#


تاثیر نمک بر روی مو و پوست سر

28 جولای 2018 بدون نظر 989 بازدید

تاثیر نمک بر روی مو و پوست سر

از نمک داخل شامپوی سرتان استفاده کنید

تمام افراد تقریبا با فواید نمک آشنا هستند.نمک باعث می شود که غذاهای ما طعم دار شوند. علاوه بر این پزشکان مصرفه بیش از انداره از نمک را توصیه نمی کنند زیرا به عنوان یکی از عوامل بالا برنده فشار، چربی خون و در نتیجه مشکلات قلبی به شمار می رود. ولی کارایی نمک بسیار زیاد است و فقط در آشپزخانه مورد استفاده قرار نمی گیرد. به عنوان مثال می توانید برای برطرف کردن بوهای قدیمی، برداشتن لکه ها، دور کردن مورچه از خانه و موارد بسیار دیگری از نمک استفاده کنید.

تعداد زیادی از افراد توانسته اند مصرف های جدید بسیاری از نمک را انجام دهند. ولی تا این زمان افراد کمی از فواید نمک برای موها و پوست سر آگاهی دارند و از آن در ترکیب شامپوهای خود استفاده کرده اند. تعداد زیادی از افراد گفته اند که بعد از افزودن نمک به شامپوی سر خود تاثیرات باورنکردنی را مشاهده کرده اند. ممکن است که با افزودن یک مواد خوراکی به شامپو تعجب کنید ولی این را بدانید که دارای فواید بسیاری است.

با توجه به اینکه نمک یک ماده کاملا طبیعی محسوب می شود نباید اصلا نگران تاثیرات منفی آن باشید. تاثیرات مثبت نمک بر روی مو و سر ممکن است یکی دو هفته به طول بیانجامد. ولی خیلی سریع فواید آن را متوجه خواهید شد و دیگر آن را کنار نخواهید گذاشت.

فواید اضافه کردن نمک به شامپو برای مو و پوست سر

1-از چرب شدن موهای شما جلوگیری می کند

درصورتی که دارای موهای چرب هستید تنها چیزی که به آن نیاز خواهید داشت نمک است. همانگونه که نمک می تواند لکه های چرب را از بین ببرد، می تواند پوست سرتان را نیز از بین ببرد. با اضافه کردن نمک به شامپوی سر مطمئناً می توانید از فواید نمک بر روی مو و پوست سر خود بهره مند شوید و تا چند روز از موهای چرب در امان خواهید ماند. بنابراین اگر می خواهید چربی پوست سر خود را کنترل نمایید پیشنهاد می کنیم 2تا 3قاشق نمک خوراکی به شامپوی خود بیفزایید و بعد از یک هفته تاثیرات فوق العاده آن را ببینید.

۲- شما را از دست شوره سر و مشکلات پوست سر خلاص خواهد کرد

یکی دیگر از فواید نمک این است که مانع رشد قارچ بر روی پوست سر می شود و همچنین شوره سر را از بین می برد. درصورت اضافه کردن چند قاشق نمک خوراکی به شامپوی سر خود می توانید از دست این مشکلات خلاص شوید. چنانچه مشکل تان جدی است پس از شستن موهای تان به روش معمولی، پیشنهاد می شود که موهای خود را با نمک دریایی ماساژ دهید. این کار را به مدت ده دقیقه انجام دهید و سپس تاثیر چشمگیر آن را مشاهده کنید.

۳- نمک برای رشد مو بسیار مفید است

تمام افراد علاقه دارند که موهای پرپشتی داشته باشند. با استفاده از نمک در شامپوی خود، موهای خود را چندین برابر کنید. ولی با تحریک شدن موهای جدید و کاهش چشمگیر ریزش مو، میزان زیادی می توانید شرایط موهای سرتان را بهبود بخشید.

چه نوع نمکی باید برای موی سر استفاده شود؟

1-نمک خوراکی

یکی از بهترین انواع نمک برای بهبود ریزش مو نمک خوراکی یددار خواهد بود.

2-نمک دریایی

نمک دریایی دارای مقدار زیادی مواد معدنی بوده که موجب تغذیه پوست سر می شود و از فولیکول های مو به خوبی محافظت می کند.

3-نمک اپسوم (سولفات منیزیم)

این نمک را به طور معمول در وان حمام مورد استفاده قرار می دهند. نمک اپسوم یکی از بهترین موادی طبیعی برای از بین بردن موها و پوست سر است. پیشنهاد می شود مقداری از این نمک را به شامپوی خود بیفزایید و بعد از استفاده آن بر روی سر و ماساژ دادن آن اجازه دهید بیست دقیقه بر روی سرتان بماند و پس از آن آبکشی نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *