#


چگونه عمل زیبایی بینی توسط لیزر انجام می شود؟

عمل بینی با لیزر
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1571 بازدید

چگونه عمل زیبایی بینی توسط لیزر انجام می شود؟

چگونه عمل زیبایی بینی توسط لیزر انجام می شود؟

یکی از روش های جدید برای کوچک و زیبا کردن بینی عمل با لیزر است. در این عمل هیچ جراحتی بر روی پوست شما ایجاد نمی شود و در اصل به این جراحی نمی گویند. انجام این عمل از روش ویژه تاباندن لیزرهای مخصوصی مثل لیزر IVS بر روی پوست شما به طول می انجامد.

این شیوه فقط برای بعضی از موارد به کار می رود ولی برای بینی هایی که گوشتی هستند و انحراف دارند مناسب نمی باشد. در واقع انجام این عمل برای زیبایی بینی فقط برای از بین بردن آکنه روزاسه کاربرد دارد و فقط یک عمل پلاستیک تریمی است.

زیبا کردن بینی توسط لیزر یکی از جدیدترین راه هایی است که غیر تهاجمی می باشد و نسبت به جراحی های دیگر زودتر بهبود می یابد. ولی معمولا، این عمل برای بعضی از موارد خاص انجام می شود. معمولاً انجام عمل زیبایی با لیزر برای درست کردن بدشکلی بینی که با نام آکنه روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) شناخته شده است استفاده می شود. این آکنه ها به صورت باکتری در منفذهای پوست وجود دارد که به شکل بر آمدگی های قرمز رنگ بر روی پوست وجود دارد.

یکی دیگر از عوارضی که می توان از رینوپلاستی با لیزر درمان شود این است که می تواند پوست را ضخیم کند. در بعضی موارد که نوک بینی بیش از حد بزرگ می شود و باعث می شود که چهره را از شکل بیاندازد و صورت را نازیبا کند، با توجه به ضخیم بودن پوست می توان از جراحی بینی با لیزر در کنار عمل معمولی زیبایی بینی استفاده کرد.

آنچه باید در مورد عمل زیبایی بینی توسط لیزر بدانید.

انجام دادن عمل زیبایی بینی با لیزر فقط در بعضی موارد کم انجام می شود پس شما نمی توانید برای اصلاح کردن فرم بد بینی خود از این نوع عمل استفاده کنید، چون این شیوه عمل محدودیت های خاصی دارد. ما به شما می خواهیم نکاتی را بگوییم که حتما باید قبل از انجام این عمل بدانید و از آن آگاه باشید.

این نوع عمل زیبایی یک عمل غیر جراحی است یعنی هیچ کدام از غضروف ها و استخوان های بینی تغییری نمی کنند. این عمل بر عکس عمل های بدون جراحی دیگر که بر روی بینی انجام می شود به تزریق پرکننده های بینی نیازی ندارد، این پرکننده ها بیشتر از یک یا دو سال ماندگاری ندارند. در عمل زیبایی بینی با لیزر هیچ خونریزی و یا جای زخمی به وجود نمی آید. این عمل هدفش این است که بیشتر بر روی نوک بینی متمرکز شود.

باعث می شود که آکنه شدید یا رینوفیما پوست به طور چشم گیری ضخیم و برآمده شود که این به بینی شما شکل مناسبی نمی دهد و آن را بدشکل می کند. استفاده از لیزر باعث صاف شدن پوست می شود. حرارتی که از لیزر خارج می شود لایه های بالایی پوست را تخریب می کند و بر آمدگی ها را درست می کند و سپس آن را می پوشاند. از لیزر CO2 یا همان دی اکسید کربن بیشتر برای برداشتن لایه های ضخیم پوست با کمترین صدمه ای که می تواند از حرارت ناشی از لیزر بخورد استفاده می شود.

در مدت زمانی که این عمل انجام می شود امکان دارد که بیمار احساس گرم بودن و سوزش کند. با اینکه این عمل درد بسیار کمی دارد ولی باز هم از بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از سوختن پوسته ریزی طبیعی پوست انجام می شود و سپس در این مرحله به بهبودی کامل می رسد.اگر بعد از عمل دچار آفتاب سوختگی شدید سعی کنید از صابون های مخصوص استفاده کنید و هرگز آن را مالش شدید ندهید.

عمل بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر

انجام این عمل برای چه اشخاصی مناسب اشت؟

این عمل برای همه افراد مناسب نیست. کسانی که در انعقاد خون مشکل دارند، افرادی که دیابت دارند و باید انسولین استفاده کند و یا کسانی که تازه برنزه کرده اند گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیستند. به جز این موارد نوع پوست هم تاثیر بسزایی در انجام این عمل برای فرد خاص دارد.

این نوع عمل برای کسانی که بینی شان شکل خود را از دست داده و یا به خاطر بیماری سرطان یا یک حادثه بدشکل شده است گزینه بسیار مناسبی می باشد. در هر صورت انجام این عمل بر روی همه قابل اجرا نیست و حتما باید شرایط زیر را داشته باشید.

نباید مشکل انعقاد خون یا دیابت وابسته به انسولین داشته باشید و یا اینکه به تازگی برنزه کرده باشید. باید پوست مناسب برای انجام این عمل را داشته باشید.

وقتی برای بار اول به پزشک جراح رینوپلاستی مراجعه می کنید حتماً راجع به مناسب بودن پوست خود برای این عمل صحبت کنید.

مراقب هایی که باید بعد از عمل انجام دهید

درست مانند زمان هایی که دچار آفتاب سوختگی شدید شده اید باید پوست را با پاک کنده های ملایم و غیر خشک تمیز کنید و سپس آن را به آرامی خشک کنید. سعی کنید هرگز موقع شست وشو پوست را مالش ندهید زیرا باعث می شود که به پوست آسیب دیده صدمه بیشتری برسد. این نکته مهم تر از همه موارد است و باید آن را رعایت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *