#


استفاده از میوه برای زیبایی صورت

میوه
4 فوریه 2017 بدون نظر 885 بازدید

استفاده از میوه برای زیبایی صورت

استفاده از میوه برای زیبایی صورت

پس از آنکه پوست را نازک کردید بهتر آن است که مستقیماً از میوه استفاده کنید، برای اینکار میوه را نازک ببرید. اگر این عمل را با رنده­ های مخصوص گوجه فرنگی انجام دهید فوق ­العاده بهتر خواهد بود. در هر حال سعی کنید ورق­های بریده شده­ی میوه بسیار نازک باشد.

اگر میوه­ی شما هسته­دار می­باشد هسته­ی آن را بردارید و این ورق­های میوه را روی صورت بگذارید و سعی نمایید تمام صورت خود را در زیر یک ورقه­ی میوه مستور سازید و پس از یک ساعت آن­ها را بردارید و در این مدت دراز بکشید و استراحت نمایید.

برای اینکه بدانید چه میوه­ای را باید انتخاب کنید اینک صورت میوه­هایی را که معمولاً به کار می­روند برای شما شرح می­دهیم:

میوه­هایی که ویتامین (ث) زیاد دارند برای جوان کردن چهره مفید می­باشد. برای این منظور بیشتر از مرکبات مخصوصاً نارنج استفاده می­نمایند. گوجه فرنگی هم نافع است.

غیر از میوه­جات ربای جوان کردن چهره می­توان از پوست فلفل دلمه­ای استفاده کرد و در این مورد به نازک کردن صورت احتیاجی نیست فقط باید قبلاً صورت را با صابون و آب گرم شست  بعد با پوست­های سبز فلفل دلمه­ای که تخم فلفل را از میان آن برداشته­اید صورت را مستور سازید و پس از یک ساعت برداشته کمی کرم بمالید.

خیار تازه، پوست را نرم می­کند برای این کار خیارهای درشت انتخاب کنید و اگر آن را از قد ورقه نمایید بهتر است. برای از بین بردن چین و چروک صورت هویج را انتخاب نمایید زیرا هویج کلسترول پوست را از بین می­برد. برای خوش آب و رنگ کردن صورت هندوانه­ی قرمز زبر انتخاب کنید و چنانچه گل وسط آن را که بدون هسته است بردارید بهتر است. برای سفید کردن و برطرف کردن سرخی و کک و مک لیمو اثر نیکو دارد.

کک و مک

این عقیده که می­گویند هر کس ماست را با ترشی بخورد کک و مک درمی­آورد صحیح نیست. کک و مک اثر اشعه­ی ماوراء بنفش آفتاب است و کسانی که مبتلا هستند در تابستان زیاد شده و در زمستان از بین می­رود. کسانی که لباس نایلون یا پلاستیک پوشیده در آفتاب راه روند به این بیماری دچار می­شوند. ک و مک بیماری خاصی نیست و ضرر ندارد معالجه­ی آن را نرفتن در آفتاب است و نیز می­توان آن را با دستورات زیر برطرف ساخت:

پوست صورت را نازک نمایید و بعد آن را با ورقه­های نازک گوجه فرنگی مستور ساخته یک ساعت بگذارید بماند. چنانچه این دستور را چند دفعه عمل کنید و از آفتاب فرار نمایید درمان خواهید شد. با تمشک نیز می­توان لکه­های کک و مک را پاک کرد. دستور این عمل این است که صورت را خوب بشویید و یا پوست را نازک کنید، بعد آب تمشک را که تازه با فشار گرفته­اید به صورت بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید. لیمو ترش نیز مفید است.

سرخی صورت

سرخی صورت را می­توان با کاهو برطرف کرد. برای این کار برگ­های سبز کاهو را بکوبید و آن را روی قسمت­های سرخ صورت بگذارید و پس از نیم ساعت آن را برداشته صورت را بشویید سرخی برطرف خواهد شد.

درمان اگزما

اگر در فصل بزک با خوراکی­ها درمان اگزما را می­نویسیم تعجب نکنید. این مرض یکی از بیماری­های جلدی بوده و باعث زشتی و کراهت است. این بیماری در مردها بیشتر از زن­هاست و مسری نمی­باشد. علاج فوری و قطعی آن کوبیده­ی دنبلان است. یک دنبلان تازه را کوبیده و آن را روی زخم بگذارید و پس از یک ساعت بردارید و این عمل را روزی یکبار تکرار کنید پس از چند روز برطرف می­شود.

ممکن است دنبلان را پوست کنده، ورقه­های نازک کرده و در روی زخم بگذارید.

اگزمای پشت گردن نیز با این دستور معالجه می­شود مشروط بر اینکه ورزش گردن را نیز بر آن اضافه کنید و سر را به شدت به راست و چپ بگردانید تا با این اعمال ورزشی چربی پشت گردن از بین برود.

همه چیز درباره دنیای مد،لباس،آرایش و زیبایی را با بخوانید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *