#


چگونه می توانید لک های کبدی پوست را از بین ببرید؟

پوست
11 اکتبر 2017 بدون نظر 783 بازدید

چگونه می توانید لک های کبدی پوست را از بین ببرید؟

چگونه می توانید لک های کبدی پوست را از بین ببرید؟

درمان خانگی لک های کبدی

لک های کبدی به لک هایی می گویند که به رنگ قهوه ای روشن و یا تیره است که بر روی صورت و یا پشت دست ها به صورت کک و مک بزرگ به وجود می آیند که سایز آن ها به 2/5سانتی متر می رسد. زمانی که سن بالا می رود و ترشح های ملانین یا همان رنگ دانه های پوست زیاد می شوند لکه های کبدی به وجود می آیند که یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است.
به جز افراد بالای پنجاه سال رنگ دانه های پوستی در جوانان و کسانی که پوست روشنی دارند با قرارگیری در معرض نور آفتاب این مشکل به وجود می آید.

استفاده از لامپ ها و تخت های برنزه کننده پوست لاعث می شود که این لکه ها به وجود بیایند. سایز این لکه ها گوناگون است و بیشتر در دست ها، صورت، بازوها و یا شانه ها به وجود می آید، به دلیل اینکه این قسمت ها نسبت به بخش های دیگر بدن در معرض نور خورشید قرار می گیرند. معمولا شکل این لکه ها صاف و بیضی است و رنگ شان قهوه ای متمایل به زرد، قهوه ای و یا سیاه می باشد.

خوشبختانه درمان های خانگی طبیعی برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد. این را بدانید که اگر این لکه ها تیره تر شدند و یا ظاهرشان تغییر کرد حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. ما در این مطلب می خواهیم چند مورد از روش های خانگی را برای مقابله با این مشکل به شما ارائه دهیم.

 پوست

پوست

سرکه سیب

این ماده دارای اسید های هیدروکسی آلفا است که باعث می شود پوست را لایه برداری کند. شما برای انجام این کار باید آب و سرکه سیب طبیعی را به اندازه یکسانی با هم ترکیب کنیدو به آن مقداری عسل بیفزایید. پس از آن این ترکیب را بر روی لکه ها بمالید و بگذارید 15 تا 20دقیقه بماند و پس از آن با آب پوست تان را شست و شو دهید. شما می توانید این کار را روزی یک بار انجام دهید.

شما می توانید سرکه سیب را به مقدار یک تا دو قاشق غذاخوری درون یک لیوان آب بریزید و روزانه یکی، دوبار آن را میل کنید.
اگر این کار را تکرار کنید کم کم باعث می شود که پوست تان شفاف و سلامت عمومی تان بهتر شود. این را بدانید که خارش ها و سوزش هایی که در اثر استفاده از این ترکیب به وجود می آید طبیعی است. ولی اگر در اثر استفاده از این مواد شرایط تان بدتر شد به شما توصیه می کنیم که این درمان را متوقف کنید.

لیمو ترش

اسید سیتریک ملایمی که در لیمو ترش وجود دارد باعث می شد که رنگدانه های ملانین را بشکند و سلول های مرده ی پوست را از بین ببرد. علاوه بر اینکه لیمو ترش لایه های تیره ی پوست را بر می دارد باعث می شود که پس از مدتی پوست تان روشن شود و همین موضع موجب روشن تر شدن لکه های قهوه ای نیز می شود.
به جز این موارد ویتامین c که در لیمو ترش وجود دارد به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و باعث خارج شدن سلول های مخرب رادیکال آزاد در بدن می شود.

برای انجام این کار یک لیموو ترش تازه را آب بگیرید و بر روی قسمت هایی که صدمه دیده بمالید و پس از گذشت ده دقیقه پوستتان را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید و اگر پوست تان حساس است قبل از اینکه آبلیمو را به پوستتان بمالید آن را با مقداری گلاب ترکیب کنید تا رقیق تر شود.

همچنین می توانید آبلیمو را با مقداری شکر سفید ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به آرامی بر روی پوستتان بزنید و ماساژ دهید تا به طور کامل به پوست تان جذب شود.
شما می توانید این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید.این را به یاد داشته باشید که نباید بعد از این که این ترکیب را به پوست تان مالیدید در زیر نور آفتاب قرار بگیرید، زیرا باعث می شود که پوست تان را تیره تر کند.

 پوست

پوست

آلوئه ورا

ترکیباتی که در آلوئه ورا وجود دارد می تواند سلول های پوست را به تدریج خارج کند و سلول های تازه را رشد دهد. خواصی که آلوئه ورا دارد به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و پوست را جوان و پر آب می کند.
برای انجام این کار یک آلوئه ورا را ببرید و ژل درون آن را بیرون بیاورید. بعد از انجام این کار این ژل را به آرامی به لکه های موجود بر روی پوست تان بمالید، بگذارید یک ساعت به همان حالت بماند و سپس با آب شستشو دهید. شما می توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *