#


آرایش زیاد برابر است با پوست مریض

6 آوریل 2018 بدون نظر 1881 بازدید

آرایش زیاد برابر است با پوست مریض

آرایش غلیظ باعث مریض شدن پوست می شود

زیبایی و زیبا جلوه دادن همیشه برای بسیاری از افراد اهمیت داشته است و همچنان مهم می باشد ولی این اهمیت در بعضی از موارد موجب می شود برخی از افراد اقدام به کارهای زیبایی نامتعارف و آرایش های عجیب و غریب و غلیظ کنند که به طور طبیعی عوارض زیادی هم به همراه دارد.

در حال حاضر با توجه به فراوانی محصولات آرایشی، تمایل گروهی از مصرف کنندگان هم به استفاده از این محصولات افزایش پیدا کرده و این در صورتی است که مصرف مداوم و بیش از حد از محصولات آرایشی، به ویژه انواع غیراستاندارد آن ها، علاوه بر این که برای پوست صورت مناسب نمی باشد، بلکه عوارضی از جمله جوش زدن های مکرر را هم به دنبال خواهد داشت.

آیا مصرف زیاد از لوازم آرایشی و آرایش کردن منجر به بروز جوش در صورت می شود؟

بله، در تعداد زیادی از موارد اشخاص به جای درمان طبی این نوع جوش ها، برای پوشاندن آن ها از مواد آرایشی استفاده می کنند که متاسفانه با توجه به مقدار چربی بالای موجود در این مواد، آکنه های تازه ای در صورت به وجود می آید. بسته شدن حفره های پوست و مجاری غدد چربی از یک سو و تغییر در ترکیب طبیعی چربی های پوست از سوی دیگر، موجب می شود فضای مساعدی برای رشد میکروب های بی هوازی به وجود آوردنده آکنه، مهیا سازد. در اصل، مواد چربی که در لوازم آرایشی وجود دارند منجر به بسته شدن حفره های روی سطح پوست می شوند.

با گذشت زمان جوش هایی در صورت خانم هایی که از لوازم آرایشی زیاد استفاده می کنند، ظاهر می شود. برای این خانم ها و به ویژه نوجوانان چه توصیه ای می شود؟

بهتر است در آغاز با یک متخصص پوست مشورت و مشکلاتی که در صورت شان وجود دارد را برطرف کنند. آن ها باید اعتماد به نفس داشته باشند و چهره ی خود را پشت لوازم آرایشی پنهان نکنند. متاسفانه همان گونه که هم اشاره شده است بعضی از نوجوانان ایرانی به طور افراطی به ظرایط ظاهری شان حساس می باشند و برخی مواقع هزینه های گزافی را صرف بهتر شدن آن می کنند. به همین دلیل استفاده بسیار از لوازم آرایشی و صرف ساعات زیاد برای آرایش، یکی از امور روزمره آنها می باشد.

برخی از نوجوانان در این زمینه دچار افکار وسواسی می باشند و به رغم صرف زمان وهزینه های بسیار، همچنان در حالت یاس، نگرانی یا حتی گوشه گیری و انزوا می باشند. معالجه چنین افرادی به همکاری متخصص پوست و روان شناس نیاز دارد.

آیا مصرف برندهای معروف آرایشی می تواند به کمتر شدن جوش های صورت کمک کند؟

بله، زیرا برندهای معروف (در صورتی که اصل باشند و تقلبی نباشند) استاندارد می باشند و آزمایش شان را پس داده اند. مشکل هنگامی شروع می شود که خانم ها از لوازم غیراستاندارد آرایشی مصرف کنند. این محصولات غیراستاندارد با گذشت زمان پوست را خشک و تیره می سازد و حتی برخی مواقع احتمال دارد، منجر به بروز لکه های تیره در صورت شوند.

به همین خاطر توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از استفاده مواد آرایشی نامرغوب خودداری کنید زیرا استفاده مداوم از مواد آرایشی غیرمرغوب می تواند منجر به بروز یا تشدید آکنه های صورت و بدن، رویش قارچ های سطحی روی پوست صورت، گردن و بدن و همچنین حساسیت پوستی و تعریق بالا شود.

آیا آرایش زیاد می تواند موجب پیری زودرس در خانم ها شود؟

بله، بانوانی که آرایش بسیار می کنند و آرایش شان را زود به زود پاک نمی کنند یا از مواد آرایشی غیراستاندارد مصرف می کنند، باید منتظر ایجاد شدن پیری زودرس پوست شان باشند. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از اقلامی می باشند که به صورت رایج چنین واکنش هایی به وجود می آید. آیا استفاده از کرم های ویژه از بین بردن جوش که در داروخانه ها وجود دارد می تواند در این زمینه کمک کننده باشد؟

متاسفانه بعضی از افراد برای از بین بردن جوش های شان با رفتن به داروخانه می خواهند که دارویی برای درمان آن تهیه کنند، با وجود این که این کار شدیدا اشتباه می باشد چرا که جوش ها در ظاهر خفیف می باشند ولی احتمال دارد جای شان برای همیشه باقی بماند یا فرورفتگی به وجود آورد. به همین دلیل از همان ابتدای ایجاد جوش ها برای درمان و پیشگیری از فعالیت آن ها باید به پزشک مراجعه گردد تا پوست صورت خراب نشود، ولی متاسفانه تعداد زیادی از افراد در آغاز هر کاری که خود صلاح بدانند انجام می دهند و پس از آن زمانی که نتیجه نمی گیرند یا پوست شان خراب می شود به متخصص مراجعه می کنند.

آیا کرم پودرهای گوناگون می تواند به اشخاصی که زیاد جوش می زنند، کمک کند؟

کسانی که دارای پوست چرب می باشند و زیاد جوش می زنند باید از کرم پودر، مرطوب کننده و حتی ضدآفتاب های فاقد چربی به کار ببرند. البته این محصولاتی که استفاده می کنند باید غیرآکنه زا و غیرکومدون زا باشند. علاوه بر این بهتر است این اشخاص مواد آرایشی را روزی 2مرتبه از صورت شان با آب یا شیرپاک کن های بدون چربی و سازگار با پوست چرب تمیز کنند تا دچار مشکلات دیگری نشوند. در هر صورت، کرم پودرهای رنگی فاقد چربی می توانند قرمزی پوست را از دیدها مخفی کنند. پیشنهاد می شود این اشخاص در صورت لزوم از مارکی مصرف کنند که منجر به التهاب پوستی در آن ها نشود.

آیا از بین بردن جوش هایی که بر اثر استفاده از مواد آرایشی ایجاد می شود، درمان قطعی دارند؟

بله، سرانجام این جوش ها تسکین پیدا می کنند ولی شرایط صورت پس از اتمام دوره جوش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تعداد زیادی از نازیبایی ها، جوشگاه ها، لک ها و بدشکلی هایی که روی پوست باقی مانده اند بر اثر دستکاری، خوددرمانی و مصرف نکردن از داروهای مناسب می باشد.

برخی ها این جوش ها را با فشردن و ترکاندن از بین می برند

این کار بسیار اشتباه می باشد. پیشنهاد می شود به هیچ عنوان جوش های تان را فشار ندهید و آن ها را دستکاری نکنید چرا که این کارها تنها منجر به قرمزتر و ملتهب تر شدن جوش ها می گردد و باکتری ها و چربی هایی که منجر به به وجود آمدن این جوش ها شده اند در سایر قسمت های صورت تان منتشر می شوند. علاوه بر این برخی مواقع این دستکاری ها منجر به زخم شدن و جا گذاشتن روی صورت می گردد. به همین دلیل با مشورت گرفتن از متخصص پوست تلاش کنید آن ها را از بین ببرید.

چرا باید پیش از خواب، آرایش را پاک کرد؟

متخصصان پوست پیوسته پیشنهاد می کنند قبل از این که به رختخواب بروید، آرایش تان را پاک کنید زیرا در صورتی که شب را با آرایش صبح کنید، این کار موجب می شود منافذ پوست تان بسته شود. حتی با داشتن لوازم آرایش هایی که فرمول آن ها با حفره های پوست بدرفتاری نمی کند، همواره احتمال بسته شدن منافذ پوست وجود دارد، به خصوص در صورتی که آرایش زمان زیادی روی پوست بماند.

مسدود شدن منافذ پوست، علاوه بر این که پوست را مستعد بروز جوش می کند، بلکه موجب می شود پوست تان چرکین و زننده گردد. به همین خاطر، برای این که از هرنوع مشکل پوستی دور بمانید، بسیار مهم است که هر روز، قبل از این که به رختخواب بروید، آرایش تان را از روی صورت تمیز کنید. علت این کار بسیار ساده است؛ وجود آرایش، توانایی پوست را برای تمیز کردن خودش کاهش می دهد.

هنگامی که ما می خوابیم، بدن مان به طور طبیعی سموم را از راه منفذهای پوست خارج می کند و در صورتی که منفذهای پوست مسدود شده باشند، پروسه سم زدایی آن طور که باید رخ نخواهد داد و این گونه پوست به سختی تنفس خواهد کرد. بنابر این در صورتی که می خواهید جوش نزنید، یکی از مهم ترین کارهایی که می توان انجام داد این است که حتما آرایش تان را پیش از خواب پاک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *