#


راه هایی برای لاغری که تا به حال متخصصان به شما نگفته اند

لاغری
18 اکتبر 2017 يك نظر 1883 بازدید

راه هایی برای لاغری که تا به حال متخصصان به شما نگفته اند

راه هایی برای لاغری که تا به حال متخصصان به شما نگفته اند

برای لاغر کردن باید پشتکار و اراده داشته باشید و اینکه باید از اطلاعات درست آگاهی داشته باشید. برای اینکه بتوانید وزن تان را کم کنید نیازی نیست که تمام چربی ها را از لیست مواد غذایی تان حذف کنید و یا اینکه وقت تان را همیشه در باشگاه بگذرانید و هیچ شکلاتی را نخورید. فقط باید از عوامل چاق کننده اطلاعات صحیحی را داشته باشید و نکات لاغری را یاد بگیرید. ما می خواهیم در این مطلب شما را با چند راز در مورد رسیدن به تناسب اندام آشنا کنیم.

1-چربی بخورید تا چربی بسوزانید

همان طور که می دانید برخی از چربی ها مانند چربی های اشباع شده در داخل گوشت و یا چربی های ترانس در برخی از کلوچه ها و تنقلات برای بدن و دور کمرتان ضرر دارد. اگر بتوانید رژیمی از چربی های مفید یعنی همان چربی های اشباع نشده را در پیش بگیرید می توانید گره از کارتان بگشایید و به هدف تان نزدیک شوید.

برخی از چربی که مانند اسیدهای چرب تک غیر اشباع برای آب کردن چربی بسیار مفید است که این چربی در روغن زیتون، آووکادو و آجیل وجود دارد. این چربی ها درون ماهی، روغن ماهی، مغزهای روغنی و دانه ها به صورت اسیدهای چرب غیر اشباع وجود دارد.
طبق تحقیقاتی که در دانمارک شده است به این مسئله اشاره می کند استفاده از چربی های چند غیر اشباعی می تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند که این کالری ها برای انجام نیازهای حیاتی می باشد. این امر یعنی با استفاده از این چربی ها بدون اینکه به وزن تان اضافه شود کالری بدن تان را تامین می کند. استفاده از این چربی ها باععث کاهش وزن تان می وشد و نسبت به رژیم های غذایی برای چربی سوزی تاثیر بیشتری دارد. چربی های چند غیر اشباعی نسبت به تک غیر اشباعی سرعت سوخت را پایین تر می آورد. یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد این است که این چربی ها باعث می شود که احساس سیری طولانی مدتی کنید.

لاغری

لاغری

9کالری در هر گرم از این چربی ها وجود دارد، ولی در هر گرم کربوهیدرات و پروتئین 4کالری موجود است. پس به این نتیجه می رسیم که اگر این مواد غذایی چرب مثل کره بادام زمینی و آجیل و یا چند عدد بیسکوییت تهیه شده از گندم کامل را مصرف کنید باعث می شود که شما را برای چند ساعت سیر نگه دارد. ولی باید به یک نکته توجه کنید که علت سیری ناشی از مواد غذایی چرب این است که آن ها از معده دیر هضم می شوند و برای هضم آن ها نیاز به زمان بیشتری دارد.

به غیر از موارد کالیری زیادی در مواد غذایی چرب وجود دارد، پس این را به یاد داشته باشید که برای مصرف آن میزان کالری شان را محاسبه کنید. کسانی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند نباید از مواد غذایی چرب استفاده کنند و نمی توانند با این خوراکی ها وزن شان را کنترل کنند.

2-لبنیات بخورید و لاغر شوید

طبق باورهایی که وجود دارد می گوید که اگر لبنیات مصرف کنید باعث به وجود آمدن اختلال در جریان لاغری می شود. ولی طبق نتایج پژوهش های علمی چیز دیگری را نشان می دهد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که کسانی که کلسیم استفاده نمی کنند نسبت به آن هایی که کلسیم مصرف می کنند چاق تر هستند زیرا نمی توانند در بیشتر مواقع روی مقدار غذای مصرفی شان کنترل درستی داشته باشند.
مطالعات دیگری نشان می دهد که اگر هر روز از مواد غذایی که دارای کلسیم هستند استفاده کنید مانند لبنیات کم چرب بیشتر می توانند چربی بسوزانند نسبت به برخی از غذاهایی که مفیدتر هستند.

لاغری

لاغری

3-روند کاهش وزن را کاهش ندهید

این مسئله برای کسانی که می خواهند لاغر کنند کمی شوکه کننده است، ولی این را بدانید که لاغر کردن در مدت کوتاه بسیار خوشایند است و حس بهتری از لحاظ روانی به وجود می آورد. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه فلوریدا آمریکا بر روی تعدادی از بانوان میانسال که دچار چاقی و اضافه وزن بوده اند انجام شد نشان می دهد کم کردن وزن به طور زود هنگام تاثیر بیشتری دارد. این تاثیر، هم در میزان وزن کم کرده تاثیر دارد و هم در حفظ و تثبیت وزن ایده آل. بنابراین برای این کار دست بجنبانید.

4-شکلات بخورید کمر باریک شوید

این خبر برای کسانی که علاقه زیادی به شکلات سیاه دارند خوب است. برای این که لاغر کنید و چربی تان را بسوزانید نیازی نیست که خودتان را از خوردنی های مورد علاقه تان محروم کنید. تنها کافی ست که کمی هوشمندانه عمل کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که به جای قند زیاد از کاکائو استفاده کنید. شکلات های سیاه تلخ را جایگزین شکلات های شیرین کنید چون درصد بالایی کاکائو در خود دارند. در کاکائو مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که برای لاغر کردن بسیار مفیدند، فقط این را از یاد نبرید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

لاغری

لاغری

5-ورزش به تنهایی کارساز نیست

شاید تا بحال با خودتان گفته اید که چرا بعد از این همه ورزش کردن و ریختن عرق نتیجه ای نگرفته اید. پس نتیجه می گیریم که ورزش های سخت هم در لاغری تاثیر زیادی ندارند. احتمالا شما جزو این دسته افراد هستید و می گویید که چون ورزش می کنم هر چیزی را که دوست دارم می توانم بخورم. حتما این روش را سال هاست که انجام می دهید ولی به نتیجه دلخواه تان نرسیده اید. این مسئله کاملا طبیعی است چون هر چه بیشتر ورزش کنید باعث گرسنگی تان می شود. این را بدانید که ورزش تنها سه درصد از چربی های بدن تان را می سوزاند. برای رسیدن به اندام مناسب باید رژیم غذایی و ورزش درست و منظمی داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *