#


اپیلاسیون در دوران بارداری چه تاثیراتی دارد؟

15 آگوست 2018 بدون نظر 1549 بازدید

اپیلاسیون در دوران بارداری چه تاثیراتی دارد؟

اپیلاسیون در دوران بارداری

بدن خانم های باردار در دوران بارداری تغییرات فیزیکی و احساسی بسیاری می کند. از جمله تغییرات هورمونی در زنان باردار می توان به رویش موی زیاد در قسمت های ناخواسته اشاره کرد که باعث ناراحتی فرد می گردند. معمولا انجام اپیلاسیون در زمان بارداری هیچ خطری ندارد، ولی زمانی که در خانه و یا در سالن این کار را انجام می دهید باید برخی از نکات را مورد توجه قرار دهید.

رشد مو در دوران بارداری

در دوران بارداری هورمون ها منجر به ایجاد تغییراتی در موها و ناخن ها می شوند و چرخه رشد فعال شما طولانی تر می گردند. پس از این 9ماه، تغییر سطح هورمون ها می تواند منجر به ایجاد چیزهایی غیر عادی گردد. ممکن است که موهای سر ضخیم تر شوند و ریزش موها در حمام و یا در زمان شانه زدن کاهش یابد.

ممکن است ضخیم تر شدن موی سر از نظر برخی از افراد خوب باشد ولی متاسفانه فقط موی سر نیست که ضخیم می شود. در تعداد زیادی از خانم ها رشد مو در مکان های ناخواسته نظیر زیر بغل، بیکینی، پاها و یا در ناحیه گوش افزایش می یابد. علاوه بر این ممکن است که در قسمت هایی که قبلا مویی وجود نداشته است مو رشد کند. از جمله این نواحی می توان به چانه، کمر، اطراف نوک سینه، لب بالا و خط شکم اشاره کرد.

البته هیچ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این گونه رشد مو برای همیشه نمی باشد و تقریبا شش ماه و یا بیشتر بعد از زایمان، مو و ناخن به حالت اولیه خود باز می گردند. با این وجود، در صورتی که این موهای اضافی باعث ناراحتی شما می شود می توانید برای رهایی از آن ها از اپیلاسیون استفاده کنید.

نحوه انجام اپیلاسیون

برای از بین بردن موهای اضافه بدن خود از طریق اپیلاسیون می توانید توسط یک فرد باتجربه در یک سالن و یا در خانه و یا استفاده از کیتی که آن را خریداری می کنید انجام گردد. پیش از این کار، مطمئن شوید که موها تقریبا 2.1اینچ رشد کرده اند تا موم به آن ها به خوبی بچسبد.

موم را به صورت یک لایه نازک بر روی پوست می کشیم و منتظر می مانیم تا خشک گردد. پس از آن در خلاف جهت مو آن را می کشیم.

ایمنی در زمان انجام اپیلاسیون

اگر می خواهید در دوران بارداری اپیلاسیون انجام دهید باید به مرکز معتبر مراجعه نمایید. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات تمیز هستند و همچنین دقت نمایید که از موم دو بار استفاده نکنند. با این کار باعث می شود تا خطر عفونت باکتریایی افزایش یابد.

در صورتی که پوست تان دارای شرایط زیر هستند، نباید اپیلاسیون را در دوران بارداری انجام دهید:

  • بریدگی های باز
  • رگ های واریسی
  • بثورات
  • بافت اسکار
  • خال گوشتی
  • جوش
  • زگیل
  • مناطقی که داروهای ضد آکنه استفاده می کنید

طبق گفته های یکی از متخصصان پوست در لس آنجلس، به نام دکتر تیپورا شاینهاوس «اپیلاسیون می تواند منجر به تورم پوست، فولیکولیت، بروز اکنه و موهای زیر پوستی می گردد. در زخم های باز نیز ممکن است بروی عفونت های موضعی پوستی وجود داشته باشد که عموما با آنتی بیوتیک موضعی قابل درمان است.

معمولا برای خانم های باردار کیت های اپیلاسیون مطمئن تر هستند. اطمینان حاصل کنید که موم بسیار داغ نیست و پس از آن بر روی هر قسمتی که می خواهید بگذارید. اگر به این مسئله دقت کنید از سوختن پوست جلوگیری می کنید.

حساسیت در دوران بارداری

 در زمان بارداری بدن برای محافظت از جنین، خون و مایعات اضافی تولید خواهد کرد. در نهایت احتمال دارد که پوست شما حساس تر از حد معمول شود و اپیلاسیون برای شما دردناک تر گردد.

در آغاز این کار را بر روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کرده تا اندازه درد و واکنش پوست خود را متوجه شوید. درصورتی که بیش از اندازه دردناک بود می توانید از انجام آن بر روی قسمت های بزرگ تر خودداری کنید.

سعی نمایید بعد از اپیلاسیون چند قطره اسانس طبیعی مطمئن مخصوص بارداری را بر روی پوست تان بمالید تا پوست شما نرم شود و باکتری ها از بین بروند.

ملاسما و اپیلاسیون در زمان بارداری

به ملاسما، ماسک حاملگی نیز گفته می شود که نوعی بیماری پوستی معمولی است که باعث بروز لکه های قهوه ای و یا مایل به خاکستری در پوست خانم های باردار می شود. خانم هایی که به این بیماری مبتلا می شوند نباید از موم بر روی این قسمت ها استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *