#


آیا عسل و دارچین به درمان آکنه کمک می کنند؟

عسل و دارچین
12 آگوست 2017 بدون نظر 1535 بازدید

آیا عسل و دارچین به درمان آکنه کمک می کنند؟

آکنه بیش از یک نگرانی در مورد مراقبت از پوست است. می تواند دردناک، مداوم و ناراحت کننده باشد.

در حالیکه تجویز و سایر روشهای دارویی میتوانند کار کنند، ممکن است حاوی مواد خشن نیز باشند که میتوانند پوست اطراف را خشک کنند. کسانی که به دنبال راههای طبیعی بیشتری هستند یا چیزی که عمیق تر پوست را تمیز می کنند ممکن است به برنامه های کاربردی ماسک برسند.

یکی از ماسکهایی است که شایع شده برای درمان آکنه ، از  عسل و دارچین  ساخته شده است. در حالی که برخی از چیزهایی که باید در هنگام ایجاد این ماسک در ذهن داشته باشید وجود دارد، درمان می تواند بسیار آرام بخش باشد و به عنوان یک پاک کننده کار کند.

مزایای عسل و دارچین برای پوست

عسل یک دارو است که از شکر، اغلب فروکتوز و گلوکز ساخته شده است. این قندها حاوی پروتئین، اسید آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها هستند.

آکنه

درمان های تجویزی ممکن است باعث خشک شدن پوست شوند، بنابراین درمان های جایگزین و طبیعی ممکن است مفید باشد.

برای قرن ها، مردم عسل را به عنوان درمان دارویی مورد استفاده قرار داده اند. این ترکیب برای درمان شوره سر، پسوریازیس، سوختگی و عفونت قارچی استفاده شده است. عسل نیز به بسیاری از محصولات مراقبت از پوست اضافه شده است.

دلیل اصلی استفاده از عسل و دارچین برای درمان آکنه این است که می تواند به کشتن باکتری هایی که منجر به خلط خفیف شده اند کمک کند.

باکتری Proionibacterium acnes یا P. acnes در بسیاری از جوش های قرمز و التهاب یافت شده است. باکتری ها از سبیوم تغذیه می کنند که ماده مومی است که می تواند منافذ ایجاد کند ، که بیشتر به آکنه کمک می کند.

عسل دارای خواص شیمیایی متعددی است که قادر به کشتن باکتری است. مثالها عبارتند از:

غلظت بالا قند، که باعث فشار بر روی سلول های باکتریایی می شود، و باعث می شود که آنها ضعیف تر شوند.
یک محیط اسیدی که در آن باکتری ها به آسانی رشد نمی کنند.
ماده مخلوط پروپولیس که برای استفاده از مهره های زنبور عسل استفاده می شود دارای خواص ضد میکروبی است.

دارچین همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. با توجه به مقاله ای در مجله بین المللی اختراعات علوم دارویی، دارچین می تواند E.coli، Staphylococcus، و میکروب های Candida albican را از بین ببرد.

دارچین همچنین دارای خواص تنگ کننده است. رطوبت ها کمک می کنند تا منافذ را کاهش دهند، که می تواند پوست را به صاف کند.

تحقیق در خصوص مزایای عسل و دارچین

مزایای استفاده از عسل و دارچین به عنوان ماسک صورت واقعا مورد مطالعه قرار نگرفته است. این دو به طور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما تحقیق در مورد این که آیا آنها موثر هستند یا خیر، مخالف هستند.

عسل و دارچین

مطالعات بر روی اثربخشی عسل و دارچین به عنوان یک درمان آکنه پایدار نیستند.

محققان نتیجه گرفتند که اضافه کردن ترکیب عسل به رژیم آکنه تنها از 4 مورد از 53 آکنه بیمار بهبود یافته است.

بررسی دیگری در مورد 70 مقاله در مورد دارچین مشاهده شد و کشف کرد که دارچین دارای خواص ضد میکروبی و بهبود زخم است. محققان همچنین پیشنهاد کردند که دارچین ممکن است دارای خواص ضد پیری پوست باشد.

بررسی ای که در مجله Asia Pacific منتشر شد، نشان داد که عسل حاوی آنزیم هایی است که پراکسید هیدروژن تولید می کند که دارای خواص ضد میکروبی است.

با این حال، همه انواع عسل این ویژگی را ندارند. یک مثال مانوکا عسل است. با این حال، مانوکا عسل همچنان اثرات ضد میکروبی دارد زیرا دارای pH پایین و محتوای قند بالا است.

مقاله ای در مجله میکروب شناسی، ایمونولوژی و عفونت منتشر شده است که برخی از انواع عسل از ایران به عنوان ضد باکتری خاصی به عنوان برخی از آنتی بیوتیک ها شناخته شده اند. با این حال، نویسندگان این مطالعه اشاره کرده اند عسل به طور گسترده ای برای توانایی آن برای کشتن باکتری P. acnes که تمایل به رشد در جوش ها است، مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مانند بسیاری از درمان های طبیعی، عسل و دارچین به عنوان یک راه حل برای مراقبت از پوست به طور گسترده مورد تحقیق قرار نگرفته است. افرادی که پوست متخصص پوست را می بینند باید قبل از استفاده از دارچین و ماسک آکنه آن ها را چک کنند تا اطمینان حاصل شود که درمان های فعلی مورد استفاده را، تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

چگونگی ایجاد ماسک صورت

بعضی از افرادی که برای ماسک صورت با دارچین و عسل انتخاب می کنند، آن را 30 دقیقه در پوست خود می گذارند.

دیگران از ماسک به عنوان بیشتر از “درمان نقطه” استفاده می کنند، استفاده از آن را به عنوان یک خمیر را به جوش و ضایعات آکنه استفاده کنید. گزینه ها واقعا به کاربر، نگرانی های پوستی و نوع پوستشان وابسته است.

افرادی که قصد ایجاد یک ماسک صورت دارند می توانند مراحل زیر را انجام دهند:

2 قاشق غذاخوری عسل را جمع کنید و آن را با یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا یک ماده خمیر مانند ایجاد شود.
یک آزمایش پچ در دست خود انجام دهید. یک قسمت اندازه مخلوط را به پشت دست بزنید. کاربر باید حداقل 10 دقیقه منتظر بماند تا اطمینان حاصل شود که خارش، قرمزی و تورم اتفاق نمی افتد.
به پوست، یا به صورت های مختلف با یک نوک تمیز و یا بافت پنبه، و یا به کل صورت، اعمال کنید.
پس از ترک در یک شب یا بعد از 30 دقیقه شستشو با آب گرم بشویید. مردم باید از آب بیش از حد گرم استفاده نکنند، زیرا می تواند به پوست خشک منجر شود.

یکی از توجه مورد استفاده در مورد نوع عسل است. عسل دارویی در بسیاری از فروشگاه های بهداشت مواد غذایی در دسترس است. این عسلها پاک شده اند و به طور کلی از مواد افزودنی پاک نیستند. آنها اغلب حاوی ترکیبات مورد استفاده در برنامه های مراقبت از پوست هستند.

دو نمونه از مارک های عسل پزشکی دارویی شامل عسل Manuka و عسل Revamil است.

بعضی از مردم ترجیح می دهند از عسل محلی استفاده کنند، که عسل تولید شده توسط کشاورزان زنبور عسل در منطقه خود است. ایده استفاده از عسل محلی این است که ترکیباتی دارد که ممکن است در هنگام خوردن به بیماری کمک کند. برخی از مردم قارچ عسل محلی را به عنوان وسیله ای برای مبارزه با آلرژی ها می خورند.
خطرات بالقوه و جایگزین

عسل اغلب در هنگام استفاده در پوست، بسیار امن است.با این حال ممکن است که فرد واکنش حساسیتی به عسل داشته باشد. نمونه هایی از عوارض جانبی آلرژیک می تواند شامل خارش، تورم و خس خس.

دارچین همچنین می تواند بسیار پوست را تحریک کند. به همین دلیل قبل از اعمال ماسک عسل و دارچین به کل چهره، همیشه از پچ آزمون بر روی دست استفاده کنید.

راهنمایی های دیگر برای کمک به کنترل آکنه

هنگامی که صحبت از درمان آکنه می آید، اهداف این است که پوست را پاک، مرطوب، و از روغن و باکتری های مسدود شده منافذ بدون خشک کردن بیش از حد پوست پاک نگه دارید.

بسیاری از درمان های طبیعی برای آکنه وجود دارد که می تواند علاوه بر ماسک عسل و دارچین نیز استفاده شود. مثالها عبارتند از:

روغن درخت چای:روغن 5 درصد درخت چای می تواند باعث کمک به کشتن باکتری های عامل آکنه شود
عصاره چای سبز: استفاده از 2 درصد حلال چای سبز ممکن است به کاهش آکنه خفیف تا متوسط کمک کند

اسیدهای هیدروکسی آلفا: این اسیدهای میوه طبیعی می تواند منافذ را از بین ببرد و رشد سلول های پوست را تشویق کند، اما ممکن است حساسیت پوست را افزایش دهد

برنامه درمان آکنه می تواند شامل مراحل زیر باشد:

شستن پوست دو بار در روز با صابون تمیز و خنک و آب گرم.
اعمال یک درمان نقطه آکنه یا محصول برای جوشهای فردی. افرادی که مقدار زیادی از آکنه را دارند ممکن است مایل به استفاده از لوسیون در کل صورت باشند.
در صورت لزوم، یک مرطوب کننده روغن برای پوست استفاده کنید. در طول هفته های اولیه درمان، درمان های موضعی ممکن است منجر به پوست خشک شود.
اعمال یک کرم ضد آفتاب بدون روغن به پوست در صبح.
ماسک درمان پاک کننده پوست، مانند یک ماسک عسل و دارچین، یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

بسیاری از افراد نمی توانند آکنه خود را با محصولات بدون نسخه کنترل کنند. در این مثال، ممکن است لازم باشد از یک متخصص پوست به منظور تجویز داروهای قوی تر که می توانند آکنه را برطرف کنند، دیدن کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *