#


دانستنیهایی درباره روشهای مختلف بلیچینگ دندان

10 ژوئن 2018 بدون نظر 1181 بازدید

دانستنیهایی درباره روشهای مختلف بلیچینگ دندان

روشهای مختلف بلیچینگ دندان

یکی از قسمت های مهمی که در بدن هر فردی وجود دارد دندان ها می باشد که در زیباتر دیده شدن صورت افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. سلامتی و سفیدی دندان ها یکی از مهم ترین مواردی است که باید مد نظر قرار بگیرد. مسلما دیدن فردی که دندان افتاده ای دارد موجب ناراحتی شما نخواهد شد اما دیدن فردی که دندان هایی بدرنگ و کثیف دارند موجب ایجاد احساس بدی در شما می شود. در خصوص سفیدی دندان ها ماده ای سفید کننده که هیچ گونه تاثیر منفی ای بر روی مینای دندان ندارد به کار گرفته می شود.

عمل بلیچینگ دارای دو روش مختلف است که هر کدام تاثیراتی متفاوت بر روی دندان های فرد دارند و موجب سفیدی آن ها خواهند شد. بلیچینگ در مطب و انجام بلیچینگ در خانه روش هایی هستند که به وسیله دندانپزشکان به بیماران توصیه می شوند.

زمانی که از روش بلیچینگ در خانه استفاده شود در واقع دندان ها به تدریج سفید خواهند شد اما ماندگاری و دوام بیشتری نیز دارند که این مساله موجب می شود افراد برای مدت زمان بیشتری دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند.

روش بلیچینگ در مطب به عنوان روشی شناخته می شود که طی آن بیمار می تواند در کمترین زمان ممکن دندان هایی سفید و درخشان داشته باشد. دندانپزشک این دو روش را به بیماران توصیه می کنند و حال تصمیم با آن ها است که با در نظر گرفتن شرایط و هزینه و راهنمایی گرفتن از دندان پزشک بهترین روش را برای سفید کردن دندان های خود انتخاب کنند.

البته ناگفته نماند در صورت تمایل به داشتن دندان هایی سفید بهترین راه حل این است که هر دو روش را به کار بگیرید؛ چرا که هر کدام از این دو روش جهت دست یابی به هدفی خاص انجام می شود و فردی که هر دو روش را برای سفید کردن دندان های خود انجام دهد مسلما کیفیت بالایی را در این زمینه به دست خواهد آورد.

در خصوص عمل بلیچینگ موارد و نکات بسیاری وجود دارد که باید نسبت به تمام آن ها آگاهی داشته و پس از آن اقدام به انجام این عمل زیبایی نمود. توجه به این موارد موجب می شود دندان هایی سفید و درخشان داشته باشید که در ایجاد چهره ای زیبا تاثیرگذار خواهد بود.

هرفردی دندانی به رنگ خاص خود دارد که عوامل مختلفی همچون محیط رشد و بزرگ شدن و آب مورد استفاده فرد از دوران نوزادی تا سنین8 یا9 سالگی و همینطور ژنتیک در رنگ آن دخیل می باشد. استفاده از سیگار و مواد دخانی موجب می شود تا رنگ دندان افراد تغییر پیدا کرده و به رنگ زرد و بسیار بد جلوه کند. علت این مساله نیکوتینی می باشد که در این مواد وجود دارد که موجب می شود لکه هایی بد رنگ بر روی دندان ایجاد شود که از مقاومت بسیار زیادی نیز برخوردار است و به راحتی از بین نمی رود.

از سوی دیگر مصرف بیش از اندازه قهوه و چای و نوشیدنی های الکلی نیز موجب می شود تا لکه هایی مقاوم بر روی دندان ها ایجاد شود که علت آن وجود کرومژن موجود در این مواد می باشد. افزایش سن نیز در تغییر رنگ دندان ها تاثیر بسیاری دارد و از آنجا که با افزایش سن مینای دندان ضخامت اندکی پیدا می کند عاج دندان که در قسمت زیرین وجود دارد و رنگ زردی دارد قابلیت دیده شدن پیدا می کند.

سفید کردن دندان به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم ترین و ایمن ترین آن ها انجام عمل بلیچینگ است که موجب می شود در زمان صحبت کردن و یا حتی خندیدن افراد چهره زیباتری داشته باشند. سفیدی دندان ها موجب می شود تا افراد انگیزه بیشتری برای حفظ سلامت و بهداشت دندان های خود داشته باشند و اعتماد به نفس آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه ای که انجام عمل بلیچینگ دارد از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار داده شود چرا که تعرفه مشخصی در خصوص کارها و خدمات دندانپزشکی وجود ندارد و رنگ دندان افراد و اندازه کثیفی و زردی دندان ها و تخصصی که دندانپزشک در این زمینه دارد و اعتباری که کلینیک دندانپزشکی دارد در کنار موارد دیگر موجب تعیین قیمت این عمل زیبایی می شود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که هزینه بلیچینگ در منزل با انجام این عمل در مطب تفاوت عمده ای با یکدیگر دارد چرا که خرید کیت های سفید کننده دندان هزینه بسیار کمتری دارد اما انجام این کار در مطب دندانپزشکی می تواند هزینه بالاتری را دربر داشته باشد. به طور کلی افرادی که درصدد انجام این عمل زیبایی هستند باید هزینه 300 تا500 هزار تومانی را به طور میانگین در نظر داشته باشند. حائز اهمیت است که انجام هر دو روش مطبی و خانگی در کنار یکدیگر هزینه بیشتری در پی خواهد داشت و افراد باید دست کم 1 میلیون تومان را در نظر داشته باشند. همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم این هزینه ها با توجه به رنگ دندان افراد و میزان زردی و همچنین موقعیت افراد می تواند متغیر باشد و گاهی کمتر و یا حتی بیشتر از این مبالغ تعیین شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *