#


اطلاعاتی در مورد جراحی پلک؛ چه اقداماتی باید بعد از عمل انجام دهید

23 فوریه 2018 بدون نظر 2231 بازدید

اطلاعاتی در مورد جراحی پلک؛ چه اقداماتی باید بعد از عمل انجام دهید

دانستنی هایی در مورد جراحی پلک

برخی مواقع مشکلاتی همچون پف کردگی و یا چسبندگی پوست به پلک ها برای برخی از افراد پیش می آید که همین مسئله یکی از اصلی ترین علل جراحی پلک ها برای حذف و برطرف کردن چسبندگی پوست پلک ها می باشد و بعد از جراحی پلک، صورت شخص ظاهری جوان تر و زیباتر به خود می گیرد. به همین خاطر جراحی پلک می تواند انتخاب خوبی برای برطرف کردن این مشکلات باشد.

چنانچه در خصوص جراحی پلک اطمینان ندارید، بهتر است با چشم پزشک تان مشورت کنید. او قادر است که اطلاعات مود نیاز را در خصوص هرنوع مشکلات پزشکی مربوط به پلک ها را در دسترس تان قرار دهد. علاوه بر این اگر دارای نوعی مشکل بالینی و یا پزشکی هستید، می توانید با چشم پزشک تان در خصوص آن ها صحبت کنید.

برخی مواقع مشکل افتادگی و پف چشم، به پیری و بالا رفتن سن ارتباط دارد که با گذشت زمان موجب چروک و سایر عوارض دیگر می شود. ولی در صورتی که سن تان بال نیست و جراحی پلک را می خواهید صرفا به خاطر زیبایی انجام دهید، پزشک تان در این گونه موارد نیز توصیه های لازم را خواهد داد.

با این که شیوه های زیبایی، ظاهر را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، ولی باید گفت که نتایج صد درصد مثبت را به دنبال نخواهد بود. جراحی پلک ها، روی پلک های بالایی و یا بر روی پلک های پایینی انجام می شود.

پلک های بلند و افتاده

پلک های بالایی می توانند به خاطر عضلات، چربی یا چین و چروک های اضافی که در آن وجود دارد، موجب ایجاد چهره ای اخمو، تنبل و یا خواب آلود شود و جراحی پلک های بالایی برای  برطرف کردن این پوست و یا عضلات اضافی، تشکیل شده است و نگاه طبیعی تری به شما می بخشد.

پلک های زیرین

پلک های زیرین می توانند زیر چشم ها را حالتی “کیسه” مانند و ناخوشایند به وجود بیاورند و به نظر افراد دیگر، احساس می شود که شما خسته و یا خواب آلوده هستید. این مشکل به خاطر از دست دادن شکل کششی یا جمع شدن چربی در قسمت زیر چشم می باشد. در افراد بیمار جوان، مشکل بواسیر هم ممکن است که آن را تشدید کند.

پلک های فوقانی

جراحی پلک فوقانی اجازه می دهد تا جراح ، پوست اضافی و بافت چربی را از بین ببرد و همین مسئله موجب صاف شدن پلک و مشخص شدن بیشتر چشم ها خواهد شد. با وجود این که رسوبات چربی، پوست را ضعیف می کند و با افزایش سن، این مسئله  تشدید می شود، این شیوه شگفت انگیز، می تواند اثرات بسیاری در ظاهر فرد و جوان تر شدن او داشته باشد.

در عمل جراحی پلک های بالایی، خطوط افتاده ، با ساختاری طبیعی برش داده شده و جراح هر نوع پوست اضافی را که از دید یا خستگی چشم جلوگیری می کند را از بین می برد. در برخی از موارد، عضلات چشم هم جراحی و ترمیم شده و به نظر می رسد که پوست تازه، دارای ظاهری جوان تر و مرطوب تر می باشد. پس از آن، قسمت های برش خورده با دقت و زیبایی خاص دوخته و بسته خواهند شد.

هدف از عمل جراحی فوقانی پلک، بر طرف کردن افتادگی و پف چشم می باشد که ظاهری خسته و ناخوشایند به شخص می دهد. جراحی پلک فوقانی برخی مواقع به نام “بال چشم”، نوعی جراحی کم خطر می باشد و در تعداد زیادی از افراد صورت می گیرد. مشکلاتی که مربوط به پلک فوقانی هستند، حتی احتمال دارد ابرو را هم درگیر کند و شکل و حالت آن را تغییر دهد.

تعداد زیادی از اشخاص برای از بین بردن پف کردگی و حالت کیسه مانند زیرچشم، به جراحی پلک پایین چشم، روی می آورند. این جراحی برای بهتر کردن ظاهر خسته فرد انجام می شود. لیفتینگ پلک زیرین چشم، بیشتر به خاطر موارد زیر صورت می گیرد: پف کردگی زیر چشم، چروک پوست و چروک بافت ها. اشخاص، معمولا به دنبال جراحی پلک پایین می باشند چرا که پف کردگی زیر چشم، نسبت به مشکلات مربوط به پلک فوقانی بیشتر به چشم می آید.

آمادگی برای جراحی پلک

وجود کیسه های زیر چشم، بیشتر بر اثر خستگی یا آلرژی می باشد. کیسه هایی که در زیر چشم وجود دارند و به خواب و یا آلرژی ارتباطی ندارند، به خاطر پرولاپس چربی پلک پایین به وجود می آیند. چربی پرولاپس، به عنوان چربی مداری نیز نامیده می شود. این نام به این خاطر است که در این حالت، چشم در فضایی مدار مانند قرار می گیرد و این فضا در محفظه چربی واقع می باشد. برای بهبود ظاهر کیسه های زیر چشم، چربی می تواند برداشته شود.

تعداد زیادی از مردم نگران هستند که بعد از کشیده شدن کیسه های زیر چشم، حالتی پوسته پوسته به وجود می آید و پوست ضعیف و بی نظم می شود. ولی باید گفت که عضلات دور این قسمت باعث محافظت از آن شده و از ایجاد بافتی ناهموار و پوسته پوسته جلوگیری می کند.

جراحی پلک پایین، به تکنیک های گوناگونی نیاز دارد. همچنین، ساختارهای پشتیبانی پلک را می توان به روشی شکل داد که بتواند چشم ها را روشن تر و درخشان تر نشان دهد.

با وجود این که عمل جراحی بالایی پلک به طورعمده ، فقط شامل حذف پوست می باشد، جراحی پلک زیرین نیز شامل از بین بردن رسوبات چربی می باشد که بیشتر زیر چشم می باشند. حذف این رسوبات، با ایجاد پوستی سفت؛ یک سطح صاف، جامد و ملایم بر روی گونه قرار می دهد.

مراحل جراحی پلک

به غیر از عمل جراحی پلک زیرین، جراح را توانمند می کند تا پرکننده های چربی یا پوستی را به قسمت هایی که زیر چشم قرار گرفته اند، انتقال دهد و  از ایجاد ناهمواری زیر چشم جلوگیری کند.

در شیوه جراحی پلک پایین، جراح، در آغاز زیر مژه ها را برش می دهد؛ برش به دقت صورت می گیرد و چربی، پوست و عضله معلوم می شود. برخیخ مواقع، برای به حداقل رساندن پوسته و تورم ناهموار، چربی های اضافه ، پخش می شود.

چنانچه شکستگی عضلات در قسمت وجود داشته باشد، این عمل در جراحی نیز اصلاح می شود. بعد از جراحی پلک پایین، چین و چروک و کیسه چربی حذف خواهد شد.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی جراحی پلک

بعد از جراحی، احتمال دارد بعضی از اثرات جراحی باقی مانده و باعث به وجود آمدن ناراحتی شود. بعد از عمل جراحی، حداقل تا ۲۴ساعت فعالیت شدیدی نداشته باشید و به طور کامل استراحت نمایید. پلک ها بعد از عمل جراحی متورم خواهند شد. این مشکل به طور طبیعی در طی مراحل بهبودی کم می شوند، ولی شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر خود، مشکل را مقداری رفع کنید.

برخی مواقع تغییر رنگ در پیرامون قسمت جراحی شده و یا حتی در سفید ی چشم دیده می شود. این شرایط موجب درد و یا اختلال در بینایی نخواهد شد و به طور طبیعی در طی یک هفته تا ده روز کاهش می یابد. دوری از خم شدن، حرکت شدید، یا بلند کردن اجسام سنگین تا مرحله بهبودی.

تلاش کنید زیاد لبخند نزنید و یا بیش از اندازه فریاد نزنید. این کار موجب می شود که فشار عضلانی در کناره های قسمت تحت درمان، به وجود بیاید و یا باعث شل شدن آن ها شود.

خوابیدن در شرایط درست و نگه داشتن سر به طرف بالا در زمان خواب، علاوه بر این می توانید از بالش اضافی برای حفظ موقعیت استفاده کنید. در صورت ایجاد درد بعد از تجویز پزشک، می توانید دارو استفاده کنید. ولی به این نکته توجه داشته کنید که نباید از آسپرین استفاده کنید، چرا که می تواند خونریزی را بیشتر کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *