#


با استفاده از گردو پوست صورت تان را لایه برداری کنید

18 ژانویه 2018 بدون نظر 1375 بازدید

با استفاده از گردو پوست صورت تان را لایه برداری کنید

با استفاده از گردو پوست صورت تان را لایه برداری کنید

در بین تمام دانه های روغنی و یا آجیل ها غنی ترین ماده خوراکی که وجود دارد گردو می باشد. در واقع گردو به عنوان یک نیروگاه مواد مغذی موجود در طبیعت به حساب می آید. علاوه بر این که خاصیت های شگفت انگیزی برای سلامت تمام بدن دارد، این ماده خوراکی دارای فایده هایی برای جوان کردن پوست می باشد.

گردو از نظر تغذیه این شامل ترکیبات غذایی ارزشمندی مانند پروتئین، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسیدهای مفید چرب و فیبر می باشد. در ادامه مطلب برخی از فواید مصرف گردو را برای زیبایی در اختیارتان قرار می دهیم.

1-استفاده از گردو برای داشتن پوستی سالم

گردو سرشار از فیبر می باشد که می تواند جریان خون در بدن را تقویت کند و مواد مغذی که برای پوست لازم است را به خوبی وارد پوست کند.

2-استفاده از گردو برای داشتن پوشتی درخشان

چربی های سالم و مفیدی که در گردو وجود دارد مانند امگا3 می تواند پوست تان را سالم، جوان و همچنین درخشان کند. گردو به غیر از این فواید می تواند پوست را به خوبی مرطوب نگه دارد و مانع وارد شدن سموم به داخل پوست می شود.

3-استفاده از گردو برای از بین بردن جای زخم

یکی از اجزای تشکیل دهنده پوست پروتئین ها می باشند. هنگامی که گردو را به طور مرتب استفاده می کنید موادی که برای تشکیل پروتئین لازم است را فراهم می کنید. این ترکیبات می توانند زخم ها را به سرعت درمان کنند و جاهایی که بر اثر زخم بر روی پوست باقی مانده است را از بین ببرد.

4-استفاده از گردو مانع آسیب های پوستی می شود

آنتی اکسیدان هایی که در گردو وجود دارد اثرات مخرب رادیکال های آزار را از بین می برند. در واقع یکی از اصلی ترین دشمن های پوست رادیکال های آزاد به حساب می آیند. ولی از پوست شما به مقدار مورد نیاز مقاوم باشد آلودگی هوا، گرد و غبار و حتی اشعه های مضر UV نیز قادر نخواهند بود که بر روی آن تاثیر منفی بگذارد.

5- استفاده از گردو باعث شادابی و سفت شدن پوست می شود

اگر می خواهید که پوست تان را مقاوم و شاداب کنید می توانید از گردو استفاده کنید و جوانی تان را حفظ نمایید. گردو دارای پتاسیم می باشد که می تواند از تجمع مایعات، پف کردگی و شل شدن پوست که بر اثر مصرف بیش از حد سدیم می باشد ممانعت کند.

شیوه های ساده اسکراب پوست با استفاده از گردو

اسکراب شکر و گردو برای پوست صورت

مقداری شکر بر روی کف دست تان بریزید و سپس چند قطره آب لیمو تازه و کمی گردوی خرد شده نیز بر روی آن اضافه کنید. پس از آن تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به آرامی و به صورت حرکت دایره وار بر روی تمام سطوح پوست صورت و گردن تان بمالید و ماساژ دهید.

2-اسکراب ماست و گردو

درون ظرفی مقداری گردوی خرد شده و کمی ماست بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر نرمی را به دست آورید. سپس این ترکیب را بر روی صورت تان بمالید و به طور آرام ماساژ دهید. بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه بر روی صورت تان بماند و پس از آن با آب شست و دهید. با استفاده از این اسکراب می توانید پوست های مرده ای بر روی صورت تان است را از بین ببرید و اگر پوست تان بر اثر آفتاب سوختگی دچار سوختگی شده است می توایند با این ترکیب از بین ببرید.

3-اسکراب عسل، روغن و گردو

درون ظرفی مانند یک کاسه یک قاش غذاخوری عسل و یک قاشق غذا خوری روغن بریزید (روغن بادام، زیتون و یا نارگیل). تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از آن مقداری گردوی خرد شده به آن بیفزایید. سپس این ترکیب را بر روی صورت و یا پوست خود بمالید و به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید. اگر می خواهید پوست نرم و درخشنده ای داشته باشید می توانید از این اسکراب به طور مرتب استفاده کنید.

شما می توانید در منزل تان به سادگی و بسیار راحت با استفاده از گردو و سایر مواد دیگر طبیعی انواع مختلفی از ماسک ها و اسکراب های سالم و طبیعی را به دست بیاورید و از آن برای سالم ماندن پوست تان استفاده کنید. این را بدانید که اگر از تمام مواد طبیعی برای پوست تان استفاده کنید مطمئنا برای آن بسیار مفید و موثر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *