#


خوابیدن با آرایش چه مضراتی دارد؟

آرایش
10 نوامبر 2017 بدون نظر 837 بازدید

خوابیدن با آرایش چه مضراتی دارد؟

خوابیدن با آرایش چه مضراتی دارد؟

نیازی نیست که یک متخصص پوست باشید تا متوجه شوید که زمانی که با آرایش می خوابید چه عوارض وحشتناکی دارد. شاید تا به حال به خود گفته اید که فعلا خسته ام و یا اینکه دیگر دیروقت است و یا… ، حالا اگر یک بار با آرایش بخابم چه اتفاقی می افتد؟ در اصل اگر بدون اینکه صورت تان را تمیز کنید به رختخواب بروید ظلم بزرگی در حق پوست تان کرده اید. اگر با آرایش به رختخواب بروید تاثیر زیان آوری را به همراه خواهد داشت.

منافذ پوست تان بسته می شود

اگر بدون پاک کردن آرایش به رختخواب بروید باعث مسدود شدن منافذ پوست تان می شود. اکثر لوازم آرایش دارای عنصری به نام سیلیکون می باشد که منافذ پوستی را به طور کامل می بندند.

آرایش

آرایش

زمانی که منافذ و حفره هایی که بر روی پوست تان وجود دارند مسدود شوند ، باعث می شود که چاله و چوله های زیادی بر روی پوست به وجود بیاید. اگر پوست تان استعداد آکنه دارد ، حتی با این کار باعث می شود که جوش و آکنه هم بر روی پوست تان به وجود بیاید. در اصل با پاک نکردن پوست تان از هر گونه آرایشی ، به راحتی می توانید به پوست تان آسیب برسانید.

جوش می زنید

پوست تمام افراد همیشه در حال فعالیت می باشد ، همانند قلب که هیچ موقع از تپش نمی ایستد. پوست متشکل از آب ، لیپید ، پروتئین و مواد معدنی و شیمیایی گوناگون دیگر. در ضمن بر روی پوست مملو از منافذ و حفره هایی می باشد که اجازه می دهد تا پوست مان عرق و چربی ترشح کند ، که این به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست می باشد و باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود و سلول هایی که مرده اند و آلاینده های دیگر را از روی پوست از بین می برد.

زمانی که آرایش می کنید باعث بسته شدن حرفه های پوست می شوید و به همین دلیل دیگر پوست ترشح چربی ندارد و به مرور زمان منافذ بزرگ تر می شوند و آکنه و جوش به وجود می آید. فشاری که صورت بر روی بالش می آورد ، موارد آرایشی را در فولیکول های مو وارد می کند و باعث بسته شدن منافذ می شود. زمانی که این اطلاعات را داشته باشید ، قبل از اینکه به رخت خواب بروید وقت تان را برای تمیز کردن پوست تان می گذارید تا دچار دردسر نشوید.

آرایش

آرایش

به سلول های پوست تان آسیب می زنید

با باقی گذاشتن ارایش بر روی صورت باعث آسیب رسیدن به سلول های پوست نیز می شود. آلاینده های محیطی و رادیکال های آزادی که به سلول های پوست صدمه می زنند از طریق آرایش جذب پوست می شوند ، بعد از اینکه این آلاینده ها جذب شدند کلاژن پوست آسیب می بیند و باعث پیری زودرس می شود. پس کانسیلرهایی که پای چشم های تان هستند علاوه بر اینکه منافذ پوست و حساس این ناحیه را می بندند ، بلکه زودتر شما را دچار پیری می کنند.

طراوت پوست تان از دست می رود

آیا کسی هم وجود دارد که دوست نداشته باشد پوستی با طراوت و جوان و سرحال داشته باشد؟ اگر برای روشن تر کردن و یا درخشان تر شدن پوست تان از کرم های روشن کننده و یا رژگونه استفاده می کنید هیچ ایرادی ندارد ، ولی اگر با این موادها بخوابید تاثیر معکوسی بر جای خواهد گذاشت. بزرگترین اندام بدن پوست است و عملکردهای حیاتی برای بدن ما دارد ازجمله: برونریزی لیپید ، تنظیم دمای بدن ، تعریق و ترمیم زخم ها.

پس این را به یاد داشته باشید که همیشه پوست تان را پاکسازی و لایه بر داری کنید و هیچ موقع با داشتن آرایش به رخت خواب نروید. زمانی که چربی ، سلول های مرده ی پوست و مواد آرایشی منافذ پوست تان را پر می کند ، باعث می شود که پوست نتواند نفس بکشد و منجر به خفگی می شود ، در نهایت بر روی پوست جوش های سر سیاه و کومدون ها ایجاد می شوند. تمام ای اتفاقات پوست را بی روح و مرده نشان می دهند. بنابراین برای تان مهم نباشد که چقدر خسته و خواب آلود هستید ، اول صورت تان را پاک کنید و سپس بخوابید.

آرایش

آرایش

فرایند تنفس پوست مختل می شود

زمانی که خواب هستیم بدن شروع به احیا بازسازی می کند. پوست به طور طبی می تواند در خواب بهتر خودش را ترمیم کند ، پس این نکته مهم استکه زمان خواب ، هیچ آرایشی بر روی صورت تان نباشد تا منافذ بتوانند ترشح چربی کنند و از پوست در برابر رادیکال های آزادی که در هوا وجود دارد ، محافظت کند. اگر بگذارید مواد آرایشی بر روی پوست تان باقی بماند ، باعث می شود که این پروسه بسیار مهم ، دچار اختلال شود.

اگر یک شب هم با ارایش بخوابید ، تعادل ظریف پوست تان به هم می ریزد و آن را بیمار می کند. اگر منافذ موجود بر روی پوست بسته باشند ، پوست اجازه ی نفس کشیدن ندارد و در نتیجه نمی تواند خودش را ترمیم کند. چربی که در پوست وجود دارد ، جمع و به باکتری تبدیل می شوند، که این مورد هم می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی مختلفی شود. اگر فقط یک شب با آرایش بخوابید به یک هفته نیاز دارید تا آن را به شکل قبلی خود در بیاورید تا دوباره تعادلش را به دست آورد.

پوست تان زودتر چروکیده خواهد شد

عواملی که باعث می شوند تا دچار پیری زودرس شوید عبارتند از: خوابیدن با آرایش ، خشکی پوست ، مسدود شدن منافذ ، حساسیت پوست و… .زمانی که با آرایش می خوابید یعنی به این مواد اجازه می دهید تا وارد پوست تان شوند و باعث نابودی کلاژن پوست شما شوند. اگر کلاژن به طور طبیعی تولید نشود ، پوست تان نسبت به زمان طبیعی اش زودتر چین و چروک می شود و چروک هایی که بر روی پوست وجود دارند ولی چندان به چشم نمی آیند ، عمیق تر می شوند.

آرایش

آرایش

پوست تان خشک خواهد شد

ماندن آرایش بر روی پوست در زمان خواب باعث زبر شدن پوست ، خشکی و پوسته شدن آن می شود ، حتی اگر بعد از بیدار شدن صورت تان را بشویید. اگر قبل از اینکه به رخت خواب بروید آرایش صورت تانرا پاک کنید و بعد از شستن صورت تان از یک کرم مرط.ب کننده مناسب استفاده کنید ، به پوست تان اجازه می دهید تا خودش را در طول شب هم ترمیم کند و هم بازسازی. ولی اگر آرایش را باقی بگذارید بماند این فرثت را از پوست تان می گیرید و باعث خشکب آن می شوید. پوستی که خشک است ، یعنی انعطاف پذیریش را از دست داده است و اگر انعطاف پذیری نداشته باشد باعث چین و چروک عمیق تری می شود.

رنگ پوست تان تیره و کدر خواهد شد

اگر از پوست تان به مقدار کافی مراقبت نکنید باعث تیره شدن و ناهمواری آن می شود. با آرایش خوابیدن باعث می شود که پوست عواملی که برای مبارزه با پیگمانسیون نیاز است را نداشته باشد و آسیب هایی به پوست وارد شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *