#


از مژه های مصنوعی چطور نگهداری کنیم؟

24 مارس 2018 بدون نظر 2531 بازدید

از مژه های مصنوعی چطور نگهداری کنیم؟

روش هایی برای نگهداری از مژه مصنوعی

برخی مواقع، ریمل مژه نمی تواند اون حجم زیادی که دوست دارین را به مژه ها بدهد. به همین دلیل برای حجم دادن دلربا به مژه هاتون، بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنید که سریع کارتان را راه می اندازد. استفاده کردن و گذاشتن مژه های مصنوعی کار سختی می باشد ولی زمانی که شما آن را گذاشتید، برداشتن آن یک کار سخت دیگری می باشد.

چنانچه شما مژه های با کیفیت بالا بخرید ولی مراقبشان نباشید، طول عمرشان کوتاه خواهد بود. ولی در صورتی که شما به خوبی از آن ها مراقبت کنید، مطمئنا می توانید حداقل 15 تا 20 بار از آن ها به کار ببرید. در ادامه ما به شما می آموزیم که چگونه از مژه های مصنوعی مراقبت کنید و آن ها را برای مدت زمان طولانی تری نگهداری کنید.

1-مژه مصنوعی رو با ملایمت و به آرامی بذارید

این نکته را باید از وقتی که مژه ها را از جعبه بیرون می آورید، رعایت کنید. چنانچه شما آن ها را به درستی به کار نبرید، امکان دارد در نهایت مژه ها شکسته شوند. بسیاری از افراد از موچین، فر مژه، و حتی ناخن ها برای برداشتن مژه های مصنوعی استفاده می کنند. ولی آیا شما فکر می کنید که این کار ایده خوبی است؟ چنانچه از هر کدام از گزینه های بالا استفاده می کنید، باید سریعا این شیوه را متوقف کنید، به این خاطر که مژه مصنوعی بسیار ظریف می باشد و شما تنها باید از انگشت تان برای برداشتن آن ها به کار ببرید. چنانچه از انگشتان تان استفاده می کنید، امکان کمتری دارد که مژه ها آسیب ببینند و لبه دیگر مژه مصنوعی تان را به آرامی بین انگشت اشاره و انگشت شست تان بگیرید و پس از آن، آن را از روی پلک بکشید.

به این ترتیب، چنانچه شما از یک دسته مژه تکی به کار می برید، آن را به آرامی نگه دارید و با گرفتن انتهای هر دسته، آن را بیرون بکشید. تمام دسته ها رو با هم نکشید، چرا که ممکن است به آن آسیب بزنید. هر بار یکی از دسته ها را بیرون بکشید.

2-همیشه چسب رو از بین ببرید

زمانی که مژه های مصنوعی را برداشتید، متوجه خواهید شد ترکیبی از چسب به همراه آرایش چشم در راستای مژه مصنوعی ها چسبیده است. از بین بردن این چسب مژه اهمیت زیادی دارد. چنانچه آن را از بین نبرید، چسب سفت و سخت تر می شود و باند مژه مصنوعی را خراب می کند.

اشخاص برای از بین بردن چسب از ابزار و مواد گوناگونی استفاده می کنند، ولی ایمن ترین شیوه استفاده از انگشتان تان می باشد. با یک دست، مژه ها را محکم بین انگشتان تان بگیرید. با دست دیگر، به آرامی چسب را بکشید تا هنگامی که تمام چسب برداشته شود. برخی از چسب ها در یک رشته طولانی بیرون می آیند، در صورتی که یک سری دیگر تکه تکه جدا می شوند. شما می توانید از هر شیوه ای، که چسب به طور کامل از بین رود و باند مژه مصنوعی مجددا قابل مشاهده شود، به کار ببرید. برای مژه های خوشه ای باید بسیار مراقب باشید، زیرا آسیب دیدن و خراب شدن مژه ها بسیار راحت است. با یک دست، مژه ها را به آرامی، ولی محکم نگه دارید، و با دست دیگر چسب را جدا کنید تا وقتی که چسب به طور کامل از بین رود.

3-مژه مصنوعی ها را تمیز کنید

ریمل زدن مژه مصنوعی یک آرایش فوق العاده است چرا که به طور طبیعی مژه مصنوعی رو با مژه های اصلی تان ترکیب می کند. از سوی دیگر، به کار بردن خط چشم مایع نیز آرایش خوبی است، چرا که کمک می کند تا باند مژه مصنوعی پنهان شود. ولی متأسفانه هیچ کدام از این موارد برای مژه تان خوب نیست. ولی این به این معنی نیست که از ریمل و خط چشم به کار نبرید. دقیقا همچون پاک کردن صورت تان باید مژه مصنوعی تان را نیز پاک کنید. برای این کار، شما به یک ریمور (پاک کننده) آرایشی فاقد روغن، دو تا دستمال کاغذی و گوش پاک کن نیاز دارید.

مژه ها را بر روی دستمال کاغذی بگذارید و به آرامی باند (نوار پایین مژه مصنوعی) مژه را با انگشت تان بگیرید. گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش چشم آغشته نمایید. مایع اضافی را با فشار دادن خارج کنید. به آرامی گوش پاک کن را از باند مژه به طرف نوک مژه ها حرکت دهید تا آرایش را تمیز کنید. مژه ها را خیس از مایع (یا غوطه ور در مایع) نکنید، چرا که این کار باعث می شود که فر مژه مصنوعی خراب شود. بگذارید مژه ها خشک شوند و پس از آن، آن ها را در یک جعبه تمیز قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *