#


با کمک ماساژ صورت و چشم پوست تان را جوان کنید

13 ژانویه 2018 بدون نظر 1559 بازدید

با کمک ماساژ صورت و چشم پوست تان را جوان کنید

با کمک ماساژ صورت و چشم پوست تان را جوان کنید

تمام ماساژهایی که برای بدن، صورت و پاها است بسیار آرام بخش می باشند. ولی برای حفظ ظاهر زیبا باید صورت تان را ماساژ دهید. زمانی که از زیبایی صورت صحبت می شود ماساژ صورت به طور منظم از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا ورزش مورد نیاز به عضله های صورت وارد شده و باعث جوان تر و شاداب تر ظاهر می شود.

اگر صورت را به طور منظم ماساژ دهید می توانید از ایجاد چین و چروک و نشانه های سالخوردگی جلوگیری کنید. استرس هایی که هر روز وجود دارد باعث می شود که در عضلات صورت تنش ایجاد شود که در نهایت موجب ایجاد چروک در پیشانی و خطوط قابل توجهی در میان ابروها و اطراف لب می شود. ماساژ دادن می تواند به ریلکس کردن عضله هایی که منقبض شده اند کمک کند و این خط ها و چروک ها را کاهش می دهد. اگر صورت را ماساژ دهید باعث بیشتر شدن جریان خون در قسمت صورت می شود و اکسیژن و مواد مقوی دیگری را به مقدار مطلوبی که برای سلامتی آن بسیار مهم است به پوست می رساند. اگر در این قسمت جریان خون افزایش یابد باعث می شود که تولید کلاژن نیز بیشتر شود و به پوست تان ظاهری طبیعی ، سالم و درخشان دهد.

در ضمن ماساژ دادن می تواند اثرگذاری درمان های دیگر صورت را بالا ببرد، چرا که موجب می شود تا محصولات مراقبت از پوست بهتر داخل پوست نفوذ کنند.

اگر صورت را به درستی ماساژ دهید یکی از بهترین روش هایی است که می تواند اضطراب را کاهش دهد و خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعه ای که در سال 2008انجام شد نشان داد که 45دقیقه ماساژ صورت می تواند اضطراب و افکار منفی را کاهش دهد. ماساژ صورت به طور مرتب همراه با به حرکت در آوردن ترشحات سینوسی و کمک به خالی کردن آن ها می تواند گرفتگی های سینوسی را از بین ببرد. مسئله ی جالبی که وجود دارد این است که ماساژ صورت می تواند به سم زدایی طبیعی بدن نیز کمک کند. با ماساژ دادن صورت، رگ های لنفاوی تحریک شده و سموم را از قسمت صورت تفع می کند. اگر عملکرد سیستم لنفاوی مناسب باشد در سلامت پوست و سلامت عمومی دارای نقش بسیار مهمی می باشد. ماساژ دادن صورت راهی شگفت انگیز برای آرام کردن خودتان می باشد که می توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید.

اول آماده شوید

پیش از آن که ماساژ صورت را آغاز کنید باید صورت تان را برای آن فراهم کنید. صورت تان را به خوبی با یک پاک کننده شست و شو دهید تا تمام آرایش و یا آلودگی هایی که بر روی صورت تان است از بین برود. پس از آن صورت تان را با استفاده از یک حوله تمیز خشک کنید و موهای تان را در پشت سرتان جمع کنید. چنانچه دوست دارید که ماساژ تان یک تجربه ی لذت بخش و مفیدی را برای تان داشته باشد باید حتما در آغاز این کار صورت تان را کمی بخور دهید. نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که محصولی که برای ماساژ صورت تان انتخاب می کنید باید خوب و مناسب باشد. می توانید از نوعی روغن و یا سرم برای این کار استفاده کنید. این را به یاد داشته باشید که متناسب با پوست تان روغن و یا سرم را انتخاب کنید. اگر از روغن و یا سرم استفاده کنید باعث می شود که انگشت های تان به راحتی و نرمی بر روی پوست تان حرکت کنند و موجب کشیده شدن و آزرده شدن پوست تان نشود.

در آغاز کمی بر روی کف دست تان سرم و یا روغن بریزید و پس از آن به مدت چند ثانیه دست های تان را به هم بمالید تا روغن و یا سرم د رگفت دست تان پخش شود. با استفاده از نوک انگشتان تان از مرکز صورت ماساژ را شروع کنید و پس از آن به سمت گونه ها و گوش ها بروید. پس از آن این روش را برای خط آرواره انجام دهید. سپس بعد از این نوبت به گردن می رسد. گردن تان را با حرکت های آرام و عمودی از قسمت یقه به طرف بالا ماساژ دهید.

سپس ماساژ تان را به شکل ضربه های سبک با نوک انگشتان تان ب روی همه ی قسمت های صورت انجام دهید. اکنون باید شیوه صحیح ماساژ دادن به چشم های تان را بیاموزید.

ماساژ چشم ها

کرم و سرم مخصوصی که برای چشم های تان است را بزنید و چشم های تان را ببندید. انگشت حلقه ی دو دست تان را در بین ابروها بگذارید و با حرکات چرخشی کوچک دور چشم های تان را به آرامی ماساژ دهید.

چند نکته

برای ماساژ صورت تان دست های تان کافی می باشد ولی می توانید از ابزارهایی که برای ماساژ دادن صورت وجود دارد به کار ببرید. اگر می خواهید که ماساژوری را خریداری کنید حتما برای این کار با کارشناس مشورت کنید و بهترین نوع آن را تهیه کنید. می توانید برای ماساژ صورت تان از فرمولاسیون ترکیبی روغن ها به کار ببرید و یا این که متناسب با پوست تان نوع روغن را انتخاب کنید.

زمانی که ماساژ می دهید پوست تان را به خوبی لمس کنید ولی آن را زیاد فشار ندهید. برای این که بتوانید به نتیجه بهتری دست یابید باید این کار را به طور مرتب و بر اساس برنامه انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *