#


تاتو کردن بدن چه عوارضی به همراه دارد؟

تاتو کردن
7 نوامبر 2017 بدون نظر 1235 بازدید

تاتو کردن بدن چه عوارضی به همراه دارد؟

تاتو کردن بدن چه عوارضی به همراه دارد؟

در زمان قدیم افراد به خاطر تمایلات فرقه ای و مذبی و یا بیان عقیده ای خاصی که داشته اند کار تاتو را انجام می دادند. ولی چند سالی است که این کار جزو زیبایی به شما می رود و اکثر جوانان بر روی جاهای مختلف بدن شان تاتو می زنند. با اینکه این کار به ظاهر ساده زیبا می باشد ولی عوارض ناخوشایندی را همراه خود دارد و باعث ایجاد مشکلات سلامتی زیادی می شود.

امروزه مشکلات و عوارضی که از طریق تاتو به وجود می آیند بسیار وسیع و شایع شده است. در این روزها اکثر جوانان به خاطر آگاهی از عوارضی که این کار دارد دیگر سلامتی بدن شان را با انجام تاتو به خطر نمی اندازند. افرادی که در گذشته هم این کار را کرده اند تصمیم گرفته اند تا تاتوهای انجام شده بر روی بدن شان را پاک کنند ، البته پاک کردن تاتو هم فرآیند طولانی دارد که باز هم باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری می شود.

متاسفانه چند سالی است که آرایشگران دست به انجام تاتو زده اند و یکی از اصلی ترین منابع در آمد آن ها از طریق تاتوی لب ، خط لب و خط چشم می باشد. هر روز راه های جدیدتری به شیوه ی کاری آن ها نیز اضافه می شود. امروزه تاتوی لب بسیار مد شده است و رنگ لب را با استفاده از رنگ قرمز پر رنگ تر می کند. حتی این تاتو نسبت به تاتوهایی که بر روی بدن انجام می دهند نیز بیشتر شده است. در ادامه می خواهیم شما را با عوارض انجام تاتو بیشتر آشنا کنیم و راه رهایی از آن را به شما ارائه دهیم.

شایع ترین عوارض: پشیمانی

یکی از مهم ترین مکلاتی که بعد از انجام تاتو ایجاد می شود این است که فردی که کار تاتو را انجام داده است احساس پشیمانی می کند. برخی مواقع بعد از گذشت مدتی فرد احساس می کند که دیگر تاتویی که انجام داده است هیچ زیبایی برایش ندارد و می واهد هر چه سریع تر آن را پاک کند ، ولی این را بدانید که خلاص شدن از دست تاتوهای انجام شده باعث به وجود آمدن یک سری مشکلات دیگر می شود. عوارض که تاتو دارد بارتند از: پشیمانی ، ابتلا به انواع عفونت ها ، واکنش تحریکی ، ایجاد آلرژی و عوارض پوستی.

تاتو کردن

تاتو کردن

ایجاد آلرژی

علائمی که این آلرژی دارد قرمز شدن و خارش پوست است ، اگر این عوارض را در خود مشاهده کردید باید فورا به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. برخی اوقات ممکن است که چند سال بعد از انجام تاتو پوست تان به قرمزی و التهاب در قسمت تاتو دچار شود ، اصطلاحا به این واکنش ، واکنش جسم خارجی می گویند. به جز این ممکن است که واکنش سارکوئیک هم به وجود بیاید که می تواند تمام سیستم ایمنی بدم را درگیر کند و امکان دارد که غدد لنفاوی ریه را متورم کند و نوعی بیماری به نام سارکوئیدوز را به وجود بیاورد که بسیار وخیم می باشد. پس کسانی که می خواهند تاتو بزنند باید این را بدانند که ممکن است بعد از چند سال عوارض تاتو به سراغ تان بیاید.

استتار به معنای پاک کردن نیست

در بیشتر مواقع برخی افرارد برای اینکه تاتوی خود را بپوشانند از رنگی که همرنگ پوست شان است استفاده می کنند و وانمو می کنند که تاتوی شان را پاک کرده اند ، در واقع آن ها رنگ زیری را استتار کرده اند. زمانی که شخصی برای پاک کردن تاتویش از رنگ قهوه ای کم رنگ و یا کرمی استفاده می کند ، دیگر نمی تواند برای پاک کردن تاتوها از لیزرهای معمولی استفاده کند. چون این رنگ ها زمانی که با لیزر برخورد می کنند اکسیده می شوند و رنگ شان تغییر می کند و در برخی مواقع سیاه می شود و بعد از چند روز این تغییرات نمایان تر می شوند و در نتیجه برای پاک کردن آن ها با مشکل روبه رو می شوید.

تاتو کردن

تاتو کردن

همیشه بهترین را انتخاب کنید

به شما توصیه می کنیم که برای پاک کردن تاتو از لیزر استفاده کنید که یکی راه مناسب و خوب است. چند سالی است که با پیشرفت تکنولوژی و ورود لیزرا در این زمینه ، شما می توانید برای خارج کردن تاتو از داخل پوست تان از لیزرهای فرکشنال CO2 و لیزر اربیوم استفاده کنید. معمولا از لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو استفاه می کنند که مدل کارکرد آن به این شکل می باشد ، که ذرات رنگی که داخل پوست است را منفجر می کند و تبدیل به ذرات ریزتری می شوند. به وسیه سلول های لاشخ خوار این ذرات برداشته می شوند و به مرور از بین می روند. در اصل رنگ تاتو به وسیله ی شلول های ایمنی خود تاتو از بین می برند.

برخی رنگ ها دردسر ساز می شوند

رنگ هایی که مشکی و قهوه ای پر رنگ هستند بهتی به لیزر جواب مثبت می دهند. برای پاک کردن رنگ های آبی و سبز ممکن است که دچار مشکل شوید. پس زمانی این درمان موثر است که لیزرهایی که مخصوص همان رنگ تاتو است استفاده شود.

ابتلا به عفونت ها

برخی اوقات به خاطر رعایت نکردن مسائل بهداشتی و استیل و استفاده از سوزن های آلوده ممکن است که دچار برخی بیماری ها شوید مانند: انواع هپاتیت ، ایدز و حتی بیماری هاس سل و جزام. برخی اوقات ممکن است که عفونت های دیگری مانند جوشگاه و اسکار و عارضه را در قسمت تاتو به وجود بیایند.

تاتو کردن

تاتو کردن

زمانی که رنگ به طور کامل پاک نمی شود

سیستم دفاعی بدن با این جسم خارجی که همان رنگ می باشد به مقابله می پردازد. زمانی که سیستم دفاعی دست به انجام عمل می زند ، پاک کردن ذرات دیگر راحت نیستند و بیمار مجور است که دائما داروهای کورتونی و داروهای ضد التهایی را به شکل موضعی و ترزیقی در داخل ضایعه و یا به شکل خوراکی آن را استفاده استفاده می کنند.

تاتوی موقت بی مشکل نیست

زمانی که می خواهند تاتوی موقت را انجام دهد عموما از رنگ حنای سیاه و یا رنگ های دیگر به شکل موضعی و سطحی به کار برده می شوند. ولی این را بدانی که همین رنگ ها باعث می شود که واکنش های آلرژیکی بسیاری به وجود بیاید و نشانه هایی مانند قرمزی ، تورم و خارش شدید را ایجا می کند. ولی با وجود این که تاتو به صورت موضعی و سطحی می باشد باید برای درمان عوارض آن دارو ها ، پماد ها و کرم هایی را که مخصوص التهاب هستند را استفاده کنید و تا زمانی که رنگ از روی وسایل پوست به طور کامل برداشته نشود ، مشکل تان هم از بین نخواهد رفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *