#


لاغری با چای سبز

12 می 2017 بدون نظر 1647 بازدید

لاغری با چای سبز

لاغری با چای سبز

درست است که لاغری مهم است اما حواستان باشد که برای لاغری هر راه غیراستانداردی را امتحان نکنید.رژیم های عجیب و غریب لاغری که به شما وعده لاغری زود هنگام و سریع و یا از دست دادن میزان زیادی وزن در چند روز را می‌دهند و معمولا  هم وسوسه‌انگیزند، میتوانند خطرناک باشند.مثلا برنامه‌های شامل قرص‌های سم زدا، مسهل، نخوردن غذا، معجون های عجیب یا هر رژیمی که قول لاغری بیشتر از ۱ تا ۲ کیلوگرم در هفته را می‌دهد، می‌تواند خطرناک و برای سلامتی مضر باشد، پس از این رژیم ها بگذرید و آنها را انتخاب نکنید.

لابد با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه ها و اینترنت وجود دارد،هم روبه رو شده اید و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و برای لاغر شدن آن مصرف کرده اید و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده اید.

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید. بهترین وقت برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است.

به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

چای سبز به تنهایی کافیست!! :

در بین مردم تصور نادرستی وجود دارد مبنی بر اینکه فقط با خوردن چای گیاهی در طول روز می توانند وزن شان را کاهش دهند.در حالیکه چنین تصوری اشتباه است.خوردن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت های بدنی و ورزش می تواند روند لاغری را سریع تر کند.و با بهبود سوخت وساز بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته افزایش دهد، بنابراین افرادی که تصور می کنند بدون رعایت هیچ یک از نکات ذکر شده و تنها با نوشیدن چای سبز می توانند اضافه وزن خود را آن هم به شکل کاملا محسوس درمان کنند، سخت در اشتباهند.

چای سبزعلاوه بر مواردی که عنوان شد خاصیت آرامش بخشی نیز دارد و از پرخوری های عصبی که منجر به اضافه وزن و چاقی می شود پیشگیری می کند. افراد زیادی وجود دارند که به محض دریافت فشار عصبی، استرس یا تنش های ناشی از کار روزانه مشغول به خوردن و ریزه خواری میشوند واین مسئله به مرور به عادت آنها  تبدیل می شود.برای پیشگیری ودرمان  این حالت روانی و ترک این عادت، می توان از چای سبز استفاده کرد.

روزانه باید چند لیوان چای بنوشید 

اگر شما جزو افرادی هستید که برای افزایش سوخت و ساز بدن تان قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه تان اضافه کنید، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که خوردن ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در طول روز می تواند شما را به این هدف نزدیک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد،اشتباه محض است،چون با خوردن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه برمشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن نیز مواجه می شود.

افرادی که در آستانه میانسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می شوند می توانند از چای سبز کمک بگیرند. به شرط آنکه مصرف روزانه چای سبز را از ۳۰ سالگی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. چای سبز علاوه بر آنکه به کندی روند پیری سلول ها در اندام های مختلف بدن کمک می کند به این افراد کمک می کند تا در میانسالی حداقل افزایش وزن را تجربه کنند، زیرا به آنها کمک می کند کمترین میزان ذخیره چربی و مواد زائد را در طول سال های جوانی و میانسالی در بدن داشته باشند.

روش تهیه چای سبز:

روش تهیه چای سبز بسیار ساده و سریع است.ابتدا آب جوش آماده می کنید .سپس در قوری یا لیوان های چینی مخصوص چای سبز آب جوش می ریزید و به ازاء هر لیوان آب جوش ، یک قاشق غذاخوری چای سبز می ریزید و بعد از 5 دقیقه چای شما آماده است.طعم چای سبز معمولا برای همه جالب نیست و برای اینکه راحت تر بتوانید این چای را میل کنید ، می توانید همراه چای سبز ، یک لیمو عمانی یا چند عدد چوب دارچین قرار دهید تا طعم مطلوب تری داشته باشد.

چای سبز را می توانید هم سرد و هم گرم مصرف کنید.ضمنا چای سبز با آب داغ بهتر از آب جوش دم می کشد. آبِ خیلی داغ باعث تلخ شدن چای و آبِ خیلی سرد باعث رقیق و بی مزه شدن آن می شود.کافی است بگذارید آب به جوش بیاید و پس از گذشت 2 تا 3 دقیقه، آن را روی برگ های چای بریزید.

برگ، پودر و کیسه چای

برای تهیه ی چای سبز اغلب از برگ های آن استفاده می شود که پس از دم کشیدن ته فنجان باقی می مانند. برخی هم چای کیسه ای را ترجیح می دهند چون استفاده از آن راحت تر است. چای های کیسه ای اغلب حاوی برگ های کمتر و کم کیفیت تر هستند ولی اگر به دمای آبی که استفاده می کنید دقت داشته باشید، می توانید چای خوش طعمی تهیه کنید.

چای سبز پودری را ماچا می نامند که به لطف اهمیتش در مراسم چای ژاپنی، معمولاً کیفیت بالایی دارد. در روش سنتی تهیه ی چای ماچا به این شکل است که چای سبز را در آب جوش با یک همزن به سرعت هم می زنند تا کف آلود شود، ولی شما می توانید چند قطره آب داغ را به یک قاشق چای خوری پودر ماچا اضافه کنید و آن را هم بزنید تا خمیری شود، سپس آب داغ بیشتری به آن اضافه کنید تا فنجان پر شود. مجدداً آن را هم بزنید و بنوشید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *