#


اشتباهات رایج در هنگام رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو
13 دسامبر 2017 بدون نظر 933 بازدید

اشتباهات رایج در هنگام رنگ کردن مو در خانه

اشتباهات رایج در هنگام رنگ کردن مو در خانه

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد در خانه انجام می دهند رنگ کردن مو است که این کار زمان کمتری را صرف می کند و مقرون به صرفه است. بسیاری از ماها انتظار داریم رنگی که در کاتالوگ ها مشاهده می کنیم در خانه هم بتوانیم همان رنگ را بر روی موهای مان در بیاوریم. این کار تقریبا شدنی است به شرطی که قوانین و تکنیک هایی که این کار دارد را به درستی انجام دهید. در این مطلب می خواهیم اشتباهاتی که خانم ها در زمان رنگ کردن موهای شان در خانه به آن مرتکب می شوند را در اختیارتان قرار دهیم.

رنگ تیره تر را انتخاب می کنید

شما به فروشگاهی مراجعه می کنید و دو رنگ را انتخاب می کنید یک رنگ روشن و دیگری را تیره و هیچ ایده ای ندارید که کدام را انتخاب کنید. این اتفاق برای اکثر افراد رخ داده است. در این مرحله بزرگ ترین اشتباهی که مرتکب می شویم انتخاب کردن رنگ تیره است. اگر بین دو رنگ تردید دارید همیشه رنگی را انتخاب کنید که یک درجه روشن تر می باشد. اگر رنگ روشن را استفاده کنید راحت تر می توانید عیب آن را برطرف کنید ولی اگر رنگ تیره به کار ببرید عیب یابی آن با مشکل روبه رو می شود.

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو

از رنگ دودی می ترسید

اغل افراد فکر می کنند که رنگ دودی نوعی رنگ خاکستری می باشد به همین دلیل در زمان انتخاب کردن رنگ از گروه رنگ های خاکستری خیلی زود رد می شویم. ولی این را بدانید که برخی اوقات با اگر رنگ دودی را در ترکیب رنگ تان استفاده کنید باعث جذابیت بیشتری می شود. این رنگ باعث می شود که گرمای بیشتری به رنگ موهای تان بدهد و همیشه قرار نیست که رنگ موهای تان را خاکستری، روشن کند.

سعی تان بر این است که رنگ موهای تان را تغییر عمده ای دهید

اینکه شما می توانید در خانه موهای تان را با رنگ قهوه ای رنگ کنید دلیل بر این نمی شود که می توانید موهای تان را روشن و یا پلاتینی کنید. بهترین کاری که می توانید در زمان رنگ کردن مو در خانه انجام دهید این است که همیشه رنگی که می خواهید انتخاب کنید حداکثر نسبت به رنگ موی تان یک یا دو درجه روشن تر باشد.

موهای تان را به خوبی دسته بندی نمی کنید

یکی از موارد مهمی که در هنگام رنگ کردن مو در خانه باید آن را رعایت کنید دسته بندی درست موها می باشد تا زمان رنگ کردن رنگ به تمام موها به طور یکدست برسد. اگر موهای تان را به خوبی تقسیم نکنید در انتها با مویی روبه رو می شوید که بخشی از آن روشن و بخشی دیگر تیره است.

دستورالعمل نوشته شده در محصول خریداری شده را مطالعه نمی کنید

هر دفعه که رنگی را خریداری می کنید باید نکاتی که در دستورالعمل آن نوشته شده است را مطالعه کنید و بر اساس این دستورالعمل انجام دهید.

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو

رنگ را بیش از حد بر روی موهای تان می گذارید

این نکته بسیار مهم است که رنگ مو باید به مقدار لازم بر روی موهای تان بماند و سر وقت معین موهای تان را بشویید. همان گونه که در قبل گفتیم بهتر از قبل از مصرف آن دستورالعمل داخل جعبه را مطالعه کنید تا متوجه شوید که رنگی که می خواهید بر روی موهای تان بگذارید چه مدت زمانی باید بر روی سرتان بماند.

سعی می کنید ایراد رنگ موهای تان را خودتان برطرف کنید

هر اندازه که برای تیره تر و یا روشن تر کردن موهای تان از رنگ زیادی استفاده می کنید و موادهای گوناگونی را بر روی آن ها می زنید، برطرف کردن عیب های موهای تان را برای متخصصان دشوارتر می کنید.

اگر قصد ایجاد تغییر در رنگ موهای تان را دارید از محصولاتی که مانند شامپوهای رنگ بر هستند استفاده کنید. این کار را یک یا دو با رانجام دهید و اگر به رنگی که می خواهید نرسیدید به شما پیشنهاد می کنیم به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید و با تخصصی که دارد بتواند این کار را برای شما انجام دهد.

می خواهید موهای تان را روشن و بلوند کنید

بسیاری از افراد به رنگ بلوند علاقه زیادی دارند، ولی باید بدانید که کار کردن با این رنگ ها آن طو ر که تصورش را می کنید راحت نمی باشد. برای این کار بهتر است که از یک آرایشگر ماهر بخواهید ، مخصوصا زمانی که می خواهید موهای تان را بسیار روشن و یا بلوند کنید.

اگر خودتان می خواهید رنگ موهای تان را روشن و بلوند کنید باید امکانات و تخصص بیشتری را داشته باشید. با این کار احتمال دارد که علاوه بر اینکه رنگ دلخواه تان را به دست نمی آورید بلکه به موهای تان آسیب می زنید.

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو

می خواهید رنگ طبیعی برای موهای تان داشته باشید ولی با رنگ نارنجی و غیر طبیعی روبه رو می شوید. اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید از شامپوهای رنگ بنفش مصرف کنید. شامپوهای ویولت هیچ سولفاتی ندارند و علاوه بر اینکه موهای تان را به راحتی نرم و تمیز می کند بلکه می تواند رنگ نارنجی و زرد آن ها را تبدیل به رنگ طبیعی کنند. از این شامپو چند بار استفاده کنید تا بتوانید رنگ طبیعی موهای تان را ثابت کنید.

از حنا برای رنگ کردن موهای تان استفاده می کنید

برخی از افراد از حنا برای رنگ کردن موهای شان استفاده می کنند و این مسئله اصلا بد نیست، ولی مشکلی که وجود دارد این است که رنگ حنا به راحتی از بین نمی رود و اگر بخواهید که موهای تان را روشن کنید با مشکلروبه رو می شوید. اگر از حنا به طور دائم استفاده کنید باعث می شود که موهای تان خیلی تیره شود.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که دائما از رنگ حنا استفاده نکنید و یا اینکه برای تیره کردن موهای تان می توانید از موادی استفاده کنید که اگر خوشتان نیامد بتوانید بعد از گذشت چند ماه رنگ آن را تغییر دهید و روشنترش کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *