#


آرایش طبیعی ابروها

22 می 2017 بدون نظر 1488 بازدید

آرایش طبیعی ابروها

آرایش طبیعی ابروها

ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که در آرایش ابروهای تان مشکل داشته باشید اما نگران نباشید در این مطلب ما سعی میکنیم ترفند های اصلی آرایش ابروها را به شما آموزش دهیم.

ابروهای کم پشت

اگر می‌خواهید ابروهایتان را به شکلی پر‌پشت کنید که طبیعی به نظر برسند، باید از تکنیک‌ها، رنگ و ابزارهای مناسب استفاده کنید. استفاده نادرست از موم ابرو، زیاده روی در استفاده از موچین و نازک شدن ابروها از جمله مسائلی هستند که شما را نیازمند کمک می‌سازند. حتی اگر ابروهایتان فرم مناسبی داشته باشند، می‌توانید از تکنیک‌های رنگ کردن برای بهبود شکل ابروهایتان استفاده کنید. مداد، پودر و موس از جمله رایج‌ترین ابزارهایی هستند که برای ترمیم و بهبود فرم ابروها به کار گرفته می‌شوند.

برای ترمیم قسمت‌های خالی ابروها چه باید کرد؟

۱. یک پودر، موس یا مداد خوب بخرید. هر محصولی را که خریداری کنید، کمی زمان می‌برد تا در استفاده از آن مهارت پیدا کنید.

۲. تصمیم بگیرید که چه رنگی می‌خواهید. اگر موهای تیره دارید، بهتر است از یک رنگ روشن‌تر از موهای طبیعی خود استفاده کنید و در صورتی که موهای روشن دارید، بهتر است از یک رنگ تیره‌تر استفاده کنید.

۳. با ملایمت کار کنید. در استفاده از مواد مختلف زیاده روی نکنید و روی پوست فشار نیاورید. رنگ کردن همیشه آسان‌تر از پاک کردن رنگ است.

۴. برای پودر زدن از یک برس زاویه‌دار استفاده کنید تا پودر در راستای رشد موهای ابرو بر روی آن بنشیند.

۵. برای استفاده از مداد به آرامی در مناطق کم موی ابرو ضربه بزنید. سپس از یک برس زاویه‌دار سفت برای صاف کردن موی ابرو استفاده کنید.

۶. هر‌از‌گاهی دست از کار بکشید و خود را در آینه تماشا کنید تا از توازن ابروهای خود اطمینان یابید.

۷. تناسب ابروها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز از رنگ بیشتری استفاد کنید.

۸. موم ابرو از لک شدن ابروها به واسطه استفاده از مداد یا پودر جلوگیری می‌کند.

نکته:

۱. برای ترمیم ابرو زیاده‌روی نکنید. در این مورد، هر‌چه کمتر حساسیت نشان دهید بهتر خواهد بود.

۲. اگر ابروهایتان را بیش از حد رنگ بزنید یا از رنگ اشتباهی استفاده کنید، آنچه که خواهید دید ابروهای نقاشی شده خواهند بود.

 

آیا ابروی کلفت تر بهتر است؟

در کل، ابروهای کلفت نشانه ی جوانی می باشد، پس اگر ابروهای خود را کاملا نازک نکنید باعث می شود که جوانتر به نظر آیید. از آنجایی که دوست دارید همچنان آن ها را شکل دهید بهتر است مراقب استفاده از موچین باشید.به طور ایده آل سعی کنید قسمت داخل ابرو را کلفت تر گذاشته و هرچه به سمت قسمت خارجی  و شقیقه پیش می روید آن را نازک تر نمایید.کمان ابرو باید خارج از خط امتدادی مردمک چشم باشد.اگر پوست روشن ولی ابروهای بسیار تیره ای دارید، ممکن است نیاز باشد، آن ها را روشن تر نمایید. می توانید این کار را با محلول بور کننده صورت کمی روشن تر کنید. بگذارید محلول  فقط برای 5 دقیقه روی ابروهایتان باشد وگرنه ابروهایتان نارنجی خواهند شد.اگر رنگ طبیعی تیره ابروهایتان را دوست دارید، هرگز برای پر کردن داخل ابرویتان از مداد مشکی استفاده نکنید.

پودر/ مداد/ ژل هایی با تن رنگی خاکی :

از آنجایی که موها به طور طبیعی تن پس زمینه خاکی دارند. استفاده از یک مداد ابرو که کمی  رنگ خاکی دارد بیشتر طبیعی به نظر می آید. به هر دلیلی که هست برخی از شرکت ها محصولاتی با ته رنگ قرمز تولید می کنند. و استفاده از این محصولات اشتباه محض است.میتوانید برای طبیعی ترین شکل ابرو، از سایه چشم برنزه کدر برای پر کردن آن استفاده نمایید. یک قلموی زاویه دار ابرو برداشته و با آن سایه را به قسمت های خالی ابرو بزنید.

توازن رنگ در ابرو:

اگر به رنگ کلی ابرو دقت کرده باشید متوجه می شوید رنگ تمام ابرو به دلیل پرپشت و کم پشت شدن آن به شکل یکسانی نیست.معمولا قسمت کمانی و دنباله ابرو باید تیره ترین قسمت ابرو باشند. قسمت داخلی باید مقداری کم پشت تر و روشن تر باشد. پس برای داشتن یک ابروی طبیعی هنگام سایه زدن به این توازن رنگی دقت کنید.

دور ابرو را تمیز نمایید

برای داشتن ابروهای بسیار تمیز و دقیق یک قلموی صاف برداشته وبا آن مقداری کرم کانسیلر را زیر ابرو بزنید تا لبه های ابرو تمیز شود. شما احتمالاً نیاز به انجام این کار برای آرایش هر روزتان ندارید اما برای کسانی که می خواهند ابروهای  تمیز و چشمگیر تری داشته باشند روش خوبی می باشد زیرا این کار لبه های ابرو را تیز و تمیز تر نشان می دهد.

برای سایه زدن یک ابروی قهوه ای تیره از یک مداد قهوه ای تیره، مقداری کانسیلر (concealer) و دو قلموی ابرو و سایه قهوه ای استفاده کنید.و ابتدا با مداد قهوه ای تیره، در قسمت زیر ابرو،  داخل کمان و دنباله ابرو خط نسبتا کمرنگی بکشید.سپس با قلمو این خط را ملایم تر کنید  تا حالت خط شکل آن کمتر مشخص شود و با همان قلمو مقداری سایه قهوه ای پررنگ برداشته و کمی به کل ابرو بزنید تا ابرو یک نواخت شود.سپس کمی کانسیلر قسمت بالا و پایین ابرو بزنید و با قلموی ابروی تمیزی آن را به سمت خارج ابرو بکشید تا حالت سایه ای سفید رنگ پیدا کند.

ابروهای نامرتب را رام کنید!

بسیاری از خانم ها از داشتن ابروهای نامرتب گله می کنند مخصوصا اگر موهای ابرو کمی فر باشد. برای مرتب کردن این ابروهای سرکش کافیست کمی از ژل ابرو استفاده نمایید. این ژل ها با رنگ های مختلفی تولید می شوند که برای استفاده سریع عالی هستند. همچنین مداد های وکسی(wax pencil) برای ابرو وجود دارد که موهای ابرو را در تمام طول روز خوش فرم نگه می دارد.

اشتباه در برداشتن ابرو:

برای همه اتفاق افتاده که هنگام مرتب کردن ابرو با موچین اشتباهاً یک یا چند تار از موهای اصلی ابرو را با موچین برداشته یا قسمتی از ابرو را به طور نا متقارنی طرح داده اند .اگر این اتفاق بیفتد آن هم زمانی که به مهمانی یا جلسه کاری مهمی دعوت شده اید نگران نباشید رفع این مشکل آنقدر هم که به نظر می رسد سخت نیست و روش های گوناگونی برای حل آن وجود دارد.

روش اول – مداد ابرو و سایه ابرو

بهترین روش برای حل این مشکل استفاده از مداد ابرو یا سایه مناسب رنگ ابرو می باشد . هیچگاه ازمداد مشکی ابرو برای پر کردن ابرو استفاده نکنید و حتی اگر ابروهای سیاه رنگی دارید از مداد قهوه ای پررنگ استفاده نمایید و قسمت دنباله و کمان ابرو را با مداد پر کنید و مقداری سایه مطابق رنگ ابرو (ولی نه به رنگ مشکی) برداشته و جلوی ابرو را سایه بزنید.)

روش دوم- شانه زدن ابرو

یک شانه ابرو یا یک برس فرم دهی ابرو برداشته و موهای ابرو را طوری شانه کنید که قسمت خالی ابرو را بپوشاند و اگر نیاز بود می توانید از ژل ابرو برای ایستادن درست ابرو استفاده نمایید. ممکن است نتوانید تمام مشکل ابرو را با شانه کردن موهای اطراف بپوشانید پس خیلی هم اصرار در انجام این کار نداشته باشید بلکه فقط سعی کنید کمی مشکل به وجود آمده کمتر نمایان شود.

تقویت ابرو:

گاهی پیش می‌آید که قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست دهند. بنابراین باید موهای ابرو را تحریک کرد تا مجددا برویند.

هر شب مقداری روغن زیتون را روی ریشه‌هایی که می‌خواهید رشد کند بمالید و آن نقاط را ماساژ دهید و صبح‌ها آن محل را شست و شو دهید.

استفاده از میوه نارگیل و مغز‌های چرب همچون گردو و بادام بر روی ابروها می تواند ابروهایتان را پرپشت و حجیم کند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *