#


اشتباهات پیش از خواب که باعث آسیب رسیدن به پوست می شود

24 جولای 2018 بدون نظر 1375 بازدید

اشتباهات پیش از خواب که باعث آسیب رسیدن به پوست می شود

آسیب رسیدن به پوست به دلیل اشتباهات پیش از خواب

پوستی که سالم و شاداب است در زیبایی چهره شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. این سلامت پوست است که در اولین نگاه سن شما را نشان می دهد. در ادامه اشتباهات رایجی که قبل از خواب باعث می شوند تا به پوست شما آسیب برسانند را معرفی خواهیم کرد.

1-با آرایش خوابیدن

تمام افراد این را می دانند که پیش از خواب باید تمام آرایش صورت خود را پاک کنند. در غیر اینصورت باعث می شود که چندین سال به سن چهره تان اضافه نمایید. شب پیش از خواب باید برای درخشان کردن پوست تان چند عادت را انجام دهید و در مقابل آن برخی از عادات بد را ترک کند. پاک کردن آرایش پیش از خواب یکی از عادات خوب قبل از خوابیدن است.

2-نشستن صورت

چنانچه صورت تان آرایش ندارد باید به خاطر آلودگی هایی که در طول روز بر روی صورت تان نشسته است صورت تان را بشویید. زمانی که می خوابید پوست شما بازسازی می شود و سلول های مرده از بین می روند و سلول های جدیدی جایگزین می شوند. اگر صورت خود را نشویید باعث می شود که سلول های مرده به تدریج منافذی را بر روی صورت تان به وجود آورد و این منافذ راه تنفس را مسدود می نماید و ممکن است باعث ایجاد اکنه شود.

3-آب خیلی گرم

یکی از اشتباهاتی که برخی از افراد انجام می دهند شستن صورت با آب داغ است. آب داغ موجب شکستگی مویرگ های گونه می شود و به مرور زمان پوست به سوی ویرانی کشیده می شود. همچنین روغن های طبیعی که در پوست وجود دارند خشک می شوند و باعث ایجاد چین و چروک زودهنگام می شوند.

4-عدم استفاده از مرطوب کننده

استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پیش از خواب برای تمام افراد بسیار موثر است. چراکه موجب افزایش تولید کلاژن و کاهش تخریب کلاژن می شود. نحوه مراقبت از پوست بااستفاده از مرطور کننده دو مرحله است:

1) صورت خود را بشویید.

2 ) یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

5- بالش پنبه ای

بهترین مواد برای پوست شما ابریشم و یا ساتن است. مواد سخت افزاری نظیر پنبه برای پوست و موهای شما بسیار مضر می باشند. بالش پنبه ای در زمان خواب، منجر به ایجاد چین خوردگی و تحریک پوست می گردد.

8-مرطوب نکردن بدن

زمانی که صحبت از مراقبت پوست می شود تنها به صورت توجه می شود و پوست بدن را از یاد می بریم. پزشکان از تمام افراد می خواهند که بدن خود را نیز در شب مرطوب نمایند. چنانچه دوست ندارید که تمام بدن خود را مرطوب کنید، به زانو، آرنج، پاشنه پا و قسمت های دیگر پوست که در معرض خشکی هستند را مرطوب نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *