#


از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با چند روش

15 جولای 2018 بدون نظر 2079 بازدید

از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با چند روش

ترفندهایی برای محو کردن سیاهی آرنج و زانو

برخی از افراد با مشکلاتی مانند تیرگی آرنج و زانو روبه رو هستند و برخی مواقع روشی به جز پوشاندن آن ها با لباس بلند ندارند. سیاهی روی آرنج و زانو توجهات را به خود جلب می کند و مورد آزار افراد می شود. این تیرگی ها احتمال دارد بر اثر اصطکاک مداوم و یا تماس با نور خورشید و یا حتی خشکی پوست به وجود بیاید.

برخی اوقات ممکن است دچار بیماری شده باشید و به درمان نیاز باشد. در ادامه قصد داریم که راه هایی برای از بین بردن تیرگی های آرنج و زانو را در اختیارتان قرار دهید. درصورتی که تا به حال به دنبال حل این مشکل نرفته اید می توانید با خواندن این مطلب مشکل خود را برطرف نمایید. شما با استفاده از کرم های اسیدی، کراتولیتیک، ژل های روشن کننده و انواع اسکراب ها و کرم های مرطوب کنده می توانید آرنج و زانوی خود را برای بار دیگر سفید کنید.

لایه برداری با کیسه

کیسه و لیفت نوعی لایه بردار فیزیکی محسوب می شوند که سلول های سطحی و مرده  پوست را از بین می برند. در اصل کیسه همچون کاری که کرم های کراتولیتیکی انجام می دهند را انجام می دهد، به این معنا که با از بین بردن پوسته ها و نازک کردن لایه شاخی به بهبود شرایط موجود کمک می کند. البته این را بدانید با این که کیسه می تواند وضعیت را بهتر کند ولی باعث خشکی پوست نیز می شود و ممکن است آن را به اگزما تبدیل کند. این را به یاد داشته باشید اگر از کیسه استفاده کردید حتما پس از به پایان رسیدن حمام قسمت هایی که لایه برداری شده است را با کرم مرطوب کننده چرب نمایید.

لیزر به درمان تیرگی کمک می کند؟

استفاده از لیزر برای درمان تیرگی پوست آرنج و زانو باید با احتیاط انجام شود. تنها لیزری که می تواند بدون هیچ عارضه ای پوست را روشن کند لیزر کیوسویچ N-dyag است. با این لیزر می توان تیرگی های پوست را بین 7تا 20روز از بین برد. البته این را بدانید که با توجه به میزان تیرگی زمان های متفاوتی برای درمان سیاهی نیاز است. یعنی هر چه میزان تیرگی بیشتر باشد باید درمان با لیزر را بیشتر تکرار کرد و به زمان بیشتری نیاز است. با توجه به این که در این روزها راه های مختلفی برای از بین بردن تیرگی زانو و آرنج وجود دارد باید برای از بین بردن این تیرگی ها با متخصصان پوست و مو مشورت کنید.

چه افرادی نمی توانند تیرگی ها را درمان کنند

بیشتر تیرگی های زانو و یا سر آرنج ها به طور کامل ژنتیکی هستند و در نهایت از نظر علمی و پزشکی طبیعی به حساب می آید. به همین دلیل استفاده از کرم های مرطوب کننده و یا لایه بردار برای از بین بردن آن ها فقط اثراتی موقتی و نسبی دارند و برای این افراد در مجموع روش تاثیرگذاری برای محو کردن دائمی این تیرگی ها وجود ندارد.

کرم هایی که به داد تیرگی می رسند

1-کرم هایی که دارای AHA و اسید سالیسیلیک هستند. اگر این ترکیبات در کرم های چرب کرم های چرب ساخته شوند می تواند به روشن شدن پوست کمک کند.

2- از کرم های کراتولیتیک استفاده کنید. این کرم ها می توانند لایه شاخی را نازک کرده و از ضخیم شدن و تیرگی پوست این قسمت ها جلوگیری کند.

3-از کرم هایی که دارای اوره 5 تا 10 درصد هستند استفاده کنید.

4-از کرم ها و یا ژل هایی که روشن کننده هستند استفاده کنید. این محصولات از عناصری نظیر اسید لاکتیک، اسید کوجیک، پودر امبلیکا، روغن گل پامچال، عصاره شیرین بیان، عصاره آلفا آربوتین، کره درخت روغن قلم و عصاره گریپ فروت به دست آمده اند که می توانند در طی دو تا سه هفته زانوها و آرنج شما را سفید کنند.

5-از کرم های اسکراب و یا ساینده استفاده کنید. از این کرم ها می توان برای برداشتن پوست های مرده استفاده کرد. البته این را فراموش نکنید که سیش نباید شدید و روزانه باش، زیرا موجب آسیب دیدن پوست شده و حتی ممکن است تیره تر شود.

6-از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. پس از حمام و ساییدن حتما بر روی سطح مورد نظر مرطوب کننده بمالید. شب ها پیش از خواب نیز از آن ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پس از درمان نیز برای پیشگیری از تیرگی دوباره استفاده از مرطوب کننده نیاز است.

7-از کرم های استروئیدی ملایم استفاده کنید. زمان هایی که دلیل خشکی و پوسته ریزی اگزما است از این کرم ها استفاده کنید. البته این را بدانید که بهتر است در این شرایط با پزشک مشورت کنید.

کرم های روشن کننده کار سازند

چنانچه دارای پوست حساسی هستید و در حال حاضر عجله ای برای سفید شدن پوست تان ندارید، پیشنهاد می شود از کرم های روشن کننده ای که دارای هیدروکینیون هستند استفاده کنید. این کرم ها می توانند پوست شما را روشن کنند.

البته این را فراموش نکنید که استفاده نادرست و طولانی از این دارو می تواند در پوست تغییر رنگ غیر یکنواخت داشته باشد و به همین خاطر برخی از پزشکان این داروها را با داروهایی نظیر ترتینوئین، اسید آزالالیک و یا کوژیک مخلوط می نمایند تا نتیجه های بهتری به وجود بیاید.

لایه برداری کنید

در صورتی که بخواهید در بازه زمانی کمی زانوها و سر آرنج ها را روشن کنید، می توانید از پزشک خود درخواست کنید که برای شما میکرودرم ابرژن انجام دهد که یک پلینگ فیزیکی محسوب می شود. همینطور پیلینگ‌ های شیمیايی با TCA یا اسید گیلیکولیک که در مطب پزشک صورت می گیرد نیز به روشن تر شدن پوست تان کمک می کند و منجر به افزایش جذب و نفوذ داروهای روشن کننده می گردد. راه دیگری نیز به نام میکروپوریشن وجود دارد که در آن داروی های ضد لک از راه کانال های الکتریکی که با دستگاه میکروریشن به وجود می آید وارد عمق پوست شده و اثر خود را بر جای می گذارد. اگر به هر دلیلی نتیجه ای از محصولات موجود در بازار به دست نیاوردید و یا موفق به تهیه کردن آن نشدید پیشنهاد می شود از ترفندهای خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی استفاده کنید.

ماسک های خانگی بسازید

به کار بردن آبلیمو یکی از روش های خانگی به حساب می آید که برای روشن کردن پوست استفاده می شود. می توانید آبلیموی تازه را بر روی قسمت های مورد نظر بمالید و تقریبا 30 دقیقه به همان حالت اجازه دهید بماند و پس از آن با آب بشویید. برای استفاده از این روش بهتر است در آخر شب و یا صبح این کار را انجام دهید. در طول هفته 3مرتبه این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید. این اطمینان را داشته باشید که این روش در مقایسه با سفید کننده ها اثر بهتری دارد. همینطور می توانید آب یک لیمو را با میزان کافی شکر ترکیب کرده تا حالت خمیری به دست بیاورید. سپس این ترکیب را هر روز حدود پنج دقیقه بر روی آرنج خود قرار داده و ماساژ دهید.

لیمو دارای خاصیت رنگ بری داشته و شکر نیز خاصیت لایه برداری دارد که در روشن کردن پوست بسیار موثر هستند. پس از آبلیمو ترکیبی از گلیسیرین و گلاب تهیه کنید که به صورت کرمی باشد. آن را برروی بازوها بزنید. با این کار تولید ملانین کاهش یافته و رنگ قسمت های تیره پوست نیز روشن می شود. در اصل هم گلاب و هم گلیسیرین خاصیت رنگبری دارند که می توانند پوست های مرده و چربی ها را از بین ببرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *