#


برای مو بهتر است از چه موادی استفاده کنیم؟

11 آوریل 2018 بدون نظر 1399 بازدید

برای مو بهتر است از چه موادی استفاده کنیم؟

کدام یک از موارد (نرم کننده مو، ماسک مو یا سرم مو) برا مو مناسب می باشد؟

موهای رنگ شده زنان به جز  این که زیبایی دارد مشکلاتی نظیر پیچ خوردگی وز شدن ایحاد می کند. سوالی که در این بین وجود دارد این است که برای هر مدل مو چه موادی مناسب است نرم کننده، ماسک مو یا سرم مو؟

کاربرد نرم کننده مو، ماسک مو و سرم مو

نرم کننده مو

موهایی که آن ها را رنگ یا دکلره می کنند، به طور معمول در حمام برای راحت تر شانه شدن باید از نرم کننده استفاده کرد. شامپوهای نرم کننده به خاطر موادی که در آن ها موجود می باشد، موها را تا اندازه ای لزج و شانه پذیری آن ها را راحت تر می سازد. اثر شامپو نرم کننده کوتاه و در اندازه راحت شانه شدن در حمام می باشد. پیشنهاد می شود حتما از شامپوهای برندهایی به کار ببرید که مورد تایید وزارت بهداشت قرار می گیرند. در صورتی که از شامپوی نرم کننده غیر مرغوب به کار می برید، با گذشت زمان تار موهای تان نازک می شود و مو کم پشت به نظر می آید.

ماسک مو

زمانی که موها صدمه دیده باشند به عنوان مثال در اثر دکلره کردن حالت اصلی و سالم آن از بین رفته باشد پیشنهاد می شود به جای شامپوهای نرم کننده، از ماسک مو به کار ببرید. در صورتی که مویی را که آسیب دیده است زیر میکروسکوپ مشاهده کنید، استوانه ای ریش ریش شده و با خلل و فرج و پیچ و تاب خورده ای می بینید که باورتان نمی شود این همان تار مو می باشد! کاری که ماسک مو انجام می دهد این است که همچون غلافی روی ساقه مو می نشیند و خلل و فرج را پر می کند. لایه ای پوشاننده روی مو باقی خواهد گذاشت که هم منجر به استحکام بیشتر مو می گردد و هم شاخه های بیرون زده از استوانه اصلی تار مو را صاف می نماید و روی ساقه می نشاند. از این رو حالت خوبی به مو خواهد داد. در اصل می توان گفت تا حمام بعدی، مو را به ظاهر بازسازی می نماید. طرز استفاده از ماسک مو این است که بعد از شست وشوی مو در حمام، ماسک مو را به سر می مالید و تقریبا چهار تا پنج دقیقه می گذارید روی ساقه مو باقی بماند. سپس موها را آب کشی کنید. به طور معمول برندهای آرایشی و بهداشتی از اسانس هایی هم در فرمولاسیون ماسک موهای شان به کار می برند که منجر به خوش بو شدن مو می شود.

سرم مو

سرم مو کاربردش به طور کامل با ماسک مو تفاوت دارد. سرم مو پس از حمام به کار برده می شود و در اصل نوعی حالت دهنده به موها به حساب می آید. سرم مو را می توان پس از خشک کردن موها به نوک مو مالید. سرم موی برندهای معتبر باعث می شوند که موخوره را از بین ببرند. سرم مو قادر است به ساقه مو هم زده شود. سرم مو منجر به درخشندگی موها هم می گردد و حالت پذیری آن را تقویت می سازد. به کار بردن سرم مو موها را خوش حالت می کند اما اثر درمانی بر مو ندارد.

در هنگام خرید محصولات مویی حتما به تایید وزارت بهداشت توجه نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *