#


به چه دلایلی بعضی از زنان پر مو می شوند؟

زنان
11 اکتبر 2017 بدون نظر 2037 بازدید

به چه دلایلی بعضی از زنان پر مو می شوند؟

به چه دلایلی بعضی از زنان پر مو می شوند؟

یکی از مشکلاتی که بعضی از زنان از آن رنج می برند روییدن مو در بعضی از نقاط بدن است. موهایی که در بعضی از قسمت های بدن زنان مانند مردان در می آید و ضخیم و کلفت هستند را موهای زائد می گویند.

نقاطی که در حال طبیعی نباید مو داشته باشند عبارتند از: پشت لب، ساعد دست ها، وسط سینه، روی شکم، ناحیه چانه، گونه ها، ساق پاها، پشت و… . موهایی که در زیر بغل و ناحیه تناسلی می روید جزو موهای زائد به حساب نمی آید. این را بدانید که هر رویش مویی زائد نیست و اگر در بخش های مختلف بدن زنان مانند مردان مو در آورد به آن ها موی زائد می گویند.

زنان

زنان

علاوه بر اینکه این امر ارثی می باشد می توان به عوامل جغرافیایی و جایی که متولد شده اید و محل زندگی تان اشاره کرد. زنانی که د رمنطقه خاورمیانه زندگی می کنند مانند ایرانی ها، عرب ها و… جزو آن دسته از کسانی هستند که رویش موی زائد در آن ها بسیار شایع است. در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه بیشتر خانم ها موهای زائد را در بخش های مختلف بدن شان دارند.

عوامل دیگری که باعث رشد موهای زائد در خانم ها می شود عبارتند از: اختلالات زنانگی و هورمونی و یا بعضی از بیماری ها. اگر عملکرد تخمدان ها هم دچار اختلال شود و کیست به وجود بیاید و یا اینکه هورمون جنسی مردانه در زنان افزایش یابد باعث به وجود آمدن این مشکل می شود.

مهم ترین اقداماتی که متخصصان در اولین فرصت انجام می دهند بررسی کامل هورمون ها، اختلال در کارکرد غدد فوق کلیه، بررسی تخمدان ها از نظر کیستی بودن، اختلال در هورمون رشد یا بررسی احتمال مصرف داروهای استروئیدی از جمله کورتون ها می باشند که این موارد باعث به وجود آمدن موهای زائد می شود. اختلال تخمدان پلی کیستیک بیشتر در زنانی که چاق و یا دارای توده ی بدنی و چربی زیادی هستند وجود دارد.

رشد موهای زائد بیشتر در دوران بلوغ و یا یائسگی اتفاق می افتد به دلیل اینکه هورمون های مردانه در دوران بلوغ بیشتر فعال هستند بعد از یائسگی هورمون های مردانه فعال تر می شوند. هورمون های زنانه در دوران یائسگی کم می شد و به همین خاطر در قسمت هایی که مردان مو در می آورند در زنان هم اتفاق می افتد. متخصصان زنان در این شرایط درمانی برای هورمون ها در نظر گرفته اند و در کنار متخصصان پوست اقداماتی را انجام می دهند.

زنان

زنان

درمان موهای زائد طبق شناسایی هایی که انجام می شود متفاوت است. در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد از دستگاهی به نام الکترولیز استفاده می کردند. این دستگاه توسط جریان الکتریسیته کار می کرد و علاوه بر اینکه درد داشت و وقت را می گرفت باعث به وجود آمدن عوارض بر روی پوست می شد. موم، کندن مو، تیغ زدن و تراشیدن و اپیلاسیون برای از بین بردن مو استفاده می شود ولی با به روی کار آمدن لیزرها این روش ها بسیار قدیمی شدند و کم تقاضیان آن ها بسیار کم شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *