد باید داروهایی که برای پاکسازی کبد و خون هستند را مصرف کند تا چربی های اضافی بدن را خارج سازد. دارویی که از عهده این کار بر می آید افشره هفت گیاه پارسی است که این دارو چربی های اضافی بدن را به خوبی دفع می کند.

شربت پاکسازی کبد پارسی طب

برای تهیه ی این داروی گیاهی از عصاره گیاهانی استفاده شده است که تمام مواد اضافی در کبد و خون را از بین می برد. با اینکه این دارو لطافت زیادی دارد ولی می تواند به اعماق مویرگ های بدن نفوذ کند و جذب شود. بنابراین استفاد هاز این دارو می تواند بیماری های زیر را درمان کند:

چربی خون، غلظت خون، ضعف کبد، خواب رفتن اعضای بدن.
این دارو به دلیل این که توانایی بالایی برای از بین بردن سم و چربی دارد می تواند بسیاری از بیماری های کبدی را از بین ببرد به ویژه کبد چرب که می تواند تا جایی که می شود چربی آن را بکاهد.
این عصاره گیاهی حاوی ویتامین هایA ،B، C است که بیماری های صفراوی را هم درمان می کند که این بیماری ها عبارتند از: کبودی رنگ چهره و لب ها، صفرا مزاجی، یرقان و احساس گرمای زیاد بدن.

تقویت مو

تقویت مو

نکات مهم

-اگر در روز پنجاه عدد مو بریزد طبیعی است و در افراد معمولی این موها جایگزین می شوند.
-تا کنون برای بیماری طاسی درمان کاملا قطعی یافت نشده است زیرا این یک بیماری ارثی می باشد. ولی درمان هایی که وجود دارد از روند این بیماری می کاهد و بعضی مواقع تاثیرهای فوق العاده ای دارد.
-ریزش مو هم مانند سایر بیماری ها پیشگیری آن مقدم تر از درمان آن است.
-بعضی عناصر از ریزش مو جلوگیری می کنند مانند: آهن، کلسیم، گوگرد، سلیس و ید که نقش مهمی در سلامت مو نیز دارند.
-مهم ترین عاملی که برای بهداشت مو موثر است نظافت مو و پوست سر می باشد.
-اگر هر روز به مدت چند دقیقه موهای خود را برس و یا شانه بزنید علاوه بر ایجاد گردش خون در پوست باعث از بین رفتن غبار و دیگر آلوده کننده نیز می شود.
-قبل از استفاده از شامپو آن را اول رقیق کنید و بعد به موهای خود بمالید.

گیاهان دارویی برای پیشگیری از موخوره و موهای شکننده

شما می توانید با استفاده از گیاه تازه یا برگ و گل خشک شده برخی گیاهان دارویی پک گیاه دارویی را تهیه کنید این گیاهان عبارتند از: گل نمدار،رزماری، شبدر، گزنه، بابونه و سیزاب. گیاهی که مد نظرتان است را در مقداری روغن داغ کرده و آن را کم کم به مدت پانزده دقیقه حرارت دهید. بعد از این کار مواد را داخل یک پارچه بریزید و آن را تکان دهید. این عصاره ی به دست آمده را بر روی مو و پوست سرتان بمالید و آن را به مدت نیم ساعت گرم کنیدو پس از آن کاملا بشویید. این کار باعث می شود که موخوره از بین برود.

موی شکسته

زمانی که موهای تان از نوک می شکنند دلایل زیادی دارند. مثلا فر دائمی، با مواد شیمیایی بلوند کردن، مواد شیمیایی بسیار داغ استفاده کردنو یا اینکه موهای تان را مقابل آتش و یا وسایل برقی خشک کنید باعث می شود که موهای شکننده ای داشته باشید. تنها دلیلی که می توانید آن ها از بین ببرید قیچی کردن نوک موها است. قبل از اینکه موهای تان را بشویید با استفاده از مقداری روغن گیاهی موهای خود را ماساژ دهید.

تقویت مو

تقویت مو

محلول جلوگیری کننده از ریزش مو

سرکه طبیعی را به میزان 250گرم بجوشانید و درون آن یک مشت برگ خشک شده گرنه بریزید. این مواد ار به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد و بعد از نیم ساعت آن را صاف کنید. این محلول را روی موهای تان زده و آن را ماساژ دهید. این کار را یک روز در میان به مدت سی روز انجام دهید.

بعد از اینکه موهای تان را ماساژ دهید آن ها را نشویید، بعد از خشک شدن پوست سرتان را با روغن ریشه Kletle که از قبل آن را خریداری کرده اید ماساژ دهید. قبل از اینکه بخوابید از دم کرده دم اسبی یک فنجان بخورید.

محلول از بین برنده شوره سر

معمولاً کسانی که موهای سپشان چرب است به شور هسر یا سه بورین دچار می شوند. رنگ این پوسته ها معمولاً زرد مایل به سبز است ولی شوره در پوست خشک سفید و کوچک است و جزء سه بورین به حساب نمی آید. اگر موی چربی پوسته و ریزش را به همراه داشته باشد یک عامل بیماری پوستی محسوب می شود. البته فشارات روحی و به هم ریختن هورمون ها عوال این بیماری نیز به حساب می آیند. افرادی که دچار شوره سر شده اند قطعاً خارش هم در پوست سرشان دارند. برای جلوگیری از این بیماری می توانید از محلول زیر استفاده کنید.

ظرفی را بردارید و پانزده گرم Kletle را با صد گرم روغن درون آن ترکیب کنید و این مواد را هر روز بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از این کار پلاستیکی را روی سرتان قرار دهید و آن را گرم نگه دارید سپس با استفاده از شامپو موهای خود را کامل بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *